Tendințele în turismul vitivinicol stabilite la UNTWO – Conferința Globală de Turism oenologic din Republica Moldova

Republica Moldova a fost gazda celei de-a treia conferințe globale a Turismului Vitivinicol, important eveniment de talie internațională din domeniul turismului vitivinicol. Conferința a constituit un bun prilej de promovare a imaginii Republicii Moldova pe plan internațional și a adunat peste 250 de invitați din domeniul turismului vitivinicol din 30 de țări. Participanții au avut ocazia să cunoască oferta turistică vitivinicolă a țării, vizitând un șir de crame și complexe turistice reprezentative.


Inaugurarea oficială a evenimentului a avut loc la Castel Mimi, cramă care a devenit o carte de vizită a Republicii Moldova, iar castelul un monument de arhitectură de importanță națională.

Prin găzduirea acestei conferințe, Republica Moldova își confirmă statutul de destinație turistică vitivinicolă. Rodica Verbeniuc, director general al Agenției de Investiții din Moldova a declarat: „Suntem o piață emergentă, dar, în același timp, suntem deja pregătiți să oferim experiențe turistice de nișă. Iubitorii de aventură, cei dornici să savureze bucate delicioase şi un pahar de vin de calitate în compania unor oameni ospitalieri sunt îndemnaţi să exploreze Moldova autentică!”

Desfășurarea evenimentului în Moldova denotă o recunoaștere oficială a faptului că Republica Moldova este o destinație vitivinicolă importantă pe harta mondială a turismului. Datele statistice plasează Moldova în topul celor mai mari 20 de producători de vinuri, cu o producţie anuală de 1,8 milioane de hectolitri de vin, potrivit Organizației Internaționale a Viei şi Vinului.

Cu o suprafaţă a podgoriilor ce ocupă 4% din teritoriul țării sau 7% din terenurile arabile, Moldova are cea mai mare densitate a viilor la nivel mondial, iar la nivel european, după suprafața plantațiilor viticole, se situează pe locul 6. Datorită beciurilor unice în lume, Moldova a ajuns și în Cartea Recordurilor. Ca destinaţie turistică, Moldova pune accent pe turismul vitivinicol sustenabil şi dezvoltă în paralel ofertele turistice de nișă, în special turismul de experiență și de aventură ușoară, pentru a atrage cât mai mulți vizitatori străini.

Evoluția economică și turistică a Republicii Moldova din ultimii ani este vizibilă, așa cum a menționat și Karen Hillard, şefa Misiunii USAID în Moldova: „În doar câţiva ani, Republica Moldova a evoluat de la un producător de vinuri mediocre în vrac la un producător de vinuri îmbuteliate de o calitate ireproşabilă, care se exportă în peste 60 de ţări ale lumii, inclusiv peste ocean, în SUA. A avut loc, practic, o reinventare a industriei vitivinicole, inclusiv crearea unui brand vinicol de ţară, crearea unei instituţii specializate – ONVV – direct responsabile de promovarea vinurilor moldoveneşti, desfăşurarea unor campanii ample de atragere a turiştilor. Acum e nevoie ca aceste rezultate să fie consolidate, iar noi oportunităţi de dezvoltare a turismului în Moldova să fie identificate.”

Republica Moldova așteaptă să fie descoperită și de turiștii români, pentru care are pregătite oferte speciale care includ tururi la cramele de top, dar și în zone cu o istorie bogată. Astfel, campania națională de promovare este erijată sub mesajul „Fii Oaspetele Nostru”, inspirat din ospitalitatea și deschiderea moldovenilor de a acorda cea mai călduroasă primire oaspeților care le calcă pragul. Pentru a-și convinge turiștii să-și rezerve vacanțele, 15 video-uri filmate 360 de grade au fost publicate pe site-ul turistic național www.moldova.travel. Pentru mai multe informații accesați Agenția de Investiții a Republicii Moldova, la office@invest.gov.md și Asociația Națională de Turism Receptor din Moldova (ANTRIM) info@moldova.travel.

Evenimentul s-a desfășurat sub egida Organizației Mondiale a Turismului pe lângă ONU (UNWTO), în parteneriat cu Guvernul Republicii Moldova, prin implementatorul local – Agenția de Investiții a Republicii Moldova, cu susținerea organizatorică a Oficiului Național al Viei și Vinului (ONVV) și a Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei.

Articolul precedentMetro AG vinde hipermarketurile Real din Germania
Articolul următorAtenție, retaileri, la implementarea sistemului de garanție-returnare și de colectare-preluare a ambalajelor returnabile de la consumatorii finali
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro