La Tokyo a fost lansată Asociația Wine of Moldova Japan

Sub patronajul Oficiului Național al Viei și Vinului din Republica Moldova, la Tokyo a fost lansată Asociația Wine of Moldova Japan, dedicată promovării vinurilor moldovenești pe piața japoneză, transmite MOLDPRES.

Asociația Wine of Moldova Japan își propune să organizeze diverse evenimente și campanii de marketing pentru a promova vinurile Moldovei în Japonia și pentru a sprijini producătorii autohtoni în accesarea acestei piețe.

Într-o săptămână plină de evenimente, membrii delegației din Moldova au avut întâlniri de lucru cu profesioniștii industriei din Japonia, consolidând legăturile dintre cele două culturi prin pasiunea pentru vin.

Cu sprijinul JICA – Japan International Cooperation Agency, USAID Moldova, Ambasada Republicii Moldova în Japonia și în colaborare cu 6 vinării de top, Wine of Moldova a prezentat Vinul Moldovei în inima Japoniei. La Fuefuki și la Asociația Sommelierilor din Japonia, vinurile moldovenești au strălucit, unind două culturi prin gust și pasiune.

Vinăriile care au făcut parte din delegația Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) au fost Purcari Wines, Radacini, Combinatul de Vinuri CRICOVA, Chateau Vartely Winery, Gitana Winery și Asconi.

Prezent la evenimente, secretarul general al MAIA, Sergiu Gherciu, a menționat că „acest pas reprezintă o oportunitate semnificativă și un moment de cotitură pentru industria vinicolă moldovenească”.

„Realizarea acestui proiect a fost posibilă datorită colaborării strânse între partenerii de dezvoltare, mediul privat și echipa de la Oficiul Național al Viei și Vinului din Moldova. Desigur, este important să menționăm sprijinul constant pe care l-am primit din partea ambasadei Republicii Moldova la Tokyo. Toate eforturile noastre au un scop: să extindem prezența vinurilor moldovenești pe piețele internaționale și să consolidăm reputația acestora”, a menționat oficialul.

Lansarea asociației a fost marcată de prezența producătorilor de vin din Moldova, înalților oficiali din Guvernul Japoniei și Dieta Națională a Japoniei, precum și de reprezentanții organizațiilor partenere, printre care JICA și USAID.