Ramnicu Valcea, prima deschidere Supeco din 2014. Carrefour este in plina campanie de informare a furnizorilor FMCG

Dupa Spania, Romania este a doua tara in care retailerul francez Carrefour va implementa, in 2014, conceptul de magazin Supeco, un hibrid intre un discounter si un cash&carry.

August, prima deschidere Supeco
Primul magazin sub acest brand urmeaza sa fie deschis in luna august 2014, in orasul Ramnicu Valcea, intr-un fost magazin Interex. De altfel, si celelalte magazine ce vor fi deschise in 2014 sub brandul Supeco vor functiona in alte doua foste locatii Interex, respectiv Targoviste si Giurgiu. In acest moment, in Ramnicu Valcea, un oras cu circa 99.000 de locuitori, opereaza mai multe lanturi internationale de retail – Billa, Lidl, Kaufland, Profi si Carrefour Market, dar si trei operatori locali respectiv Diana, Annabella si Euromarket. Impreuna, toti acestia detin, in acest oras, un numar de 46 de magazine, din care 38 sunt operate doar de cele trei lanturi locale.
supeco5
Formatul de magazin, target, sortimentatie
Pentru acest format de magazin, retailerul francez a format un departament de achizitii dedicat, coordonat de un manager francez relocat in Romania special pentru acest proiect, respectiv Eric Bouin. Retailerul francez a mai recrutat pentru acest proiect si achizitori din retele concurente cum ar fi Billa sau Metro Cash&Carry. Magazinele Supeco vor avea o suprafata de vanzare cuprinsa intre 1.500 – 2.000 de mp si un numar de articole cuprins intre 5.000- 7.000. Potrivit informatiilor transmise de Carrefour Romania catre partenerii de business, la raft, sortimentatia va fi formata astfel: 40% marci nationale, 40% marci proprii, 20% produse prim pret. Categoria de produse nealimentare (ingrijire personala, curatenia casei, menaj) nu va lipsi nici ea din magazine, insa va avea o pondere relativ redusa in sortiment. Supeco este un format de magazin care isi propune sa ofere consumatorilor preturi mici, cu focus pe produse de larg consum si fresh food. Targetul vizat de Supeco este format, in special, din familiile cu venituri medii si mici si revanzatori (mici comercianti si operatori horeca).

supeco3

In Romania, magazinele Supeco vor dispune de case de marcat special dedicate clientilor revanzatori. Pentru a raspunde nevoilor diferite ale celor trei categorii de clienti vizati, Supeco solicita furnizorilor romani mai multe optiuni de ambalare pentru acelasi produs (gramaje specifice unui hipermarket, precum si gramaje si ambalari adaptate formatului cash&carry). Intr-un articol postat recent pe site-ul sau, Kantar Retail noteaza ca strategia Supeco este focusata pe pret, mesajul fiind „cu cat cumperi mai mult, cu atat e mai ieftin”. Potrivit acestora, retailerul va avea o strategie de pret agresiva, sustinuta si in-store cu mesaje cum ar fi: „Va putem oferi prețuri scazute pentru a va salva: putere, marketing, spatiu de depozitare, transport și programe de fidelitate”. In Romania, strategia de pret Supeco vizeaza o pozitionare cu 5% sub preturile practicate de cele doua formate cu care va intra in competitie directa (disocunter si cash & carry). Experienta de shopping nu reprezinta un focus pentru acest format, ci se bazeaza pe atractivitatea ofertei sale. Supeco va miza, de asemenea, pe simplitate. Design-ul este simplu, atat in interiorul cat si in exterior, cu personal limitat, culoarele largi, orar extins si merchandising minim, punandu-se accentul pe eficienta, mai noteaza Kantar Retail. Informatiile sunt confirmate si de furnizorii Carrefour carora le-a fost deja prezentat acest concept.

10 magazine Supeco in 2015
Obiectivul retailerului francez pentru acest format este unul destul de indraznet, respectiv 10 magazine in 2015. Desigur, acest obiectiv este unul conditionat de rezultatele obtinute de primele trei locatii ce vor fi deschise in 2014, in cele trei orase (Ramnicu Valcea, Targoviste si Giurgiu). Potrivit estimarilor realizate de analistii Kantar Retail, investitia medie intr-o unitate Supeco este de circa 0,5 milioane euro.

Supeco Spania, patru magazine. Ce tari ar putea urma?
Supeco detine in prezent patru locații in Spania: Chiclana (1.600 metri patrati), Los Palacios (2.000 metri patrati), San José de la Rinconada (1.500 metri patrati) si Madrid Parla (2.700 metri patrati), mai noteaza Kantar Retail. “Cresterea Supeco a luat pe multi prin surprindere, inclusiv pe compania-mama, Carrefour. Desi nu exista nici un plan oficial de expansiune pe termen lung pentru acest format, este de asteptat ca retailerul francez sa deschida mai multe magazine si in alte tari europene. Italia ar putea deveni una din urmatoarele destinatii pentru Supeco din aceleasi motive ca intrarea in Spania. In pofida conditiilor economice dificile, piata ofera inca oportunitati de crestere. Retailerii locali, precum Coop Italia si Conad, desi reprezinta o provocare pentru Carrefour, au raportat vanzari in crestere, ceea ce demonstreaza potentialul pietei. Pe segmentul cash&carry Carrefour opereaza deja trei formate in Italia: Docks, Docks Market si Gross Iper, totalizand aproximativ 20 de magazine. Insa, experienta retailerului francez trece dincolo de canalul cash&carry: cu o strategie multi-format, opereaza aproape 1.200 de magzine in aceasta tara. Este putin probabil ca Polonia sa fie considerata o oportunitate pentru expansiunea formatului Supeco, concurenta puternica si supra-saturarea pietei de retail reprezentand o bariera foarte puternica. Carrefour deruleaza deja un program de extindere masiva prin franciza, ce avut un ritm de aproximativ 100 de magazine noi anual, in ultimii trei ani”, mai scrie Kantar Retail.

Oportunitati pentru furnizorii din Romania
Noul format Supeco ofera furnizorilor din Romania o serie de oportunitati interesante. Acestia pot lua in calcul listarea altor branduri din portofoliu decat cele de tip A, branduri care nu se regasesc astazi pe rafturile marilor retaileri. Expansiunea pe acest format si importanta acordata marcilor proprii ar putea conduce la o crestere a volumelor realizate cu producatorii romani care intra intr-un astfel de parteneriat cu Carrefour. O alta oportunitate pentru furnizori o reprezinta existenta mai multor optiuni de ambalare pentru acelasi produs, tradusa, in cazul de fata, prin accesarea mai multor tipuri de clienti (familii, micii revanzatori, operatorii horeca). (Sursa foto: fanahorro.com)

Articolul precedentDusan Wilms, Real Hyper Magazine: “Preturi mici in fiecare zi si un un focus asupra produselor locale, principalele directii pentru 2014”
Articolul următorBauturi energizante: 2013, primul an de scadere. Avalansa de branduri, o oportunitate sau un obstacol real?
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.