Discounterul german Lidl a deschis la Lugoj cel de-al patrulea centru logistic al sau, care va deservi cele 46 de magazine din zona de vest a tarii. Investitia totala in noul depozit s-a ridicat la peste 20 de milioane de euro. “Centrul logistic de la Lugoj are o suprafata construita de 45.000 mp si o capacitate de 22.000 de paleti, ceea ce reprezinta 780 de camioane. Depozitul dispune de spatii de depozitare pentru toate nivelele de temperatura, de la cea ambientala pana la -26°C. Am ales Lugojul pentru ca dorim sa avem o expansiune sporita pe partea de Vest, deocamdata avem in acesta zona 46 de magazine, insa proximitatea fata de autastrazile A1 si A6 ne va permite pe viitor sa ne extindem”, a declarat Christina Lang, Director Sediu Regional Lugoj, Lidl Romania, in cadrul conferintei de presa organizate cu prilejul inaugurarii oficiale a depozitului.
Depozitul dispune de 130 de utilaje ce asigura functionalitatea celor patru departamente (receptia, pregatirea, expeditia marfii si departamentul tehnic de mententanta) si este dotat cu 125 de rampe. In plus, in incinta au fost construite o cantina, sali pentru intalniri, vestiare, un teren de fotbal, precum si o zona special creata pentru soferii TIR-urilor, care in intervalul de predare-primire a produselor unde au la dispozitie automate de sandvisuri si cafea. Potrivit reprezentantilor Lidl, noul depozit este cel mai modern dintre cele patru, din punctul de vedere al tehnologiilor folosite in constructie, dar si al instrumentelor de operare oferite celor aproximativ 200 de angajati.
Pentru constructia acestui centru logistic au fost folosite solutii si tehnologii moderne, care asigura standarde inalte de eficienta energetica. Pe langa betonul concasat, provenit din demolari, in realizarea depozitului s-au folosit atat materiale reciclate, cat si materiale reciclabile. In plus fata de procesul de constructie orientat spre sustenabilitate, cladirea in sine se remarca prin consumul scazut de energie necesara functionarii, emisii si amprentade CO2 reduse si, implicit, printr-un impact mult diminuat asupra mediului inconjurator.
Lidl Romania mai detine inca trei centre logistice, cu o suprafata totala de circa 120.000 mp (12 hectare), situate in Chiajna (langa Bucuresti), Nedelea (langa Ploiesti) si Iernut (langa Targu-Mures).
Exporturile proprii au ajuns la 26 milioane de euro in 2015
“Promovam foarte mult produsele proprii, realizam atat importuri cat si exporturi proprii, prin platforma internationala. In 2015, valoarea exporturilor proprii realizate local a ajuns la 26 milioane euro, fata de circa 20 de milioane euro in anul financiar anterior. Exportam in special produse de panificatie, mezeluri, bere si bauturi racoritoare, in tari precum Ungaria, Polonia, Cehia si Slovacia. Estimam ca valoarea exporturilor proprii va creste si anul acesta”, a declarat Claudiu Riza, Director de Expansiune in cadrul Lidl Romania.
Reprezentantii retailerii au precizat ca in prezent sunt incheiate parteneriate cu peste 150 de furnizori romani.
Planuri pe termen scurt
In ceea ce priveste planurile de viitor pe termen scurt si mediu, Maria Parvuleasa, PR&CSR Manager Lidl Romania, spune ca obiectivul companiei prevede deschiderea a minimum 10 magazine/an financiar (care incepe in luna martie, n. red.): “Ne dorim sa deschidem cel putin 10 magazine pe an, daca vom putea sa acceleram acest ritm o vom face, dar obiectivul nostru este stabilit undeva la 10 magazine anual. Deschiderea noului centru logistic este un proiect foarte important pentru noi, in prezent avem patru depozite care deservesc cele peste 200 de magazine, deci suntem echilibrati din acest punct de vedere. In ceea ce priveste expansiunea, apropierea de centrul logistic nu reprezinta o influenta majora asupra deciziei de a deschide un nou magazin, acestea sunt deschise pentru a optimiza transportul. In vizorul nostru raman orasele cu peste 20.000 de locuitori, insa daca exista cerere putem face si exceptii”.
Luna aceasta retailerul va mai inaugura inca doua noi magazine, unul la Gaesti si unul in Bucuresti, zona Aviatiei.
Cifra de afaceri, pe trend ascendent si in anul financiar 2016
„Pe partea de produs vrem sa consolidam colaborarea cu furnizorii locali, si aici doresc sa mentionez proiectul derulat in colaborare cu Universitatea Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti (USAMV) pentru partea de legume-fructe – Piata Lidl, precum si proiectul de pe marca proprie Camara noastra. Gama proprie Camara noastra a fost lansata exact acum un an, cu o sortimentatie de circa 36 de produse, iar in prezent cuprinde peste 100 de produse, de la mezeluri, fursecuri, dulceturi, lactate pana la carne la garnita, varza cu ciolan, ciorbe etc. Exista multe retete, drept urmare gama poate sa creasca in continuare, daca gasim producatorii potriviti”, a precizat Maria Parvuleasa.
In ceea ce priveste rezultatele financiare, reprezentanta Lidl a precizat ca cifra de afaceri a companiei se afla pe un trend crescator si cred ca acesta se va mentine si pentru anul financiar in curs.
In 2015, Lidl Discount a intrat in top trei retaileri, performanta atinsa ca urmare a unei cresteri de peste 21% a cifrei de afaceri, pana la 4,72 miliarde lei. O performanta neegalata in 2015 de nici un alt retailer se semnaleaza si la capitolul profitabilitate, Lidl atingand in 2015 o crestere de 186% a profitului, pana la 171,9 milioane de lei.