Expansiunea in retailul modern. Cum arata primele sase luni si ce companii au deschis noi magazine?

O radiografie a primelor sase luni ale anului in curs arata ca marile companii internationale din retail au deschis, impreuna, 70 de noi magazine, cel mai dinamic segment ramanand si in acest semestru supermarketul.
Ritmul de expansiune este aproape similar cu cel din primul semestru al anului 2015 cand retelele internationale prezente pe piata interna au deschis 72 de noi magazie.

Hipermarket
Pe segmentul magazinelor de mari dimensiuni, singurul operator care a continuat sa deschisa noi locatii in acest prim semestru a fost Kaufland. Liderul pietei de retail din Romania a inaugurat in iunie un magazin in cartierul bucurestean Ferentari si unul in zona Basarab. Prin cele doua inaugurari, compania ajunge sa opereze 12 magazine in Capitala.

Cinci magazine noi in segmentul de discount
Ambii discounteri prezenti pe piata romaneasca – Lidl si Penny – au deschis, impreuna, cinci magazine in primul semestru al anului, trei dintre ele fiind revendicate de Lidl (Busteni, Radauti, Targu Mures). Penny Market alege sa investeasca in Oradea si Campeni (Alba), dar si intr-un nou centru logistic langa orasul Bacau, cu o suprafata de 19,000 m2. Investitia in achizitionarea terenului, edificarea cladirii si in echipamentele specifice va ajunge la 19 milioane de euro, anunta oficialii companiei.

Supermarket: 51 de noi locatii
Profi revendica si in acest an cel mai mare numar de magazine deschise – respectiv 44 – reusind asfel sa isi extinda prezenta in 199 de localitati. Compania a deschis locatii noi pe toate cele trei formate: Profi standard, City si Loco.
Tot in formatul de supermarket mai punctam deschiderea a patru magazine Carrefour Market (Bucuresti, Craiova si Filiasi) si a trei locatii Mega Image (Bucuresti, Popesti Leordeni).
Prin recenta decizie a Consiliului Concurentei, retaierul francez Carrefour a devenit si proprietarul a inca 86 de magazine Billa, din care va mentine 85. Retailul pare sa fi renuntat cu totul la expansiunea pe formatul Carrefour Express.

Cash&Carry – Selgros Cash&Carry Romania a ianugurat la finalul lunii mai prima sa unitate in format compact, la Targu Mures, cu o suprafata de 4000 de mp.

Convenience – Compania belgiana Delhaize a continuat expansiunea si pe formatul de convenience, inaugurand 11 noi locatii sub brandul Shop&Go (Bucuresti, Constanta, Bragadiru, Chiajna, Gruiu).

Capitala, tinta liderului pietei valcene de retail
Reteaua de magazine Annabella, liderul pietei valcene de retail, a patruns in acest an pe piata capitalei, prin preluarea a trei unitati Mega Image. Reteaua cuprinde in prezent 57 de magazine, in patru formate diferite: concept store-ul Annabella A-Z, Annabella Fresh – concept special destinat comertului de fructe si legume, supermarketul Annabella si Annabella Expres – magazinul de proximitate.

Articolul precedentFlorin Trandafirescu revine in Romania dupa 13 de ani, pentru a conduce operatiunile Unilever USCE din 8 tari din regiune
Articolul următorProgramul „De-ale noastre”, extins in judetele Galati, Calarasi si Prahova
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.