Obiectivele Koliba Milk pentru 2012: Dezvoltarea portofoliului si cresterea ariei de distributie

Koliba Milk, unul dintre cei mai importanti procesatori si distribuitori de produse lactate din Slovacia, prezent din 2008 si pe piata romaneasca, si-a propus pentru acest an o extindere a ariei de distributie si o diversificare a portofoliului, care sa-i permita intrarea pe alte piete, cum ar fi horeca. Bogdan Balis, Marketing Director pentru Romania, detaliaza in cele ce urmeaza cateva dintre prioritatile companiei pentru 2012.

Ce v-a determinat sa intrati si pe piata romaneasca?

In ultimii ani, actionarii au demarat un program de dezvoltare regionala, iar Romania s-a aflat din 2005 pe harta tarilor de inters pentru companie, alaturi de Ungaria, Cehia, Serbia si Croatia. Suntem prezenti asadar din 2005 pe piata interna, insa am devenit foarte activi din 2008. Initial am facut o serie de teste de piata pentru a vedea ce oportunitati ne ofera aceasta. Vanzand ca exista loc si ca produsele noastre sunt foarte competitive din punct de vedere al pretului, am decis sa devenim mai activi si sa dezvoltam aceasta piata. Pe termen scurt si mediu, compania mama va intra pe alte doua piete, respectiv Polonia si Serbia.

Productia a ramas exclusiv in Slovacia. Este acesta un model mai eficient de abordare a unei piete din punct de vedere costuri, riscuri s.a.?
Acest tip de abordare a fost dictat de factorii legislativi si economici din Romania. Actionariatul si-a dorit o functionare eficienta si cu cat mai putina birocratie, ceea ce a determinat o simplificare a procesului de dezvoltare pe piata din Romania. In vederea optimizarii proceselor de vanzare, fabrica ramane in Slovacia, iar logistica si resursele sunt complet externalizate.

Luati in calcul si variant unor achizitii care sa va permite sa produceti si pe plan intern?
In momentul de fata, nu. Se merge pe dezvoltarea facilitatilor de productie in Slovacia. Planurile sunt de a dezvolta doua noi linii de productie care sa ne permita intrarea pe noi subcategorii de produse, destinate pietei horeca, cum este untul portionat in ambalaje individuale de 10 grame. Este posibil ca de anul viitor sa intram si pe piata budincilor. Deocamdata, pentru a eficientiza foarte mult tot ce inseamna partea de business, facilitatile de productie vor ramane tot acolo.

Pe piata de origine, sunteti atat producator de lactate cat si distribuitori pentru alti producatori importanti din piata. In Romania ati ales acelasi model de business?
Asa este. Si in Romania activam pe doua planuri. Ca furnizor de produse lactate suntem prezenti pe piata cu aproape toate SKU-urile din Slovacia. Ca distribuitori pentru alte branduri, am preluat pentru moment circa 20% din portofoliul companiei mama.

La cat evaluate volumul vanzarilor de produse lactate realizat pe piata romaneasca?

Lunar, vindem circa 70 de tone de produse lactate, iar anual vanzarile se ridica la circa 800 de tone. Cea mai mare pondere (70%) din volumul vanzarilor este reprezentat de cascaval.

Ce cifra de afaceri estimati pentru 2012, in Romania?

Vrem sa atingem 4 milioane de euro in acest an, ceea ce ar insemna o crestere consistenta fata de 2011.
koliba02
Uitandu-va peste structura vanzarilor dumneavoastra, care sunt cele mai performante produse din portofoliul dumneavoastra?
Untul cu procent de grasime de 60%, si un amestec tartinabil cu adaos de grasime vegetala.

Catre ce tip de revanzatori v-ati orientat cu preponderenta in cei patru ani de prezenta pe piata romaneasca?
Ponderea comertului traditional in vanzarile noastre este de 80%. In perioada urmatoare, dorim sa ne concentram pe cresterea vanzarilor in retailul international, iar pentru asta am definitivat recent intrarea in Carrefour sau Mega Image, cat si intensificarea actiunilor de comunicare la raft.

In ce retele de retail modern sunteti prezenti astazi?
Colaboram cu Auchan, Metro Cash&Carry, Profi, Mega Image si Carrefour.

Din punctul dumneavoastra de vedere, care sunt cele mai importante avantaje competitive ale companiei Koliba Milk pe piata romaneasca?

Din punct de vedere al costurilor, Slovacia este mai competitiva decat piata romaneasca.
Avem un raport pret – calitate care ne face foarte competitivi. Oriunde suntem prezenti la raft, avem preturi mult mai bune decat alti jucatori de pe aceleasi segmente, la o calitate cel putin la fel de buna. Asadar, per total, credem ca oferta de business pentru retaileri este foarte buna, produsele noastre asigurandu-le o marja atractiva. De altfel, faptul ca avem preturi foarte bune a cantarit mult in demersul nostru de a intra in diverse conturi internationale.
caseta-koliba
Pentru retelele din Slovacia, compania colaboreaza cu IKA si pe partea de marci private. Este un model transpus si in Romania?
Da, colaboram deja cu reteaua de magazine Profi pentru care realizam untul cu 60% grasime comercializat sub marca Proxy. Suntem deschisi unor noi parteneriate bazandu-ne atat pe calitatea produselor, cat si pe pretul competitiv. Marcile private reprezinta o piata in plina dezvoltare, chiar daca marjele sunt mai mici.

Ce pondere au brandurile private din vanzarile realizate pe piata romaneasca?
Intre 7 si 10% din vanzarile noastre din Romania.

Ce alte obiective aveti pentru 2012?

Activitatea de pe piata interna este intr-un proces continuu de eficientizare si imbunatatire. Ne dorim foarte mult o mai buna dezvoltare teritoriala si ma refer in special la partea de nord-vest a tarii, unde suntem mai putin prezenti. Dorim sa crestem foarte mult si in comertul modern, dar si sa dezvoltam portofoliul de produse. De asemenea, vizam imbunatatirea procesului de livrare astfel incat sa sporim gradul de satisfactie atat la clientii finali cat si la revanzatori. Nu in ultimul rand, ne concentram o parte din investitii pe partea de comunicare, packaging, sustinerea vanzarilor prin activitati la raft, scopul fiind cresterea notorietatii produselor si sustinerea vanzarilor. Asadar, acestea sunt directiile principale de dezvoltare.

Articolul precedentSchwarz Group si Tesco, liderii pietei din Europa Centrala. Exista inca loc pentru expansiunea discounterilor
Articolul următorAnastasia Pop, drogerie markt: „Continuam extinderea si ne concentram pe cresterea calitatii serviciilor”
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.