Chipsurile din nucă de cocos thailandeză au câștigat premiul pentru inovație la târgul Fruit Logistica 2018

0
385

Anul acesta, în cadrul ediției 2018 a târgului internațional Fruit Logistica, găzduit de Messe Berlin, premiul Fruit Logistica Innovation Award (FLIA) a fost acordat brandului „Pook Coconut Chips” – produse de PookSpaFoods din Germania. Așa au decis vizitatorii, care au votat timp de două zile „cel mai inovator produs” expus la târg. Alte trei produse noi au ajuns pe podium la Berlin în „categoria inovație”. Acest premiu pentru inovație acordat de Fruit Logistica este considerat cel mai important premiu al industriei de fructe.

Aurul a mers, așadar, către „Pook Coconut Chips”- chipsurile producătorului PookSpaFoods din Germania. Chipsurile crocante, făcute din nucă de cocos din Thailanda, fără să fie prăjite în ulei sau grăsime, sunt disponibile în trei variante de arome: Original Sea Salt, Mango Sea Salt and Chocolate Sea Salt. Este un produs vegan, fără gluten și fără conservanți. Producătorul le recomandă ca pe o gustare sau ca pe un topping pentru salate, cereale, iaurt, înghețată etc.

Fruit Logistica 2018
– FLIA 2018 –

„Suntem o companie mică care a fost înființată abia în septembrie 2016. Acest premiu este o mare surpriză și este deosebit de important pentru noi”, a declarat fondatorul și directorul companiei, Kanokporn Holtsch.

Deși toată lumea se aștepta să câștige premiul cel mare, argintul a mers la tomatele „Adora” produse de cei de la HM Clause din Spania. Această roșie este o variantă a soiului Marmande − sunt niște fructe brune, turtite în formă de gogoșar, o varietate robustă, care se maturizează foarte devreme. Ceea ce îl diferențiază pe noul soi Adora este gustul său echilibrat, intens dulce și acru, durabilitatea excelentă, fermitatea și valorile nutriționale foarte bune.


Bronzul a fost câștigat de compania germană Scheufelen pentru cartonul obținut din firele de iarbă. Acest material de ambalare organic conține până la 50% fibră de iarbă proaspătă și este complet reciclabil și biodegradabil. Folosirea fibrelor de iarbă, o materie primă regenerabilă, contribuie la reducerea consumului de energie și de apă. Fibrele pulpei de hârtie convențională necesită un consum de 30.000 litri de apă și 6.000 kW / h de energie pentru o tonă – față de zero litri și 150 kW / h pentru fibrele de iarbă.

Organizatorii târgului au raportat că vânzările de fructe proaspete au atins niveluri-record în Germania în 2017, atingând 7,6 miliarde euro, înregistrând o creștere de 6% față de anul 2016. În parte, evoluția s-a datorat creșterii prețurilor, dar și unui volum crescut al vânzărilor de 3%. Printre cele mai cumpărate au fost fructele de pădure la caserolă, dar și ananasul și sâmburoasele. Potrivit unui studiu Consumer Panel GfK, vânzările la portocale au stagnat, la banane au crescut cu 5%, la ananas cu 17%, la struguri cu 11%, iar la fructe exotice au crescut cu 9%. Vânzările la mere au înregistrat o creștere de 14%, dar și creșterea prețurilor a contribuit din plin la aceasta.

Germania este un actor-cheie pe piața globală a alimentelor bio și a jucat încă de la început un rol de pionierat în promovarea lor. 35% dintre produsele bio sunt vândute în supermarketuri și hipermarketuri obișnuite, 25% în magazinele specializate și 20% în magazinele cu discount. Fiecare canal de distribuție se axează pe anumite game și sortimente de produse.

Și în cadrul târgului Fruit Logistica 2018, achizitorii au fost foarte interesați de oferta producătorilor bio. Iată ce declară un expozant din Spania. “Buyerii ne vizitează și sunt foarte interesați de oferta noastră, pentru că există presiune din partea consumatorilor pentru produsele bio. Lucrăm deja de multă vreme cu Carrefour, Auchan și Intermarche − în Franța. Dacă retalerii vor să inoveze în materie de fresh fruits și ne solicită acest lucru noi ne conformăm bucuroși.” Politica de a introduce tot mai multe fructe bio în ofertă nu ține atât de mult de specificul unei țări, ci de politica lanțului de magazine. Totuși, admite el, le este mult mai greu să se listeze în Marea Britanie, și mult mai ușor în Scandinavia, pentru că scandinavii consumă produse organice sau bio de ani de zile. „În Marea Britanie procedura de listare e mult mai dificilă și durează mult mai mult. Pe de altă parte, nu contează atât politica lanțului de magazine, cât deschiderea pe care o are buyerul, ca individ.”

Fruit Logistica este cel mai mare târg comercial pentru comerțul global cu fructe și se desfășoară începând din 1993. La ediția din 2018 au participat peste 3.100 de expozanți din peste 80 de țări și peste 75.000 vizitatori din 130 de țări.

Rom-Funghi, filiala din România a grupului cu același nume, înființată în 1994, specializată în producția, recoltarea și distribuția de ciuperci sălbatice, cu sediul în Arad, a fost singurul expozant înregistrat la târg, cu un stand sub numele de România. Compania este foarte activă pe piața europeană, unde exportă peste 70% din cifra de afaceri a producției sale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here