„1 Minute” isi continua expansiunea in Romania. Proprietarii mai aduc un nou brand de retail: Hello!

LS Travel Retail, subsidiara din Romania a diviziei de retail si distributie a grupului Lagardere, companie aflata in topul trei jucatori la nivel modial in acest segment, continua expansiunea magazinelor „1 Minute”. Lansat in Romania in 2011, „1 Minute” este un concept de magazin convenience, special creat pentru zonele de travel (aeroport, gari, metrouri, autogari), fiind ulterior adaptat si centrelor de afaceri. Petruta Ionita, Marketing Manager LS Travel Retail Romania, detaliaza conceptul magazinelor, planurile de dezvoltare pentru 2013 pe piata interna precum si oportunitatile existente pe celelalte formate de retail din portofoliul companiei.

Cand ati lansat brandul de magazine “1 Minute” in Romania si care este conceptul acestor locatii?

Lansarea conceptului “1 Minute” in Romania a avut loc in vara anului 2011, ca urmare a deciziei de a aplica strategia grupului la nivel international, respectiv dezvoltarea si consolidarea portofoliului de branduri pe segmentul convenience. “1 Minute” este un concept creat de catre colegii nostri din Polonia, cu ajutorul expertizei echipei din Franta, ambele tari avand o experienta mai mare in gestionarea unui portofoliu complex de concepte news&convenience si foodservice. Acesta este un magazin special creat pentru zonele de travel (aeroporturi, gari, metrouri, autogari). In Romania, dar si in alte tari din Europa Centrala si de Est, cum ar fi Polonia, Ungaria si Bulgaria, conceptul a fost adaptat pentru a putea fi dezvoltat si in centrele de afaceri sau stradal. “1 Minute” este un magazin convenience traditional, cu un puternic accent pe zona de produse alimentare proaspete. Numele brandului este sugestiv pentru concept si inspira ideea de rapiditate, eficienta si proximitate, comunicand clientilor ca in magazin pot gasi tot ceea ce au nevoie intr-un minut. In zonele de travel dar si in zonele centrelor de afaceri pentru clientii care sunt sub presiunea timpului, un customer service rapid si eficient dar prietenos este critic si poate fi un element determinant pentru succesul afacerii. Logo-ul si design-ul modern asigura magazinului o vizibilitate buna intre alte magazine din zona, iar atmosfera prietenoasa si confortabila il determina pe client sa se intoarca cu proxima ocazie.
petruta

Cate magazine ati deschis pana in prezent pe piata romaneasca sub brandul “1 Minute”?

Din 2011 si pana in prezent am deschis 12 magazine sub acest brand. Sapte dintre ele sunt amplasate in Bucuresti, iar cinci in alte orase ale tarii, respectiv Sibiu (aeroport), Craiova si Ploiesti (gara), Targu Mures si unul in Timisoara. Primul magazin a fost deschis in Bucuresti, in Novo Business Park, iar in 2011 am deschis alte 3 locatii. In 2012 ne-am extins deschizand alte 7 magazine sub brandul 1 Minute.

Ce planuri de expansiune aveti pentru 2013?

Ne-am propus ca in 2013 sa deschidem alte sase locatii sub acest brand, atat in Bucuresti cat si in restul tarii. Dupa magazinul din Gara de Nord, deschis in februarie a.c, programam o noua deschidere pentru luna aprilie a.c.intr-un centru de afaceri, tot in Bucuresti.

Estimativ, la cat se ridica investitia medie pentru un magazin “1 Minute”?

