LS Travel Retail, numarul 3 mondial in travel retail, va continua sa-si dezvolte afacerile de pe piata romaneasca, atat prin extinderea retelelor existente de magazine cat si prin aducerea a doua noi branduri.
“Anul viitor intentionam sa aducem pe piata doua concepte noi, create si implementate de colegii nostri din Polonia acestea vor completa foarte bine planurile noastre de dezvoltare pe brandurile existente in portofoliu. Este vorba despre Chief’s, un concept de QSR dedicat zonelor de centre de afaceri, si Furore, un ice cream concept, pe care ne dorim sa-l implementam in zona de aeroporturi”, a declarat, in exclusivitate pentru Modern Buyer, Petruta Ionita, Head of Marketing & Store Planning, LS Travel Romania.
Chief’s si Furore, doua noi concepte in zona de QSR
Chief’s este un concept QSR creat de subsidiara din Polonia, LS Foodservice Polonia. Conceptul include o zona de restaurant, precum si o zona de café& bistro. Design-ul interior, reprezentat de un amestec de elemente naturale: lemn, plante naturale, ierburi aromatice & condimente, mobilier in culori neutre si decoratiuni pentru un accent de culoare, este gandit pentru a sustine pozitionarea brandului, aceea de quick service restaurant si de a se diferentia de cantinele obisnuite din centrele de afaceri.

“Meniul va include feluri de mancare traditionale, internationale, precum si cateva variante pentru vegetarieni. De asemenea, clientii pot servi cafeaua dupa masa de pranz in zona de café&bistro sau pot stabili aici intalniri cu parteneri de afaceri sau sedinte interne. In Polonia exista in prezent 5 locatii sub brandul Chief’s, iar conceptul se bucura de un real succes si interes din partea administratorilor centrelor de afaceri care isi doresc acest concept in portofoliul de servicii pentru chiriasii lor”, spune Petruta Ionita.
Furore! este un concept de gelaterie, meniul sau ofera un sortiment variat de inghetate asortate cu diverse topping-uri: ciocolata, frisca, fructe, completat de alte produse complementare: prajituri, salata de fructe, produse de patiserie, fructe proaspete. De asemenea, va fi diponibila o selectie de sandwichuri, salate, bauturi racoritoare, cafea si sucuri din fructe stoarse pe loc sunt disponibile pentru cei care doresc o masa completa.
Doua concepte in reteaua 1 Minute
In 2014 compania a decis sa regandeasca formatul 1 Minute, astfel ca doua locatii, din centrele de birouri Upground Business Park si Floreasca Business Park, au fost deschise sub un nou concept, atat la nivel de layout cat si la nivel de sortimentatie. “Am creat un concept 1 Minute adaptat mediului in care urma sa deschidem, cu avantaje competitive fata de cei care erau deja in cele doua business park-uri. Am identificat ca design-ul putea fi un element de diferentiere pentru noi, astfel ca locatiile au cunoscut o schimbare atat in ceea ce priveste identitatea vizuala, design-ul cat si comunicarea. Pot spune ca este un design imbunatatit fata de varianta cu care am aparut initial pe piata, care era potrivita unui concept mai mult convenience. Ducand formatul 1 Minute in zona de centre de afaceri, cu un mediu din ce in ce mai competitiv , cu un target sofisticat si executii arhitecturale de exceptie ale cladirilor de birouri am considerat ca si conceptul trebuie sa aiba o evolutie, mai mult spre food, spre o ambianta placuta, mai mult spre o cafenea decat spre un simplu magazin convenience”, explica reprezentanta LS Travel Retail Romania. Noul concept inglobeaza practic o zona de retail convenience si o zona de cafenea, ce dispune de circa 10-12 locuri.
Locatia amplasata in centrul Upground Business Park are si o terasa de 42 de locuri, si un sweets corner implementat pe timpul verii: “Ne-am propus sa oferim clientilor nostri posibilitatea de a avea un moment de relaxare, nu foarte departe de locul de munca si fiind vara afara gandul ne-a dus la ideea de “ beach bar”. Astfel, am adus modificari fatadei existente pentru a instala pereti amovibili din sticla care sa ne permita deschiderea totala a spatiului pe 2 laturi, unirea zonei de mese din interior cu terasa exterioara si obtinerea astfel a unui spatiu deschis, cu o zona verde si cu jardiniere cu flori. A contat foarte mult si locatia magazinului, aceasta fiind pe colt si facilitand astfel transpunerea ideei in practica”.
