Nielsen: Vanzarile de bunuri de larg consum continua sa creasca la nivel european, atat in volum cat si in valoare

Volumul de produse FMCG vandute in Europa a crescut pentru cel de-al cincilea trimestru consecutiv, singura exceptie fiind Marea Britanie, potrivit celor mai recente date furnizate de Nielsen citate de Kamcity. In al doilea trimestru din 2015, vanzarile de bunuri de larg consum au inregistrat o crestere nominala de 2,4% la nivel european, ceea ce reprezinta o crestere de 0,7% in volum, insotita de o majorare de 1,7% a preturilor platite de consumatori.
„Evolutia preturilor este foarte stabila, cu preturile platite la casele de marcat cu aproximativ 1,7% mai mari fata de perioada similara a anului trecut. De asemenea, volumele in crestere, chiar si dupa perioada Sarbatorilor Pascale, creioneaza o imagine incurajatoare pentru retailerii alimentari si pentru restul lunilor ramase din 2015”, a declarat Jean-Jacques Vandenheede, European Director of Retail Insights, Nielsen.
Turcia este, de departe, tara care a inregistrat cea mai mare rata nominala de crestere a vanzarilor in trimestrul II 2015 fata de aceeasi perioada a anului trecut: +14,2%, urmata de Ungaria, cu +3,9%. In acelasi timp, Elvetia a inregistrat cel mai mare declin al ratei norminale a vanzarilor de bunuri de larg consum: -2,1%, urmata de Finlanda, cu -2%. Dintre cele cinci mari piete europene, Spania a inregistrat cea mai mare rata nominala de crestere, respectiv +2%, int imp ce Marea Britanie a fost singura care a carei rata nominala a suferit un declin: -0,8%.

Evolutia vanzarilor in valoare
Turcia (9,6%) a fost singura dintre cele 21 de tari monitorizate care a experimentat o crestere a preturilor de peste 3%; incă trei tari – Ungaria, Suedia si Austria – au inregistrat o crestere a preturilor peste media europeana (1,7%), in timp ce in sase dintre tarile monitorizate preturile au scazut.

Evolutia vanzarilor in volum
In Turcia (4,6%), Cehia si Portugalia (ambele 1,7%) vanzarile de bunuri de larg consum au avut cea mai mare crestere in volum, in timp ce in Finlanda (-1,4%) si Elvetia (-1.0%) volumul vanzarilor a avut cel mai mare declin. (sursa: Nielsen Uk, Kamcity)

Articolul precedentProfi continua sa se extinda, deschizand magazine sub toate cele trei formate: Standard, City si Loco
Articolul următorSchwarz Group imprumuta 60 de milioane euro pentru a continua expansiunea in Romania
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.