Black Friday in lanturile de retail modern

Black Friday, programul de reduceri initiat in SUA, si organizat in fiecare an in ultima zi de vineri a lunii noiembrie, a fost adoptat si de marile lanturi de retail FMCG din Romania, strategiile fiind diferite de la un comerciant la altul.
Actiunile de acest gen ar putea impulsiona vanzarile de bunuri de folosinta indelungata care se afla pe un trend negativ. Acestea au insumat 337 de milioane de euro in cel de-al treilea trimestru al acestui an, cu 1,3% sub valoarea de anul trecut, potrivit ultimului studiu TEMAX® realizat de GfK.

Un studiu Daedalus Millward Brown arata ca 4,1 milioane de romani au auzit de evenimentul Black Friday si astepta sa vada care vor fi ofertele retailerilor in acest an. Dintre acestia, 59,3% si-au manifestat interesul de a cumpara. Selgros Cash&Carry, Kaufland, Billa, Mega Image, Auchan, Lidl si Profi nu au pregatit pana la aceasta ora oferte speciale de pret pentru Vinerea Neagra.

Carrefour extinde la 10 zile reducerile speciale de pret
Cu scopul de a beneficia de un trafic mai mare in magazinele sale, Carrefour a extins “Black Friday” pe o perioada de 10 zile. Astfel, inca din data de 17 noiembrie a.c. retailerul a dat startul reducerilor de până la 50% la electronice – televizoare, tablete si laptop-uri, dar si electrocasnice si aparate foto. In plus, compania a derulat o campanie de informare agresiva, comunicata prin media – Tv, radio si presa, precum si prin intermediul newsletterului. Nu in ultimul rand, Black Friday beneficiaza de o semnalistica agresiva in interiorul magazinelor.
In cazul acestui retailer, reducerea este inclusa in pretul afisat la raft si nu este valabila pentru produsele aflate in alte promotii.

La Cora, reducerile de Black Friday vin prin Tichetul Coracarrefour_blackn
Spre deosebire de ceilalti retaileri, care ofera reduceri punctuale de pret cu ocazia Black Friday, Cora mizeaza si de aceasta data pe readucerea clientilor in magazinele sale, acordand reduceri prin Tichetul Cora, in limita a sase produse/card/zi. Retailerul a anuntat reduceri cuprinse intre 20% si 50% pentru articole din categoria electronice si alectrocasnice, cum ar fi: 20% pentru toate tabletele; 25% pentru conbinele frigorifice; 25% pentru televizoarele cu diagonala mai mare de 1 metru; 30% pentru cuptoarele cu microunde si 50% pentru toate aparatele foto.
Reducerile nu se aplica articolelor aflate deja in alte promotii si nu se cumuleaza cu alte reduceri valabile in aceeasi perioada.

La METRO Cash&Carry, Black Friday tine trei zile
METRO Cash&Carry Romania a anuntat ca in perioada 23-25 noiembrie si-a „pregatit oferta comerciala pentru Black Friday in ceea ce priveste reducerile de preturi si returnarea TVA-ului, la categoriile de produse electrocasnice si electronice (inclusiv produsele din stocul nou si cele aflate in alte promotii), precum: masini de spalat, frigidere, televizoare si laptopuri”.
Ofertele vor fi disponibile in intreaga retea de magazine METRO Cash & Carry Romania (exceptie magazinele METRO Punct).
“Suntem bucurosi sa ne alaturam programului Black Friday, un sistem de reduceri care a inregistrat un real succes la nivel international, dar si pe plan local. Am luat aceasta decizie tocmai din dorinta de a extinde beneficiile pe care le oferim clientilor nostri, dandu-le ocazia de a achizitiona la pret redus produse apartinand celor patru categorii, nu numai in Black Friday, dar si pe tot parcursul weekendului“, a declarat Michael Kaiser, Director Cumparari Produse Nealimentare METRO Cash & Carry Romania.

real,-Hypermarket: saptamana reducerilor incredibile
Retailerul german a ales sa deruleze in aceasta perioada promotii la mai multe categorii de produse, fara a se asocia explicit cu conceptul Black Friday.
Sub genericul „Saptamana Reducerilor Incredibile”, compania ofera in perioada 22-27 noiembrie a.c. promotii cuprinse intre 10 si 20% la mai multe categorii de produse, atat din zona non food (masina si bricolaj, laptop-uri si tablete, carti, muzica, filme, textile de casa, articole de sport si menaj etc) cat si din segmentul food (mezeluri, peste si legume congelate, cafea, cascaval, produse pentru copii, paste si baze pentru mancaruri).
Vineri, 23 noiembrie a.c., retailerul va oferi TVA-ul inapoi pentru toate laptopurile si tabletele comercializate in magazinele sale.

Black Friday in segmentul discounterilor
Din cei doi jucatori prezenti pe segmentul discounterilor, doar Penny organizeaza actiuni dedicate zilei de 23 noimebrie. Compania anunta pe site-ul sau ca maine va oferi reduceri de pret de 50% la sute de articole electrice si electronice semnalizate in magazine.

Articolul precedentDublarea cifrei de afaceri pe segmentul horeca, obiectivul Macromex pentru urmatorii trei ani
Articolul următorCine sunt cei mai importanti operatori de retail din Republica Moldova?
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.