Giorgiana Jelescu, NSF International România: „Analiza senzorială, factor critic în dezvoltarea şi inovarea produselor FMCG”

Menţinerea unei pieţe este la fel de importantă ca şi cucerirea ei. Crearea unui produs nou, cunoaşterea calităţilor şi defectelor sale, păstrarea competitivităţii pe o piaţă concurenţială, toate aceste activităţi reprezintă o investiţie importantă pentru orice companie.

Marketingul se concentrează adesea pe “primul moment al adevărului” pentru a convinge consumatorii să aleagă un produs. Cu toate acestea, “al doilea moment al adevărului”, atunci când consumatorii experimentează efectiv produsul, determină dacă îl vor alege din nou.
Evaluarea senzorială este o componentă esențială în dezvoltarea unei cunoașteri mai precise a atitudinilor și percepțiilor consumatorilor legate de produsele alimentare.

Creșterea concurenței și globalizarea piețelor au accelerat nevoile industriei alimentare și a comerțului cu amănuntul pentru produse noi și inovatoare cât și îmbunătățirea continuă a produselor lor pentru a se conforma obiceiurilor și nevoilor consumatorilor, care se schimbă tot mai rapid. Evaluare senzorială poate extinde ciclul de viață al produsului.

„Prin revizuirea regulată a compoziției, a originii, a valorilor nutriționale și a gustului produsului, vă puteți extinde drastic ciclul de viață și puteți spori rentabilitatea investițiilor în cercetare și dezvoltare. Aplicând evaluări ale gustului și teste de referință pentru produsul nou dezvoltat, puteți anticipa mai bine succesul acestuia înainte de a ajunge pe rafturile magazinelor”, subliniază Giorgiana Jelescu, Managing Director, NSF International România

Pandemia cauzată de Covid-19 a obligat jucătorii industriilor FMCG să îşi adapteze produsele şi sursele de materii prime, iar necesitatea unor resurse locale şi obţinerea unor produse calitative dar şi avantajoase din punct de vedere al preţului au scos şi mai mult în evidenţă importanţa validării cu consumatori a noilor reţete sau variante de produse.

NSF România posedă experienţă şi competentele necesare pentru a asista companiile din FMCG în toate provocările actuale, precum şi în gestionarea riscurilor, oferind cea mai bună protecţie a mărcii lor, prin misiunea sa de apărare a sănătăţii publice şi prin cele mai cuprinzătoare soluţii din întregul lanţ de aprovizionare.

Prin includerea expertizei NSF în domeniul tehnologiilor alimentare în procesul de dezvoltare al produsului, putem aborda punctele sensibile ale produselor, fie legate de experiența consumatorului, fie din punct de vedere tehnic sau științific. Combinația unică NSF de expertiză în domeniul marketingului și științei alimentelor oferă un punct de contact pentru a discuta toate provocările legate de alimente.

Analizele senzoriale efectuate de NSF se realizează în 12 cabine corespunzând cerinţelor standaderelor internaţionale. NSF deţine, de asemenea, o bucătărie profesională echipată care permite prepararea produselor alimentare în conformitate cu specificațiile acestora. Baza de date extinsă de consumatori, din toate categoriile de vârstă, inclusiv copii, şi categorii sociale, precum şi software-ul special dezvoltat pentru interpretarea rapidă şi coerenta a calculelor statistice.

NSF România, expert în domeniul agro-alimentar, colaborează cu producătorii de alimente din România, precum și cu retailerii internaționali, oferind servicii complexe de analiză senzorială a produselor alimentare în cadrul laboratorului său, dedicat în totalitate studiului calităților organoleptice ale produselor alimentare, optimizând astfel costurile implicate în lansarea unui nou produs pe piață sau reformularea produselor astfel încât acestea să corespundă așteptărilor consumatorilor.

Companiile de succes din domeniul alimentar sunt conştiente de faptul că renumele mărcii lor şi, în cele din urmă, rentabilitatea acesteia se bazează pe capacitatea acestora de a se asigura că toţi clienţii lor sunt convinşi de siguranţa, legalitatea şi calitatea produselor alimentare pe care aceste companii le comercializează.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here