Greceasca, Mediteraneana si Primavera. Sunt trei noi retete de salata proaspata, disponibile din luna iulie a.c. pe rafturile supermarketurilor Mega Image, sub brandul 365. Am tinut sa punctam in mod deosebit aceasta lansare pentru ca ne aflam in fata unui nou exercitiu de forta si curaj din partea acestui retailer.
Al doilea test in categorie, un nou furnizor
In urma cu mai bine de un an si jumatate (ianuarie 2012), mizand pe educarea pietei si pe trendul crescator al categoriei, Mega Image facea primii pasi catre salatele proaspete „ready-to-eat” sub brand privat. Impreuna cu Agriro Fresh, un producator cu o experienta de peste 10 ani pe piata romaneasca, retailerul si-a propus sa dezvolte categoria propunand consumatorilor din Romania trei retete noi: Roma, Milano si Verona, toate sub brandul 365. Salatele erau ambalate in caserole de plastic, alaturi de un set de tacamuri de unica folosinta, sare, ulei de masline, otet balsamic sau oregano, adica ingredientele de baza pentru un pranz sau o cina sanatoasa.
Desi retetele existau un portofoliul Agriro, retailerul si-a asumat lansarea celor trei produse exclusiv sub marca proprie, decizie ce reconfirma, printre altele, increderea Mega Image in categorie. O incredere sustinuta si de dezvoltarea acesteia in Europa Centrala si de Vest si chiar mai aproape de noi, in tari precum Ungaria sau Polonia.
Comoditatea era principalul factor care impulsiona vanzarile, insa pretul la raft ramanea o bariera importanta pentru consumatorul din Romania, produsele fiind disponibile la un pret de raft de circa 9,5-10 lei.
Cateva luni mai tarziu, in ciuda eforturilor de promovare depuse de retailer precum si a promotiilor de pret, produsele dispar din raft, cel mai probabil pe fondul unor vanzari mediocre. Compania mentine in sortiment salata proaspata ambalata in atmosfera controlata (pungi de plastic), aducand cateva retete noi de-a lungul ultimelor luni. Iata insa ca la circa un an de la acest test, Mega Image „se incapataneaza” sa creada in potentialul categoriei, revenind cu trei retete noi: Greceasca, Mediteraneana si Primavera. Din nou, sub brandul propriu 365. Cam aici se opresc insa similitudinile pentru ca vorbim de produse cu totul si cu totul diferite, pornind de la prezentare, retete, ingrediente si incheind cu pretul la raft.
Pe langa diversele soiurile de salata specifice fiecarei retete, regasim, alaturi de bolul de plastic, ingrediente precum mozarella, branza, parmezan, ardei rosu, crutoane, masline, rosii cherry, andive, sos caesar, otet balsamic, toate acestea fiind ambalate individual. O noutate o reprezinta tehnologia de ambalare folosita de aceasta data: bolul de salata si pungulitele cu ingrediente sunt ambalate impreuna in atmosfera protectoare.
Cele trei retete marcheaza nu doar o premiera pe segmentul marcilor proprii, ci si pe piata romaneasca, oferind o lectie de forta, curaj si parteneriat cu furnizorul din spatele produsului. De aceasta data este vorba de Eisberg, care a gasit la colegii din Ungaria sustinerea si tehnologia necesara realizarii celor trei retete. Salatele sunt produse in Ungaria, mai exact in Gyál, unde Eisberg opereaza din 1992. Produsele sunt pregatite pentru transportul in Romania in maxim 24 de ore de la momentul ambalarii, avand un termen de valabilitate de 7 zile. „Am colaborat cu Mega Image pentru a oferi consumatorilor mixuri inovative de produse si o calitate excelenta. Suntem intr-o etapa de test, iar daca feed-back-ul consumatorilor din Romania va fi unul foarte bun, vom investi si in Romania in tehnologia necesara”, a subliniat Nicoleta Scarlat, managerul de vanzari al companiei Eisberg.
Dat fiind sezonul concediilor este greu de spus care va fi durata perioadei de testare luata in calcul de Mega Image. Un lucru este clar: succesul produselor este strans legat atat de numarul de magazine in care va fi listat, cat si de eficienta in aprovizionare. Din pacate, din cinci supermarketuri vizitate astazi (31 iulie a.c.), produsele erau listate si disponibile intr-unul singur, ceea ce denota o oarecare prudenta din partea comerciantului. Sunt practic doua saptamani de la momentul punerii in raft a produselor, ceea ce inseamna ca este posibil sa-l regasim in perioada urmatoare in tot mai multe magazine.
In fine, in ceea ce priveste pozitionarea, vorbim din start de un pret superior celui aferent primelor mixuri de salata, lansate in 2012. Firesc, in conditiile in care retetele includ si alte ingrediente precum branza sarata, mozarella, crutoane, sosuri, masline s.a. Pretul la raft difera in functie de reteta: 12,99 lei pentru Salata Mediteraneana si 13,99 pentru Salata Greceasca si cea Primavera.
Eisberg analizeaza asadar oportunitatea producerii in Romania a acestor salate, precum si extinderea numarului de clienti, insa o decizie in aceasta directie va fi luata in toamna.