Suprafata, locatia-gazda sau oferta de produse influenteaza valoarea investitiei. Aceasta poate sa varieze de la 40.000 de euro pana la 70.000 de euro. Materialele utilizate in amenajarea locatiei sunt de o calitate ridicata, iar echipamentele utilizate in procesele de preparare sunt profesionale, pentru ca ne dorim sa oferim clientilor nostri siguranta unei oferte de calitate intr-un mediu care respecta standardele inalte ce ne definesc activitatea. Din acest motiv, suntem foarte atenti si selectivi in ceea ce priveste locatiile in care implementam conceptul “1 Minute”, urmarind o dezvoltare a acestuia in zone moderne cum sunt centrele de afaceri sau aeroporturi si gari modernizate.
replay
Expansiunea magazinelor “1 Minute”, dar si a celorlalte branduri de retail din portofoliul LS Travel Retail, este realizata prin parteneriate cu diversi antreprenori din Romania. Puteti explica acest sistem de business?
Este un sistem de antreprenoriat, preluat de la colegii nostri din Franta si care functioneaza la nivel international in tot grupul. De altfel, toate magazinele din Romania functioneaza dupa acest model de business. Persoanele juridice interesate de un parteneriat cu noi primesc un commision din vanzarile realizate de locatia pe care o administreaza. Intreaga investitie in deschiderea magazinului – mobilarea spatiului, amenajarea acestuia, stocul de marfa, cheltuielile lunare cu utilitatile s.a. – ne apartine. Partenerul nostru depune o garantie financiara si are ca responsabilitati administrarea magazinului, asigurarea continuitatii procesului de vanzare prin comenzi optime, mentinerea lay-out-urilor impuse de companie, cresterea vanzarilor, respectarea programelor promotionale sau plata angajatilor. Compania realizeaza un training specializat de doua saptamani, ce acopera toate elementele necesare pentru buna administrare a magazinului.

Cati angajati are un magazin “1 Minute”?
Discutam de un minim doi angajati, din care unul se ocupa de produsele ce necesita preparare in locatia proprie (cafea, ceaiuri, patiserie etc.), iar celalalt de vanzarea propriu-zisa. Daca traficul o cere, iar spatiul disponibil o permite, pot exista si mai multi angajati intr-o locatie.

Cum arata mixul de produse dintr-un magazin “1 Minute”?
Oferta de produse si servicii este menita sa satisfaca atat nevoile zilnice ale angajatilor din zonele de birouri, cat si pe cele ale calatorilor care doresc o gustare rapida, un produs care sa le faca mai placuta calatoria (o revista, un accesoriu modern) sau pur si simplu au uitat acasa produsele de igiena persoanala. Pe ambele formate, mixul de produse este format din circa 400-500 de articole, impartite in trei mari categorii, respectiv: food &drinks, categorie care reprezinta peste 60% din vanzarile totale, news&tobacco si servicii. In categoria food & drinks, exista mai multe subcategorii, respectiv: patisserie si panificatie, sandwich-uri, salate si hot-dog, snacks sarat si dulce, deserturi & inghetata, bauturi racoritoare si sucuri proaspete preparate pe loc; cele mai importante ca si pondere fiind cele de patiserie, sandwich-uri si bauturi racoritoare datorita obiceiurilor de consum ale clientilor, care opteaza de cele mai multe ori pentru un sandwich sau produs patiserie insotit de o bautura racoritoare sau cafea. In categoria serviciilor am inclus pe langa reincarcarea cartelelor telefonice, plata facturilor si loterie,servicii precum bilete de concerte si servicii de curierat.

In Romania, expansiunea a vizat atat locatii amplasate in zone de travel (gari, aeroporturi s.a.) cat si in cladiri de birouri. Ce diferente exista intre acestea, din punct de vedere concept, sortiment, servicii?
Oferta de produse si sevicii constituie principala diferenta intre cele doua tipuri de locatii. Adaptam oferta de produse si servicii functie de localizarea magazinului, a profilului consumatorului si nevoilor acestuia in acel mediu. In zona de business avem consumatori care vin zilnic la 1 Minute pentru a cauta solutii rapide de mic dejun sau de pranz, ori pentru a completa o masa cu un desert, o cafea sau un snacks. Prin urmare, am gandit un sortiment mai mare de produse proaspete preparate pe loc : salate, sandwich-uri produse de patiserie, sortimente pe care le schimbam, in functie de sezon side cererile din partea clientilor.. Astfel de produse se regasesc si in oferta magazinelor din gari, aeroporturi, insa intr-o pondere mai mica. Pentru produse snacks ambalate, avem, pe ambele formate, un sortiment mai larg care sa atinga toate nivelurile de pret, de la clasicii pufuleti la produse bio. Anumite diferente exista si in oferta de presa. Daca in zona de birouri sunt cautate mai mult revistele de business, cele de pasiuni (calatorii, foto, IT etc.), in locatiile de tranzit clientii isi doresc sa citeasca mai mult reviste glossy sau tabloide.

