Metro AG vinde hipermarketurile Real din Germania

Pe 13 septembrie 2018, Metro AG a anunțat că vrea să vândă lanțul de hipermarketuri Real, care are 282 de magazine și un număr de 34.000 de angajați în Germania, ca să se poată concentra asupra afacerii sale de comerț cu ridicata. Unii analiști spun că Metro ar putea obține aproximativ 1 miliard de euro (1,2 miliarde de dolari) pentru divizia sa de hipermarketuri, scrie agenția Reuters.

CEO-ul Olaf Koch a mai încercat anterior să renunțe la Real, care a înregistrat pierderi și o scădere a vânzărilor cu 7,2% trimestrul trecut. Marii jucători internaționali au evitat însă piața germană, după ce Walmart a iești din această țară în 2006. Cu toate acestea, au existat speculații că Amazon ar putea fi interesat de retailul din Germania, a doua cea mai mare piață a sa după SUA, după achiziția Whole Foods.

„Comerțul electronic din Germania este subdezvoltat, iar Germania este o țară foarte importantă pentru Amazon”, a comentat analistul Bernstein, Bruno Monteyne, adăugând că suma de 1 miliard de euro nu ar constitui un obstacol pentru gigantul de comerț electronic, Amazon.

Koch a declarat că discuțiile anterioare cu părțile interesate de a cumpăra Real nu au eșuat, însă nu au venit la momentul potrivit, deoarece Metro era preocupat de restructurarea afacerii, inclusiv de convenirea unei înțelegeri, la începutul acestui an, pentru a oferi un salariu mai mic pentru noii angajați.

Metro și-a vândut deja magazinele Kaufhof și s-a despărțit de retailerul de produse electronice de larg consum, Ceconomy.

Rețeaua Real, care și-a vândut magazinele din Estul Europei către comerciantul cu amănuntul francez Auchan în 2012, se confruntă cu o concurență strânsă pe piața germană, dominată de discounterii Aldi și Lidl, și a avut de suferit pentru că rivalilor săi le-au crescut vânzările online.

Walmart a pierdut 1 miliard de dolari atunci când a vândut magazinele din Germania către Metro, care le-a rebranduit sub bannerul Real.

Olaf Koch a mai spus că decizia de a vinde Real nu are nicio legătură cu faptul că Daniel Kretinsky a cumpărat o participație la Metro la sfârșitul lunii trecute, deși a recunoscut că s-a întâlnit cu investitorul ceh.

În dimineața zilei de 14 septembrie, acțiunile Metro, care scăzuseră din aprilie, când și-a redus perspectivele din cauza performanțelor slabe înregistrate de operațiunile sale din Rusia, au crescut cu 2,2% la 13,97 euro, la ora 8.30 GMT.

Articolul precedent(P) Mattel a organizat primul Business Summit în România
Articolul următorTendințele în turismul vitivinicol stabilite la UNTWO – Conferința Globală de Turism oenologic din Republica Moldova
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro