ARC: Achizitiile masive de carne de porc realizate de tarile asiatice impacteaza deja si preturile din Romania. Achizitorii din retail si horeca confirma scumpirile

Asociatia Romana a Carnii avertizeaza ca in 2016, la nivel global, pretul mediu de achizitie pentru carcasa de porc a cunoscut o crestere semnificativa, principala cauza fiind cererea tot mai mare din partea unor piete precum China, Japonia si Hong Kong. „In luna ianuarie 2017 a fost semnalata o crestere a exporturilor din Europa cu 20% mai mare fata de aceeasi perioadă a anului 2016, suprematia detinand-o in continuare China, urmata de Hong Kong si Coreea de Sud. Comparativ cu ultimii doi ani, in trimestrul I 2017, pretul mediu de achizitie pentru carcasa de porc a fost cu 26% mai mare fata de 2016 si cu 12% mai mare fata de 2015. Pretul pieptului de porc a crescut cu 40%, iar pretul jambonul a inregistrat o crestere de 25%, in ultimele 12 luni. Conform datelor prezentate de Comisia Europeana in luna martie 2017, in cadrul Consiliului Economic al Observatorului pentru Piata Carnii se estimeaza ca aceasta crestere a pretului carnii de porc va urma o curba ascendenta pana in a doua parte a anului 2017, cand va avea loc o stagnare”, arata oficialii ARC.

O alta cauza a cresterii preturilor la nivel european o reprezinta scaderea efectivelor de porcine, la toate categoriile de varsta, cu pana la 2,3% la tineret intre 20-50 kg si de 1,1% la porcii la ingrasat intre 50-80 kg.
Ultima modificare importanta a pretului carnii de porc in Romania a avut loc la inceputul anului 2016
Situatia de mai sus are deja un impact direct si asupra pietei interne, unde pretul carnii de porc a crescut cu 12 pana la 15%. Cresterile vor continua si in perioada imediat urmatoare, pana la plafonul de 30%.
Mai multi achizitori din retail si horeca confirma faptul ca au fost anunttau deja de furnizorii or cu privire la cresterea preturilor carnii de porc incepand cu data de 1 aprilie 2017. Ramane de vazut cand vom vedea primele scumpiri si in categoria mezelurilor si a altor produse procesate ce au ca materia prima carnea de porc.

Articolul precedentProductia interna de legume a scazut cu 8%, in 2016
Articolul următorRomania, prima tara din grup in care Carrefour investeste intr-o cooperativa agricola
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.