Surpriza anului in retail: Carrefour aduce in Romania Supeco, un concept-hibrid intre un discounter si un cash&carry

Romania ramane o piata atractiva pentru grupul Carrefour, iar compania apeleaza la noi parghii de expansiune pe piata interna. Pentru a-si consolida pozitia, retailerul francez va aduce in Romania un nou brand de retail – Supeco -, lansat oficial in Spania la inceputul anului 2013 si testat discret in aceasta tara, timp de cateva luni. La carma acestui proiect a fost numita recent Monica Coliu, cea care a ocupat in ultimii doi ani functia de Director Marci Proprii.

Supeco este un concept-hibrid intre un discounter si un cash&carry. Ignacio Cobo, Banner Director al Supeco Supermarkets, declara, pentru presa spaniola: “Noul brand de magazin, Supeco, se focuseaza pe preturi. Este asemanator unui magazin cash & carry, insa va fi orientat Business-to-Consumer in loc de Business-to-Business. Locatiile au un layout simplu si practic, iar expunerea produselor urmareste aceleasi principii, cu accent pe carne, fructe, legume si produse congelate”. Potrivit sursei citate, in Spania, magazinele Supeco vand atat en gros cat si en details. Revenind la layout-ul magazinelor, acesta este puternic inspirat din formatul de cash&carry Atacadao, operat de grupul francez pe piata braziliana: „ambianta” de depozit, podea de beton, rafturi inalte si marfa stocata la inaltime. In formatul Supeco, retailerul aloca suprafete importante categoriilor fresh si ultra fresh, dar nu neglijeaza nici potentialul raioanelor cu vanzare asistata.
In Spania, compania opereaza deja, sub brandul Supeco, trei magazine in sudul tarii (regiunea Andaluzia) si unul in Madrid. Ultimele doua locatii au fost deschise in luna ianuarie 2013, in Sevilla, in urma unei investitii de aproximativ doua milioane euro. Supeco sunt, asadar, magazine cu suprafete cuprinse intre 1.500 si 2.000 de mp, iar sortimentatia cuprinde atat marci de producatori cat si marci proprii, o pondere importanta la raft avand-o brandul Carrefour Discount. Imagini de la inaugurarea primului magazin Supeco puteti viziona AICI.

Supeco – un brand strategic pentru tarile cu performante slabe?
Potrivit jurnalistilor spanioli, Supeco este un format foarte bine adaptat perioadei actuale de recesiune, prin care trec mai multe state europene. Poate deveni acesta “colacul de salvare” pentru tarile in care Carrefour nu a inregistrat rezultatele asteptate? Acest format este lansat intr-un moment in care vanzarile grupului francez in Spania au scazut in ultimii doi ani. Daca in 2011, retailerul franzez raporta vanzari cu circa 8% mai mici fata de anul precedent, in 2012, in Spania, scaderea cifrei de afaceri a fost de 4,1%, ajungand la 9,039 miliarde de euro. Nici Romania nu se afla pe harta celor mai performante piete in care opereaza grupul francez. Din 2011, Carrefour a pierdut pozitia de lider pe formatul de hipermarket, in favoarea celor de la Kaufland. Mai mult, exista toate premisele ca recenta achizitie a magazinelor real,-Hypermarket sa-l propulseze pe rivalul sau Auchan pe locul doi in topul celor mai mari operatori de hipermarketuri. Cu un hipermarket inchis in 2012, Carrefour Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri neta de 4,28 miliarde de lei (mai mare cu 6,4% fata de 2011, dar o scadere a profitului net de la 133,78 milioane de lei la 104,71 milioane de lei.

Pe ambele piete – Spania si Romania – retailerul se confrunta si cu o concurenta puternica si din partea discounterilor, iar compania isi pune mari sperante ca acest format va echilibra “lupta” cu discounterii. Potrivit datelor GfK, in 2012, formatul de tip discount acoperă 9% din cheltuielile gospodariilor din Romania pentru bunuri de larg consum, in crestere cu 11% fata de anul precedent. Analiza ia în considerare evolutia Penny Market, XXL Mega Discount si Lidl. Practic, raportul GfK arata ca 6 din 10 gospodarii din Romania si-au facut cumparaturile cel putin o data din discounteri, iar frecventa medie de cumparare este de doua ori pe luna.

Articolul precedentSchimbari in topul retailerilor din bricolaj. Pentru prima data, doua companii romanesti domina clasamentul
Articolul următorEuromonitor: Consumul de ceai – oportunitati in retail si horeca
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.