Cu 44 de magazine proprii in judetul Valcea, reteaua de retail Anabella a reevaluat in 2013 oportunitatile oferite de marca proprie cu acelasi nume si a hotarat sa revitalizeze intregul concept. La 10 ani de la lansarea primului produs marca proprie pe rafturile magazinelor sale, compania a decis sa dea un nume nou intregului portofoliu – Anabella Zilnic – dar si o noua infatisare.
Strategia de brand, naming-ul si design-ul de ambalaj este realizat de compania de servicii integrate de design si consultanta strategica de brand, BrandFusion. “Am cautat un nume care sa acopere intreg portofoliul multicategory al brandului si sa fie relevant pentru pozitionarea de pret a produselor si pentru consumator. Sunt produse accesibile, de baza, care suplinesc nevoile zilnice. De aici si numele Annabella Zilnic. Un nume simplu, clar, deloc sofisticat. Consumatorul intelege imediat ce ii ofera brandul. Am introdus si un cuvant descriptor langa numele Annabella, pentru a lasa posibilitatea extinderii portofoliului si cu alte private labels. Annabella a ramas parte din noul nume de brand, pentru ca retailul are multi clienti loiali care cumpara produsele semnate de acesta”, explica oficialii BrandFusion.
In ceea ce priveste conceptul pentru design-ul noilor ambalaje, acesta porneste de la ideea de basic, produse fundamentale pentru traiul de zi cu zi. Designul are la baza alfabetul. Fiecare produs are pe ambalaj prima litera a cuvantului cheie care il defineste.
“Vizualul e o joaca intre litera si poza de produs, care se integreaza intr-un mod unic, modern, indraznet. Poza de produs e aleasa sa fie in pas cu forma literei, astfel incat cele doua sa interactioneze si sa fie distractive. Designul este gandit sa fie extensibil pe orice categorie de produse. Diferentierea intre SKU-uri din aceeasi categorie se face prin culoare si imagine de produs. Denumirea produsului este scrisa mare si formeaza intotdeauna un bloc de text impreuna cu logoul, ca o semnatura a brandului” detaliaza reprezentantii BrandFusion.
“Anabella Zilnic” vine sa intregeasca promisiunea brandului de a fi “cu tine, zi de zi!”
“Prin relansarea gamei noastre, vrem sa transmitem clar ca Annabella Zilnic se concentreaza pe calitate, in aceeasi masura in care o face si pe pret. Aceasta relansare este foarte importanta, aproximativ 90% dintre cumparatorii Annabella achizitionand cel putin un articol marca proprie in timpul cumparaturilor saptamanale, prin urmare vrem sa fim la nivelul asteptarilor acestora. In plus, ramanem fideli ideologiei noastre si incurajam productia nationala, alegand furnizori romani pentru a oferi consumatorilor produse proaspete”, a declarat Dan Mutu, Director General Annabella.
Odata cu rebrandingul, marca proprie “Annabella Zilnic” isi extinde portofoliul cu noi sortimente: lactate, dulciuri, condimente, conserve de carne s.a.
Reteaua de magazine Anabella este detinuta de sotii Dorina si Dan Mutu, prima locatie sub acest brand fiind deschisa in 1994, in Ramnicu Valcea, sub forma unui magazin de legume si fructe. Patru ani mai tarziu, compania a deschis si primul magazin cu autservire, tot in Ramnicu Valcea, iar pana in 2006 reteaua s-a extins la 11 locatii. Intre 2006 si 2013, Anabella a continuat procesulde expansiune, ajungand la un numar de 44 de magazine, din care 21 numai in Ramnicu Valcea. Anul 2012 a fost unul extrem de important in istoria Annabella, compania lansand un concept de magazine specializate in comertul cu legume si fructe proaspete, conservate si uscate: Fresh. Conform estimarior proprietarilor, cifra de afaceri a retelei de magazine Anabella a depasit in 2012, valoarea de 40 de milioane de euro. (sursa foto: BrandFusion)