Cinci tendinte-cheie in industria produselor lactate

Cele mai importante tendinte de consum si inovare in industria produselor lactate includ targetarea grupurilor de consumatori de nisa, crearea de noi ocazii de consum si lansarea de produse ce permit consumul on-the-go. Raportului Top Trends in Dairy, realizat de Canadean, trece in revista si descrie cele mai recente trenduri din industrie:

1. Targetarea consumatorului in functie de momentul de consum din zi: Brandurile din industria lactatelor redefinesc ocaziile de consum, targetand si alte momente din zi fata de cele asa-zis traditionale, pentru a creste consumul si loialitatea. Aceasta tendinta este pregnanta in categoria iaurturilor, dar exista oportunitati ca ocaziile de consum sa fie extinse si catre categoriile lapte si branzeturi, prin crearea unor ocazii de consum seara tarziu sau dupa cina.

2. Transformarea produselor lactate in mici gustari. Companiile pot veni in intampinarea cererii pentru gustari sanatoase, usoare, cu produse noi sau repozitionari ale unor produse existente. Branzeturile tip „bite-sized” impreuna cu iaurturile de baut sau diverse bauturi pe baza de lapte sunt inovatii cheie in aceasta directie.

3. Placerea senzoriala: Producatorii ofera in prezent o varietate de arome si texturi noi, pentru a genera entuziasm in jurul unui produs si chiar de a justifica o pozitionare premium. Printre inovatiile recente se numara branduri de iaurt si inghetata care au „rupt” barierele si au oferit arome picante, sarate samd.

4. Puterea proteinelor: Tendinta produselor cu continut ridicat de proteine se observa deja de ceva timp, mai multe branduri lansan produse de tipul Fairlife sau Mars High Protein. Produsele cu continut ridicat de proteine nu atrag numai consumatorii tinerii, segmentul de varsta 55+ poate reprezenta, de asemenea, o oportunitate pentru producatorii de lactate. Astazi, oamenii din acest segment de varsta sunt foarte atenti la ceea ce consuma, pentru a fi sanatosi si a avea o stare de bine. Drept urmare, companiile trebuie sa tina cont de aceasta tendinta in inovatiile de produs pe viitor.

5. Alternative la lapte: Zvonurile din ultima perioada privind potentialele implicatii negative pe care soia ar avea-o asupra sanatatii, au dus la crearea unui „val” de inovatii pentru a oferi alternative: lapte din nuci, cerelale, orez sau diverse seminte. Veti vedea astfel de produse realizate din macadamia, cereale si chiar legume. Un exemplu in acest sens este recenta lansare a unui brand din Canada, care se pretinde a fi prima bautura alternativa la lapte derivata din legume.

Articolul precedent20 de mari importatori de produse FMCG ruleaza afaceri de peste o jumatate de miliard de euro
Articolul următorCarrefour experimenteaza un serviciu de livrare rapida, in Paris
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.