Aquila a bugetat investiții de 16,9 milioane de euro pentru reînnoirea flotei și a echipamentelor de depozit

Aquila (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și Republica Moldova, cu 30 de ani de experiență în această industrie, și-a bugetat investiții de 16,9 milioane de euro pentru mijloace de transport și echipamente de depozit, în linie cu obiectivele de sustenabilitate.

Din această sumă, Aquila alocă 10,9 milioane de euro pentru achiziția a 300 de autovehicule, Euro 6, pentru înlocuirea vehiculelor cu unele mai puțin poluante și cu o capacitate mai mare de transport. Compania își propune continuarea investițiilor în tehnologie și eficiența operațiunilor, cu o investiție de 4,6 milioane de euro în echipamente de depozite.

Bugetul este supus aprobării acționarilor la Adunarea Generală a Acționarilor din data de 29 aprilie 2024.

„Continuăm investițiile și implementarea măsurilor prin care să asigurăm resursele necesare atingerii obiectivelor de decarbonare stabilite și reducerea cu 10% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2026, având ca referință anul 2021. Avem un angajament ferm de a reduce impactul asupra mediului prin reînnoirea flotei, optimizarea rutelor de transport, eficientizarea operațiunilor logistice și utilizarea surselor alternative de energie”, a spus Răzvan Bagherea, Director Organizare și Resurse Umane, Aquila.

În 2023, Aquila a investit aproximativ 9 milioane de euro, din care mai mult de 7 milioane de euro au fost alocate achiziției a peste 190 mijloace de transport.

Cu o flotă diversificată, de peste 1.600 de vehicule, Aquila transportă mărfuri din toate categoriile de temperatură (ambiental, refrigerat, congelat), național și internațional.

Totodată, investițiile propuse pentru 2024 vizează echipamente de lucru pentru depozite, echipamente care asigură o productivitate mai ridicată, precum stivuitoare, nacele și mașini de înfoliere care vor contibui la reducerea cantității de folie utilizată și la o mai bună consolidare a mărfurilor pe paleți.

Aquila deține 14 centre de distribuție a bunurilor de larg consum, 4 platforme logistice și 6 puncte de cross-docking care asigură o capacitate de peste 123.000 de paleți dintre care 77% pentru mediu ambiental, 7% pentru mediu refrigerat și 16% pentru mediu congelat.

În 2023, Aquila a înregistrat cele mai bune rezultate de la înființarea companiei, obținând o creștere de 14% atât a veniturilor, care au ajuns la 2,5 miliarde de lei, cât și a profitului net, în valoare de 97 milioane de lei.

Aquila operează în România și Republica Moldova, cu un model de afaceri integrat, cu activitate în următoarele segmente de afaceri: distribuție, logistică și transport. Aquila vinde produse de larg consum în peste 72.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerț cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piață. Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse, cu mărci proprii precum Gradena: legume și fructe congelate; LaMasă: semipreparate congelate din carne; Yachtis: produse congelate de pește și fructe de mare; precum și mărci consacrate din diferite categorii precum: produse de îngrijire personală – Rexona, Dove; dulciuri – Kinder, Raffaello, Snickers sau Mars; cafea – Lavazza; produse de curățenie – Dero, Cif sau Coccolino; mâncare pentru animale de companie – Whiskas, Pedigree; produse igienă – Kleenex, Kotex, Zewa, Tena, Libresse; scutece copii – Huggies; legume congelate și conserve – Bonduelle; smântâna vegetală și frișcă vegetală – Gran Cucina și Hulala; pește și preparate din pește – Frosta.

Compania a fost înființată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021 este listată la Bursa de Valori București (BVB), ca urmare a unei oferte publice inițiale în valoare de 367 milioane lei, cea mai mare ofertă publică inițială derulată de o companie antreprenorială românească pe piața de capital locală. Acțiunile companiei (simbol AQ) sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București și în indicii Global Micro Cap ai FTSE Russell.

Compania a obținut nota maximă, 10, în cadrul evaluării VEKTOR efectuată de Asociația Română pentru Relația cu Investitorii – ARIR.

 

Articolul precedentRomina Ardelean, Consumer Panel Services GfK, este speaker în conferința Private Label & Convenience Food Innovation Show 2024
Articolul următor5 to go a înregistrat în primele trei luni ale anului o creștere a vânzărilor cu 48%, comparativ cu aceeași perioadă din 2023
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.