Cu un numar de 167 de magazine noi in 2012 la nivel international, din care 63 de hipermarketuri, 50 de supermarketuri, 33 de magazine Auchan Drive si 21 de galerii comerciale, grupul Auchan anunta o crestere de 5,8% a veniturile consolidate, exceptand taxele. Potrivit raportului financiar al companiei, in 2012, grupul Auchan a inregistrat o cifra de afaceri de 46,9 miliarde de euro. Aceste rezultate il pozitioneaza ca fiind al zecelea retailer alimentar la nivel mondial si a doua companie franceza prezenta in topul celor mai mari retaileri din lume.
Vianney Mulliez, presedintele Consiliului de Administratie: “2013 se anunta in continuare un an dificil”
„In ciuda situatiei economice dificile din Europa in 2012, Grupul Auchan a reusit sa inregistreze o progresie semnificativa a cifrei de afaceri, datorata in special supermarketurilor si zonelor de crestere cum sunt Rusia, China si divizia drive. Data fiind conjunctura, consider ca aceste rezultate sunt mai mult decat rezistente si reprezinta o buna performanta. 2013 se anunta in continuare un an dificil. Ne pregatim sa-i primim si sa-i integram pe cei 20 000 de colaboratori din hipermarketurile si galeriile Real din Europa de Est, imediat ce vom primi acordul autoritatilor de concurenta din cele patru tari vizate. Intreaga companie este concentra pe calitatea ofertei comerciale, pe politicile discount, pe inovatie si dezvoltare, pe cont propriu sau in parteneriat, si pe ameliorarea eficacitatii si rentabilitatii noastre”, a declarat Vianney Mulliez, presedintele Consiliului de Administratie.
Franta ramane o piata cheie. Veniturile din Europa Centrala, de Est si in Asia sunt in crestere
Potrivit raportului financiar emis de companie, veniturile grupului au fost realizate in proportie de 43% in Franta (fata de 45% in 2011) si de 57% pe plan international. Tarile din Europa Occidentala, excluzand Franta, (Spania, Italia, Portugalia, Luxemburg) participa cu 24%, iar tarile din Europa Centrala si de Est (Polonia, Ungaria, Romania, Rusia, Ucraina) si din Asia (China, Taiwan) participa cu 33%.
Daca veniturile din Europa Occidentala fara Franta sunt stabile (-0,7%), acestea cunosc o crestere de 2,2% in Franta si de 16,8% in Europa Centrala si de Est si Asia. Cifra de afaceri a Grupului cu taxele incluse creste cu 4,7%, excluzand activitatea benzinariilor si calculata la un curs de schimb constant, expansiunea contribuind cu 3,5%, iar veniturile magazinelor comparabile cu 1,2 puncte procentuale.
Cifra de afaceri cu taxele incluse a magazinelor ajunge la 60,2 miliarde de euro, in crestere cu 7,1%. Investitiile in exploatarea curenta au progresat cu 16% fata de 2011, ajungand la 1.896 milioane de euro. Ele sunt repartizate astfel: 44% in Europa Occidentala (din care 29%, adica 545 milioane de euro in Franta), iar 56% sunt realizate in tarile din Europa Centrala si de Est si Asia.Investitiile in exploatarea curenta au progresat cu 16 % fata de 2011, ajungand la 1.896 milioane de euro. Ele sunt repartizate astfel: 44% in Europa Occidentala (din care 29%, adica 545 milioane de euro in Franta), iar 56% sunt realizate in tarile din Europa Centrala si de Est si Asia.
Expansiune la nivel international
In 2012, in pofida unui context economic inca dificil, grupul francez a reusit sa-si mentina o politica de dezvoltare sustinuta in ceea ce priveste divizia de hipermarketuri. La nivel international, grupul a reusit sa deschida 63 de magazine pe formatul de hipermarket, din care 2 in Spania, 11 in Europa Centrala si de Est, 43 in Asia iar restul in Franta. Potrivit oficialilor companiei, 56,6% din totalul investitiilor aferente anului 2012 au fost alocate hipermarketurilor, drept urmare, la sfarsitul anului 2012 numarul total al acestora a ajuns la 678 unitati.
Pe segmentul de supermarket, compania a deschis in 2012 un numar de 50 de locatii noi, ajungand astfel la un total de 786 de astfel de magazinela nivel global. Cele mai multe supermarketuri au fost deschise in Europa de Est, respectiv in Rusia (33) si in Polonia (4).
In Franta, expansiunea pe formatul de supermarket a vizat segmentul numit de companie ultraproximitate. Astel, Auchan a deschis in aceasta tara 5 noi locatii sub brandul A2PAS, din care 3 in franciza. Oficialii companiei anunta continuarea expansiunii pe acest format in orase precum Paris, Lyon, Bordeaux si Marseille.
Elemente cheie in expansiune, in 2012
Mai multe tranzactii au marcat anul 2012. Este vorba de preluarea a 7 centre comerciale Cora din Ungaria si de achizitia celor 91 de hipermarketuri Real din Europa de Est, tranzactie ce a inclus si 13 galerii comerciale detinute de Metro Group. Cele doua achizitii vor permite grupului sa-si consolideze pozitia in aceasta regiune. De asemenea, grupul a continuat sa se dezvolte prin intermediul francizelor sau parteneriatelor, cu scopul de a intra pe noi piete. Astfel, in cursul anului 2012, India a devenit a 13-a tara in care retailerul este prezent, in urma unui acord incheiat cu Max Hypermarket. In Tunisia, parteneriatul semnat cu Société Magasin général a permis diviziei de supermarketuri sa-si consolideze prezenta in Magreb.
Focus pe consolidarea sortimentatiei de marci proprii
In 2012, Auchan a incercat sa completeze sortimentatia de marci proprii atat in hipermarketuri cat si in supermarketuri. De exemplu, in Spania, Alcampo a lansat o noua gama de parfumuri, Cosmia, si a creat in cadrul magazinelor un spatiu bio, prezent acum in 43 de unitati. In Rusia, retailerul a dezvoltat aproape 540 de noi referinte, in timp ce in Italia peste 1.000 de articole nealimentare. In Romania, hipermarketurile Auchan ofera circa 1.200 de produse alimentare si aproximativ 7.800 nealimentare sub marca proprie, in timp ce in China a fost extinsa gama de produse proprii din categoriile textile si fructe si legume. In Portugalia, brandul Pouce a fost relansat, cu scopul de a avea mai multa vizibilitate la raft. In Franta, supermarketurile si-au consolidat oferta sub marca Auchan ajungand la 2.200 de referinte, din care 100 articole premium sau de origine. In Rusia, supermarketurile Atak si-au optimizat sortimentatia de articole proprii, care a ajuns sa detina o cota de piata de 20%, in volum.