In ceea ce priveste sortimentatia din noul concept 1 Minute, aceasta este orientata catre produsele proaspete – sendvisuri, panini, crostini, patiserie calda, inghetata la cupa, fructe proaspete, salata de fructe, sucuri proaspat stoarse din fructe si legume, limonada, cafea & specialitati din cafea, ceai, dar nu lipsesc snacksurile ambalate si bauturile racoritoare precum si tigarile si produsele din tutun.
“Am inceput sa preparam sendvisuri in locatii de mai bine de un an de zile, si dorim sa imbunatatim sortimentul si procesele de preparare. In acest sens ne-am propus si am reusit ca in acest an sa obtinem o serie de certificate ISO (ISO 14001:2004; OHSAS 18001:2007, ISO 22000:2005). De asemenea, am adus in echipa fresh food un consultant, un bucatar francez, care ne face retete de sendivsuri personalizate si care pregateste personalul din magazin in prepararea produsele conform retetelor si la standardele de calitate stabilite. In momentul de fata lucram si la cateva retete proprii de salate pe care speram sa le introducem in magazine pana la sfarsitul anului. Am considerat ca e necesar sa ducem conceptul in aceasta directie pentru a face fata competitiei si pentru a ne adapta cerintelor clientilor din centrele de afaceri”, spune Petruta Ionita.
Reprezentanta companiei precizeaza ca pe viitor formatul 1 Minute se va dezvolta practic in doua directii: pentru locatiile din zonele de tranzit, unde principalul criteriu este rapiditatea in servire iar clientii nu petrec timp in locatie, se va pastra formatul 1 Minute convenience, in timp ce in centrele de afaceri va fi implementat noul concept, cu un design mai sofisticat si orientat mai mult spre food si food preparat in locatie, care insa pastreaza rapiditatea serviciilor, atribut specific segmentului convenience.
“Momentan, sub noul concept premium exista trei locatii – Upground, Floreasca si Westgate – insa vom remodela si din locatiile deschise anterior anului 2013. Acestea vor fi alese in functie de zona in care sunt amplasate si in functie de spatiul de care dispun. Conceptul va fi implementat acolo unde ne permite spatiul, deoarece initial un magazin 1 Minute avea 40 mp, iar noul format necesita un spatiu de circa 140 mp. In viitoarele proiecte la care lucram, zona de mese va continua sa ramana compacta,cu 10-12 locuri, pentru ca suntem totusi un format convenience, cu servire rapida”, detaliaza Petruta Ionita.
Luna aceasta (decembrie a.c.) compania va remodela inca o locatie sub noul concept, in centrul de afaceri Iride Business Park.
In ceea ce priveste planurile de dezvoltare ale sortimentatiei in 1 Minute, reprezentanta LS Travel Romania spune: “ intentionam sa extindem categoria dede sucuri proaspete, din fructe si legume stoarse pe loc in toate locatiile 1 Minute. Un alt obiectiv este intrarea cu acestea in zona de self-service, pentru fluidizarea traficului in locatii: clientii sa-si puna singuri in sticla sucul si apoi sa poata plati rapid. Ne dorim sa dezvoltam sau sa aducem in oferta 1 Minute acele categorii de produse care pot beneficia de un serviciu rapid”.
Obiective pentru 2015
Planul de dezvoltare al LS Travel Retail Romania vizeaza atingerea unui numar de 18 magazine deschise anul acesta (2014), ajungand astfel la un total de 216 magazine.
“Pentru anul viitor avem un plan mai ambitios, ne dorim sa deschidem 25 de magazine, cele mai multe fiind in segmentul food-service, iar 1 Minute va ramane “varful de lance” al planului de dezvoltare Ne propunem sa continuam extinderea retelei Hello!, precum si Le Café Inmedio – in cateva spitale. Cat priveste brandul So!Coffee nu avem planuri concrete de extindere, este mai dificil de anticipat deoarece este un format pe care il dezvoltam in zona de aeroporturi, insa vom profita de orice oportunitate pentru a duce acest format si in alte zone de tranzit”, concluzioneaza Petruta Ionita.
Pe reteaua 1 Minute, compania a deschis anul acesta doua locatii, iar in prezent lucreaza la inca doua proiecte, unul in Pasajul de la Universitate si unul in Hermes Business Campus. Targetul pentru 2015 prevede deschiderea a 12 locatii, cele mai multe in zona centrelor de afaceri din Bucuresti, neexistand deocamdata intentia de a extinde acest concept in tara.