Strategii pe formatul de hipermarket. Anul in curs va aduce minim 15 magazine noi pe harta retailului

Cei cinci operatori internationali din segmentul de hipermarket – Carrefour, Cora, Auchan, real,-Hypermarket si Kaufland continua si in 2012 planurile de expansiune. Din estimarile noastre, in acest an, cele cinci companii vor deschide impreuna peste 15 hipermarketuri noi, ceea ce inseamna o suprafata de vanzare cumulata de peste 90.000 de mp.
In prezent, retailerii internationali de pe formatul hipermarket opereaza 141 de magazine, din care 75 apartin germanilor de la Kaufland.

Kaufland, 150 de magazine pe piata romaneasca, pe termen lung

kauflandSi in acest an, cel mai dinamic retailer din punct de vedere al expansiunii este Kaufland, care a deschis deja patru noi hipermarketuri. Pe termen scurt, 2012 si 2013, compania isi va continua planul de expansiune intr-un ritm similar cu cel din anii trecuti (10-13 magazine/an). Pe termen lung, Kaufland a anuntat ca doreste sa ajunga la 150 de magazine pe piata romaneasca. Retailerul german a continuat sa deschida noi magazine in ultimii trei ani, intr-un ritm similar perioadei de crestere economica. In intervalul 2009-2012, a deschis 36 de locatii noi. Kaufland a depasit deja ca numar de magazine toti competitorii din canalul hipermarket. Retailerul a sprijinit expansiunea in Romania si prin doua imprumuturi BERD, in valoare totala de 250 de milioane de euro. Dupa ce a acoperit majoritatea oraselor cu peste 100.000 de locuitori, Kaufland s-a indreptat catre localitatile mai mici.

Cora, patru magazine noi in 2012

Pentru 2012, retailerul a anuntat patru magazine noi, in orasele Slobozia, Bacau, Bucuresti (Soseaua Alexandriei) si Constanta (Corall). Acesta din urma este primul mall pe care Cora il construieste in Romania. „Reprezinta o provocare pentru noi, care, pe langa operatori de hipermarketuri, devenim operatori de centre comerciale. Hipermarketul din centrul Corall va avea o suprafata de vanzare de 8.000 de mp”, a declarat Philippe Lejeune, director general Cora Romania. Centrul comercial Corall va fi amplasat in zona centrala a orasului Constanta, va avea o suprafata de 150.000 mp construiti si va necesita o investitie de 100 de milioane de euro.cora
Hipermarketul din Bucuresti (Soseaua Alexandriei) va avea o suprafata de vanzare de 10.000 de mp.
Recent, oficialul companiei a anuntat ca Romania va atrage majoritatea investitiilor pe care grupul le va realiza in tarile din Europa Centrala si de Est.
Cora opereaza in acest moment 8 hipermarketuri la nivel national. Cea mai puternica expansiune a retelei avut loc in ultimii doi ani (2010 si 2011), cand a deschis 5 din cele 8 magazine detinute pe piata romaneasca.
Pe termen mediu, 2012 -2015, Cora anunta un plan ambitios de expansiune: 17 noi magazine in Romania. Reteaua Cora intentioneaza ca in urmatorii sapte-opt ani sa acopere majoritatea judetelor din Romania. Strategia companiei este de a deschide magazine pe suprafete mai mici de vanzare, dar foarte bine pozitionate in interiorul oraselor.

Auchan, doua magazine in 2012

auchanIn acest an, compania va deschide doua hipermarketuri, ambele de mici dimensiuni (5.000 mp), primele create dupa conceptul Auchan City. Acestea se diferentiaza de magazinele Auchan in primul rand prin suprafata (4.000-5.000 de mp maxim), dar si prin sortimentatie (sortimentul Auchan City este alcatuit in proprotie de 90% din produse alimentare). Cele doua magazine noi vor fi deschise la Iasi (centrul comercial Palas) si in Bucuresti (Giulesti). Acesta din urma este dezvoltat de divizia de imobiliare a grupului, Immochan, investitia totala ridicandu-se la circa 20 de milioane de euro. Retailerul nu va renunta insa si la oportunitatea de a deschide magazine de mari dimensiuni
(10.000 mp), un astfel de proiect deja anuntat pentru 2013 fiind cel din Bucuresti (Ghencea). Auchan Romania a anuntat ca planurile sale de expansiune pentru urmatorii trei ani vizeaza cresterea numarului de magazine pana la 14 unitati, investitiile fiind evaluate la aproximativ 150 de milioane de euro.

real,- Hypermarket deschide un magazin si continua remodelarile

In 2012, planurile de dezvoltare ale retelei de hipermarketuri real,- cuprind deschiderea unui hipermarket in zona Bucurestii Noi din nordul Capitalei, precum si continuarea modernizarii si remodelarii unor magazine de generatie mai veche.
In cei sase ani de prezenta in Romania, real,-Hypermarket a avut o perioada de varf, din punct de vedere al expansiunii, intre 2007-2009. Un numar de 14 din cele 24 de magazine ale companiei au fost deschise in acest interval. Ulterior, in plina criza economica, cu un singur magazin nou deschis in 2010, Real nu a mai inregistrat cresteri semnificative ale cifrei de afaceri, reusind mai mult sa-si conserve rezultatele din anii trecuti.

Carrefour: „Vom continua expansiunea pe ambele formate de retail”

Pe segmentul hipermarket, compania si-a redus ritmul de expansiune, deschizand doar 6 magazine in intervalul 2009-20011. „Vom continua sa ne dezvoltam. Vom deschide atat hipermarketuri, cat si supermarketuri. Una dintre principalele mele misiuni aici este sa reiau expansiunea, pentru ca piata are potential”, a declarat Melchior de Polignac, General Manager la Carrefour Romania. De la inceputul anului, compania nu a deschis nici un hipermarket in Romania, insa s-a extins pe formatul de supermarket cu sapte noi locatii. Segmentul de supermarket reprezinta o directie prioritara a Carrefour pentru urmatorii ani. Modelul comercial al acestor magazine se axeaza pe o gama de aproximativ 6.500 de produse (din care circa 1.000 marci proprii).

Articolul precedentValentin Soneriu, Carmolimp: „O oferta avantajoasa pentru retaileri nu inseamna doar pret mic”
Articolul următorNicoleta Ditu, Wu Xing: „Controlul costurilor, cel mai important obiectiv pe partea de achizitii”
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.