Obiectivul Puratos pentru 2013: Mentinerea ritmului de crestere de 10%

0
643

Gabriela Beres, noul director general al Puratos Romania, a venit la conducerea companiei cu obiective clare: eficientizare interna, orientarea catre client si abordarea unor canale aflate in plina dezvoltare.

Cine este Puratos?

Puratos este o companie belgiana, prezenta in piata din Romania din 1995. Puratos a fost un deschizator de drumuri in domeniul ingredientelor de patiserie, cofetarie si brutarie intr-o perioada in care lucrurile evoluau cu o repeziciune uimitoare.
A fost perioada in care Puratos a cumparat distribuitorul sau direct Oversea Bakery Ingredients Romania (2004), precum si perioada in care s-a realizat o investitie extrem de importanta de 2 milioane de euro intr-o linie de margarina si intr-o fabrica noua (2005).
Puratos Romania face parte dintr-o companie multinationala, prezenta in peste 100 de tari si care a atins in 2010 pragul de 1 miliard de euro cifra de afaceri. Compania este foarte dinamica, anual desfasurandu-se proiecte de investitii in tari cu o puternica dezvoltare precum China, Brazilia, India, Rusia, dar si proiecte de achizitii in Coreea de Sud sau Letonia unde s-a cumparat o fabrica de umpluturi de fructe.

Mai exact care este portofoliul de produse al Puratos? Ce produceti si ce comercializati?

Gama noastra de produse este extrem de larga, incluzand mixuri de brutarie foarte variate care dau savoare si gust painii, umpluturi de fructe de toate felurile, cu continut de fruct de pana la 80% care se folosesc in prajituri si croissante, glazuri pentru aplicatiile din cofetarie, ciocolata reala belgiana si nu in ultimul rand margarina industriala.

Cum vede Puratos piata de alimente in viitor?

Viziunea grupului spune ca oamenii vor acorda o importanta din ce in ce mai mare alimentatiei si calitatii alimentelor pe care le consuma zilnic. in acest context obligatia noastra este sa invatam oamenii sa manance sanatos, sa ii indrumam inspre produse de calitate. Nutritia este un element important si prezent in comunicarile noastre, insemnand sa mananci ceea ce trebuie, in cantitate corespunzatoare.

Credeti ca romanii mananca sanatos?

Din pacate se observa in ultimii ani o orientare a populatiei spre produsele ieftine, cat mai ieftine.
Pe de alta parte exista un segment important al populatiei care isi doreste sa manance mancare sanatoasa si care se preocupa din ce in ce mai mult de beneficiile nutritionale ale alimentelor pe care le cumpara pentru ei si pentru familiile lor.

Ce a facut Puratos in perioada de criza economica?

Compania a abordat “strategia wei ji” care inseamna in chineza pericol, dar si oportunitate. Adica s-a orientat in primul rand spre efi ci en ti – zarea proceselor interne, scopul fiind sa devenim “mai supli si mai agili” pentru a reusi sa ne conservam puterile si sa ne pregatim pentru viitor.

Vorbind despre viitor, stiu ca ati preluat pozitia de director general de curand.

Am preluat aceasta pozitie din iunie anul acesta, dar lucrez aici de 7 ani. Am alaturi de mine o echipa foarte buna. Colegii mei in majoritate sunt noi, iar cand spun noi insemnand ca sunt veniti fie din alta companie, fie din cadrul firmei, dar promovati de curand. Acesta este un lucru extrem de important intrucat putem sa pastram un balans intre vechi si nou. Putem sa asiguram continuitatea lucrurilor incepute si in acelasi timp sa venim cu o abordare noua asupra businessului. Este important de specificat ca, incepand de anul acesta, managementul a devenit 100% romanesc cu o medie de varsta de 35 de ani. Aceasta demonstreaza increderea grupului Belgian in managerii romani.

Care este noua viziune a echipei actuale de management?

Viziunea nu se schimba o data cu conducerea. Compania Puratos este o companie stabila care a imbratisat politica” celor 20 de mile”; adica in fiecare zi, trebuie sa facem cele 20 de mile indiferent ca e soa re sau ca ploua, indiferent de conditiile nefavorabile din mediul extern. Aceasta politica de corporatie este dificila intrucat obligatia noastra este sa parcurgem 20 de mile, nici mai mult, nici mai putin. Este greu in perioada de criza, dar este la fel de greu in perioade favorabile, intrucat omeneste ai tendinta sa parcurgi mai mult, respectiv sa vinzi mai mult. Aceasta da stabilitatea necesara firmei si ii conserva resursele in perioade de dezvoltare economica pentru perioadele grele.
Dupa cum spuneam, viziunea nu se schimba, trecem doar la o noua etapa.Daca pana acum ne-am eficientizat procesele interne prin diminuarea pierderilor, prin eliminarea acelor pasi redundanti, prin implementarea SAP, acum a venit momentul sa ne concentram mai mult asupra pietei. Planurile noastre de viitor se invart in jurul clientilor nostri, in jurul solutiilor tehnologice noi cu care venim si pe care le pregatim pentru 2013. Produsele cu valoare adaugata, suportul tehnic si o abordare concertata a organizatiei catre clientii nostri sunt principalele planuri pe care le vom avea. Noi avem distributie directa aproape
in toata tara ceea ce ne va ajuta sa implementam rapid noile produse. Acolo unde nu avem distributie directa, lucram cu distribuitori exclusivi, in parteneriate trainice de cel putin 10 ani. in acelasi timp, pregatim o echipa dedicata clientilor industriali unde este nevoie de o abordare total diferita de ceea ce se numeste client artizanal. In acest moment putem sa discutam de o piata de “commodity” care se adreseaza masei si de o piata care cere produse cu valoare adaugata, cu beneficii nutritionale care sa asigure un echilibru al vietii de zi cu zi. Noi aici dorim sa fim parteneri cu clientii nostri, sa ii sustinem in dezvoltarea de produse sanatoase pentru populatie.
De asemenea, dorim sa abordam canale mai putin conventionale, precum canalul QSR, HORECA (unde putem sa promovam ciocolata reala belgiana, Belcolade) sau in supermarket. Aceste canale sunt in plina dezvoltare si se potrivesc cu strategia noastra de promovare a unor produse speciale. De exemplu, am inceput de aproximativ o luna un parteneriat cu lantul de magazine Mega Image, unde promovam PURAVITA BREAKFAST, un produs savuros, bogat in fibre si proteine, fara adaos de zahar, care combina perfect gustul de cereale si fructe, constituind un mic dejun echilibrat.
O alta importanta directie este apropierea din ce in ce mai mult de consumatorul final. Desi suntem B2B si nu vindem direct catre consumatorul final, intelegerea tendintelor in piata si a preferintelor consumatorilor este extrem de importanta pentru ca sa venim cu concepte noi si, nu in ultimul rand, sa fim jucatori activi in educarea pietei.

Ce reprezinta Puratos in spatiul balcanic?

In Balcani, avem peste tot firme deschise, dar Puratos Romania este cea mai mare companie din acesta zona, cu o crestere in volume de peste 10% in fiecare an. Aceasta crestere se datoreaza atat eforturilor din piata locala, dar si faptului ca exportam cateva zeci de tone de produse in fiecare luna in Bulgaria, Ungaria, Moldova, Ucraina, Grecia si Cipru.

Ce va propuneti concret pentru 2013?

Ne propunem sa pastram ritmul de crestere de 10% si sa concentram resursele umane pe care le avem inspre piata, inspre relatia cu clientul si spre un service level cat mai aproape de ambitiile unui grup de dimensiunea lui Puratos.

ADVERTORIAL

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here