Ce tip de produse regasim in top vanzari?
Produsele din categoria news & tobacco se regasesc cu siguranta in acest top, urmate de sandwich-uri tip bagheta, produsele de patiserie (covrigi, strudele sau croissant-ul cu unt) si bauturile racoritoare.

Ce proiecte aveti in vederea dezvoltarii sortimentatiei de produse?
O prioritate este improspatarea ofertei de sandwich-uri si salate prin dezvoltarea periodica a unor retete proprii noi. Ne uitam cu mare atentie si la produsele de sezon si, in functie de perioada, adaugam in oferte produse specifice. De pilda, vara oferim mai multe frappe-uri, smoothies, limonada cu diverse arome sau diverse sortimente de salate. Iarna vom regasi in oferta produse cum ar fi cozonaci pentru consum imediat (feliat) sau comanda acasa, mere coapte, etc. Nu in ultimul rand, tot in functie de sezon, introducem periodic produse diverse precum accesorii pentru par, gablonturi, brelocuri, produse cosmetice etc.

LS Travel Romania opereaza si in Romania mai multe formate de retail, dar si de horeca. Puteti detalia un istoric al prezentei acestora pe piata romaneasca?
Compania noastra are o experienta importanta, de peste 16 ani, pe piata din Romania. Primul magazin a fost deschis in 1996, sub brand-ul Press Shop, in interiorul hotelului Hilton din Bucuresti. In 2003, am inaugurat primul magazin sub brandul Inmedio, locatie amplasata in galeriea comerciala a Carrefour Orhideea. Tot in 2003 am deschis si primul magazin sub brandul Relay, in incinta Aeroportului Otopeni, terminalul plecari. Incepand cu 2007 si pana astazi reteaua noastra s-a dezvoltat constant, reusind ca, in ciuda crizei, sa deschidem cel putin 20 de magazine noi in fiecare an. Totodata, una din directiile principale pe care le-am urmarit a fost aceea de diversificare a portofoliului de branduri. Astfel, in 2011 si 2012 am introdus pe piata din Romania patru noi branduri internationale de succes: 1 Minute, So!Coffee, Le Café Inmedio si Voyage Café.

Cum a evoluat cifra de afaceri a companiei, pe plan intern?
Datorita dezvoltarii continue a retelei noastre de magazine dar si a vanzarilor pe magazin, cifra de afaceri a crescut de la an la an cu procente importante, ajungand in 2012 la o valoare de 288 milioane lei, in crestere cu 16% fata de 2011.
ls_travel_grafic
Ce ne puteti spune despre traficul de clienti si valoarea medie a unui bon de cumparaturi?
Lunar, per total retea, inregistram un numar de 1,7 milioane de tranzactii. Numarul important de tranzactii lunare si gradul ridicat de loialitate de care se bucura magazinele noastre ne-au oferit posibilitatea de a dezvolta impreuna cu partenerii nostri, multe actiuni de marketing la nivel national.
Valoarea medie a unui bon este sub 20 de lei iar sezonalitatea numarului de tranzactii este mica, ceea ce denota o evolutie aproape constanta a acestora. Decembrie si august sunt cele mai bune luni, din punct de vedere al traficului.
ls_travel_ro1
In afara de cele sase magazine “1 Minute”, ce alte planuri de expansiune aveti pentru 2013 pe celelalte formate?
Per total branduri, ne-am propus sa deschidem in jur de 25 de magazine pana la sfarsitul anului, in zona conceptelor de foodservice, in principal. In 2013 vom lansa un nou brand de retail pe segmentul bakery, numit Hello!. Magazinele vor avea suprafete cuprinse intre 20-40 de mp si vor fi amplasate in gari, statii de metrouri, autogari si alte astfel de spatii. Sistemul de antreprenoriat este valabil si in cazul magazinelor Hello.

Articolul precedentAuchan: Afacerile grupului in crestere cu aproape 6% la nivel international
Articolul următorStrategia de expansiune a marilor operatori din retail, in primul trimestru din 2013
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.