Polonia: Scaderea vanzarilor de marci proprii in canalele de discount afecteaza major intreaga piata de private label

Magazinele de tip discount, prin care se realizeaza cea mai mare parte a vanzarilor private label in Polonia (65%), nu mai extind la fel de dinamic ca inainte, drept urmare cota lor de piata incepe sa scada, conform presei poloneze. Acest lucru se datoreaza in principal faptului ca ponderea marcilor proprii in vanzarile retailerului Biedronka, liderul pietei poloneze de retail alimentar, este in scadere de la an la an. Daca in 2009 ponderea marcilor proprii in vanzari ajunsese la 58%, in 2013 aceasta a fost de doar 51,3%.
De asemenea, este un rezultat al cresterii vanzarilor de produse proaspete (fructe, legume, panificatie etc.) in magazinele de tip discount, categorii-focus pentru toate lanturile de retail in ultimii ani.
Biedronka si-a extins gama de produse marca proprie (cum ar fi produse cosmetice), cu scopul de a atrage si clienti cu venituri mai mari, pentru a impulsiona vanzarile. Drept urmare, vanzarile de marci proprii cresc mai lent decat veniturile totale ale lantului.
In ceea ce priveste principalul sau competitor, ponderea vanzarilor de marci proprii in lantul german Lidl ramane mai mult sau mai putin stabila, in timp ce vanzarile totale scad de la an la an.

Articolul precedentCehia: Coca-Cola intra in comertul online, prin lansarea unui e-shop destinat in principal pietei Horeca
Articolul următorPlanurile pe 2015 ale LS Travel Retail Romania: intrarea pe segmentul QSR si dezvoltarea brandurilor existente
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.