Expertarom Food Ingredients ataca segmentul Horeca cu solutii complete si deschide noi piete

0
1252

Anul 2014 a fost unul plin de proiecte noi pentru Expertarom Food Ingredients, companie ce ofera o gama larga de ingrediente si echipamente pentru industria alimentara. Anul trecut, compania sibiana a continuat dezvoltarea solutiilor destinate industriei carnii, a promovat intens gama de ingrediente pentru inghetata artizanala Cremolinea, a dezvoltat solutii complete pentru Horeca, pentru categoriile carne, marinade, mixuri, condimente si, foarte important, a continuat extinderea operatiunilor la nivel extern prin deschiderea unor filiale in Germania si Polonia, doua piete extrem de importante. L-am invitat pe domnul Nicolae Voic, directorul de vanzari al companiei, la un dialog despre cele mai importante obiective ale Expertarom Food Ingredients pentru 2014 si 2015, dar si despre diverse oportunitati si tendinte ale industriilor pe care activeaza compania.

Mai intai va rugam sa realizati o succinta prezentare a companiei si a serviciilor pe care le oferiti diversilor clienti.
Expertarom Food Ingredients ofera producatorilor din industria alimentara, inca din 1995, o paleta complexa de arome, ingrediente, aditivi si echipamente. Pentru fiecare domeniu al industriei alimentare, avem echipe de vanzari dedicate, sustinute de specialisti in domeniul tehnic, de cercetare, dezvoltare si controlul calitatii, precum si in marketing. Portofoliul nostru cuprinde circa 2.000 de clienti, atat din randul producatorilor ca Hochland, Friesland, Heidi, Vel Pitar, Prodvinalco, precum si din randul marilor retele internatonale de retail cum ar fi Carrefour, Penny, Auchan, Cora Hypermarche, Mega Image s.a. Din 2005, am inceput sa ne orientam si catre piete externe, unde am intrat atat prin deschiderea de filiale proprii cat si prin parteneriate cu distribuitori din 20 de tari.

Care au fost cele mai importante proiecte derulate in 2014 de catre compania dumneavoastra? Ce oportunitati v-a oferit piata romaneasca? Dar cea externa?
In 2014, am promovat intens gama de ingrediente pentru inghetata artizanala Cremolinea. Am inceput sa lucram la ea si sa o promovam din 2010-2011, impreuna cu parteneri din Italia, cu experienta bogata in domeniu, in ideea de a oferi un pachet complet de ingrediente si concepte, comparabil cu cei mai prestigiosi furnizori internationali din domeniu. Putem spune ca anul trecut am atins aceasta tinta pe care ne-am propus-o, atat pe piata interna, cat si pe cea externa. De asemenea, am continuat dezvoltarea pe domeniul ingredientelor pentru industria prelucrarii carnii, in mod special pentru produsele convenience: marinade, sosuri etc. In ceea ce priveste piata externa, am deschis inca o filiala in Germania si una in Polonia, doua piete mari pentru comercializarea gamei de ingrediente pentru gelaterie si cofetarie, unde deja avem rezultate notabile. Nu in ultimul rand, pentru promovarea produselor si marcilor noastre internationale am si participat la o expozitie in Germania (Intergastra-Gelatissima) la inceputul anului 2014, dar si in Polonia, la finalul lunii februarie.

Cum ati incheiat 2014 din punct de vedere financiar?
Am planificat si am realizat o crestere de circa 10%.

Cand ati luat decizia sa intrati si pe segmentul Horeca? Ce v-a determinat sa luati o astfel de decizie?
Acum doi-trei ani, am inceput sa cochetam cu aceasta idee, deoarece multe din produsele pe care le avem in portofoliul nostru sunt foarte cautate si se utilizeaza si in HoReCa. In plus, oferim si echipamente si accesorii pentru gastronomie. Atunci ne-am gandit sa incepem sa lucram la o paleta de produse pe care sa o dezvoltam dinamic, asa cum am facut si pe celelalte domenii, pana cand putem ajunge la un pachet complet de solutii.

Ce produse/solutii oferiti operatorilor din aceasta industrie?
As putea spune ca gama noastra de solutii este structurata pe trei categorii importante de produse: semipreparate, produse finite si echipamente. Semipreparatele sunt produse convenience, care eficientizeaza si usureaza munca chef-ului, cum ar fi: bazele pentru supe si sosuri, marinadele, panadele, aromele, mixurile instant pentru deserturi, eclere, clatite, umpluturile de fruct, geluri, siropuri cu pulpa de fruct pentru mic dejun, etc. In gama produselor finite intra branza analog, sosurile preparate Culinarte, dressing-uri, precum si o gama bogata de topping si siropuri pentru cafea. Impreuna cu partenerul nostru AVO, am dezvoltat solutii complete pentru HoReCa -pe partea de carne, marinade, mixuri, condimente. La fel si pentru gelaterie, cofetarie, unde cu partenerii de echipamente specifice (Carpigiani, Orion, Hiber etc.) am reusit sa finalizam proiecte deosebite.

