Canalul hipermarket va avea cea mai mica rata de crestere in urmatorii cinci ani

Canalul de hipermarket si magazine de mari dimensiuni are prognozata o rata anuala de crestere (CAGR) de 3,1% la nivel global in urmatorii cinci ani, practic cea mai lenta rata de crestere dintre toate canalele de vanzare. Comparativ, pentru canalul de discount este prognozata o rata anuala de 6,2% la nivel global, potrivit datelor Planet Retail.

In conditiile in care in prezent cumparatorii prefera din ce in ce mai mult accesibilitatea rapida si avantajele oferite de discounteri, mici magazine precum si magazinele online, este de asteptat ca multi dintre marii operatori de hipermarketuri sa inregistreze o stagnare sau o crestere modesta in urmatorii cinci ani. Un alt factor care va afecta acest canal este sistarea, mai mult sau mai putin, a expansiunii, majoritatea retailerilor concentrandu-se acum pe consolidarea pozitiei in piata.
Potrivit Planet Retail, se asteapta ca unii jucatori, in special Tesco, sa inregistreze un declin al vanzarilor in termeni absoluti in urmatorii cinci ani, ca rezultat al inchideri unor magazine si in urma renuntarii la un lant important de hipermarketuri in Coreea de Sud.
De asemenea, in ciuda climatului dur, alti jucatori din acest segment vor continua sa deschida noi hipermarketuri, chiar daca intr-un ritm redus. Walmart, de exemplu, in ciuda recentelor inchideri, a anuntat ca continua sa se extinda, pentru anul in curs avand planificate deschida pana la 50 de magazine de mari dimensiuni. Provocarea-cheie pentru marii operatori va fi sa faca aceste investitii in magazinele mari relevante pentru intregul business. Un semn incurajator in acest sens este faptul ca recentele rezultate raportate, de exemplu, de Carrefour, arata ca setul de masuri adoptate atat din punct de vedere al tehnologiei, al gamei de produse si al preturilor, poate duce la cresterea vanzarilor.
tabel hiper1
„Pe langa retailerii prezenti in Top 10, exista si jucatori locali si regionali pentru care previzionam o crestere puternica pana in 2020. Printre acestia se numara operatorii rusi Lenta si Magnit, precum si retaileri din Orientul Mijlociu, Panda si LuLu Group. Pentru producatori, acesti retaileri ar putea reprezenta o oportunitate de esentiala de crestere”, spun analistii Planet Retail.

Tab hiper2

Planurile operatorilor de hipermarketuri:
• Casino si-a anuntat intentia de a renunta la operatiunile sale din Thailanda, Big C. Big C este al doilea mai mare operator de hipermarketuri din aceasta tara, dupa Tesco.
• Asda, divizie a Walmart in Marea Britanie, este cel mai recent retailer european ce intra in grupul de buying EMD.
• Retailerul sud-corean Shinsegae a intrat pe piata vietnameza, deschizand primul sau hipermarket din aceasta tara la finalul lunii decembrie 2015.
• Actiunile Carrefour de a reimprospata imaginea hipermaketurilor sale au ajuns in Italia si Belgia. Retailerul a lansat un nou concept de hipermarket, reinventat, oferind o suprafata de food court extinsa si tehnologie digitala avansata.
• Tesco a intentionat sa vanda 10 dintre magazinele sale din Turcia rivalului sau Begendik. Acordul nu a mai fost incheiat, deoarece performantele magazinelor s-au imbunatatit semnificativ in ultimele sase luni.
• Retailerul finalandez Kesko si-a reluat planurile de expansiune in Rusia, urmand sa deschida trei hipermarketuri anul acesta.
• La randul sau, Auchan a anuntat ca planurile sale aferente anului 2016 includ deschiderea a aproximativ 10 hipermarketuri si magazine mari in Rusia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.