Detaliati pe fiecare categorie cateva din produsele oferite operatorilor Horeca. Cu ce se diferentiaza aceste produse?
De exemplu, din gama de mixuri pentru deserturi as putea evidentia mixul pentru ecler sau mixul pentru macarons. Pe langa faptul ca asigura un rezultat care are in permanenta aceeasi calitate, sunt extrem de simplu de utilizat, usurand munca preparatorului – se introduc ingredientele in mixer si se omogenizeaza, se toarna in tavi si se coc. Deci, nu e nevoie de oparirea aluatului, nu trebuie lucrat cu deosebit de mare atentie sa nu „cada” aluatul, si se obtine siguranta ca produsul final va avea forma, volumul si structura dorite. De asemenea, marinadele reprezinta o gama de dressing-uri aromatizate transparente sau colorate, pe baza de ulei cu bucati vizibile de condimente si ierburi, dedicate prelucrarii oricarui tip de carne (porc, vita, pui, specialitati din peste) dar si pentru orez, paste, cartofi sau legume. Se prelucreaza foarte simplu: carnea se acopera cu aceste marinade si se prepara pe gratar sau la tigaie, obtinandu-se astfel o bogata varietate de gusturi, cu savoare deosebita si aspect apetisant. Din gama produselor finite, paleta de toppinguri (sosuri desert) confera posibilitati nenumarate de combinare, oferind un plus de savoare si atractivitate. Se pot decora cu topping inghetata, deserturi, produse de patiserie, prajituri, clatite, papanasi, creme de zahar ars, salate de fructe sau orez cu lapte. Sau se pot crea longdrinks-uri, cocktailuri inedite sau combinatii cu cafea.
expert
Ce alte servicii sau solutii pe care le oferiti va ofera posibilitatea sa spuneti ca sunteti un furnizor de solutii complete pentru aceste industrii?
Pe langa paleta de ingrediente si echipamente (de exemplu echipamentele Carpigiani – leader mondial in domeniul masinilor pentru inghetata), oferim clientilor asistenta, service, idei de produse noi si concepte pentru promovarea produselor, asigurandu-l astfel ca va introduce in gama sa un produs de succes, atractiv pentru consumator.

Revenind la segmentul inghetatei. Ce tendinte importante ati sesizat in aceasta industrie?
Una din cele mai puternice tendinte actuale este aceea de “convenience”, ce reuneste nevoia de confort, de produse “la indemana”. Lipsa timpului necesar prepararii acasa a deserturilor ne face sa cautam totusi o modalitate de “rasfat”, pe care o gasim in gelaterie, cofetarie, la terasa sau la restaurant. Tendinta de orientare spre inghetata artizanala se accentueaza pe plan mondial, precum si pe piata romaneasca, fapt constatat si de noi din prezenta din ce in ce mai crescuta la seminariile destinate gelateriei. De asemenea, piata reprezentata de domeniul Horeca reprezinta un segment cu un imens potential de dezvoltare. Majoritatea restaurantelor au in meniu, ca desert, inghetata si chiar mai mult decat atat, la multi inghetata reprezinta desertul principal. Cele cateva trenduri globale isi continua cresterea: Healthy & Welness, Premium, Natural, dar si Miniaturizare, Oferte promotionale, economy.

Si in industria carnii lucrurile evolueaza interesant. Aici ce tendinte ati sesizat?
Si in domeniul preparatelor din carne conceptul „convenience” castiga tot mai mult teren: produse de calitate in ambalaje atractive, aflate la indemana, in apropierea casei, locului de munca, aproape gata de consum sau rapid de preparat, cu efort redus, toate acestea insemnand cat mai convenabil cu putinta. De asemenea, exista crestere pe trendul de preparate ready-to-go – o tendinta chiar mai „rapida” decat fast-food. Multi consumatori grabiti prefera un snack rapid in drum spre birou, care nu trebuie sa fie neaparat un corn sau o punga de snacks-uri – poate fi un produs cald, chiar un preparat cu sos. De aceea, avem in paleta noastra si gama de sosuri „snack-to-go”, gata preparate, la care doar se adauga carnea (crenwursti, carnaciori sau cubulete de pui preparate). Totodata, deoarece unul dintre cele mai puternice trenduri la nivel mondial este cel orientat spre preparate naturale, fara aditivi, partenerul nostru, Avo, vine in intampinarea consumatorilor cu o gama de marinade free – fara aditivi si potentiatori de arome.

Cum vedeti potentialul acestei piete, in Romania?
Desi potentialul pietei de carne in general este in scadere, pe partea de convenience exista un mare loc de crestere, piata are un trend pozitiv de la an la an, consumatorii dorindu-si produse la indemana, care sa poata fi preparate rapid, un gust savuros si aspect apetisant. De exemplu, marinadele pentru gratar pe care le livram in Kaufland, Carrefour etc si care acum 4-5 ani erau produse de sezon, nefiind comercializate decat pe perioada verii, raman acum la raft pe tot parcursul anului.

Ce alte categorii de produse va ganditi sa mai abordati in 2015, pentru segmentul de Horeca?
Deocamdata dorim sa finalizam modalitatile de ambalare pentru cateva din produsele aflate in paleta noastra de ingrediente pentru producatori industriali, adaptand-o la HoReCa – este vorba despre umpluturi de fruct cu continut ridicat de bucati de fruct, creme gata preparate. Pentru toata gama HoReCa, am creat alte ambalaje – cantitati mai mici, cu design atractiv, cu toate informatiile la indemana, pe eticheta.

In incheiere, ce planuri, obiective aveti pentru 2015?

Ne propunem bineinteles cresterea cifrei de vanzari cu minimum 10%, precum si o crestere de minim 50% a exporturilor. Tocmai ne-am intors de la o expozitie din Polonia – Exposweet, unde am promovat gama Cremolinea, iar in tara vom participa la Gastropan 2015. Va invitam sa ne vizitati la stand – A5, hala1. In aceasta toamna vom fi prezenti la IBA, alaturi de partenerul Backaldrin. Mai avem si multe alte surprize, dar despre ele vom mai vorbi pe parcursul anului.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentNEPI a demarat lucrarile pentru extinderea City Park Mall Constanta
Articolul următorRetailul Modern in Republica Moldova, editia I
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here