In anul care tocmai s-a incheiat, opt lanturi internationale de retail au deschis, impreuna, un numar de 203 magazine, Profi si Mega Image revendicand 158 de noi locatii. Nici Mega Image si nici Profi nu au atins insa pragul de 100 de magazine noi in 2015, asa cum isi propusesera si anuntasera la inceputul anului.
Mega Image: expansiune pe trei formate diferite
In 2015, Mega Image a avut o mai mare agresivitate in expansiune pe formatul Shop&Go, brand sub care a anuntat 45 de noi locatii, cea mai mare parte dintre ele fiind situate in Bucuresti. Compania a mai deschis alte 18 supermarketuri sub brandu Mega Image (incluzand si locatiile de tip Concept Store), dintre care 13 sunt situate in Capitala.
In fine, 2015 este anul in care compania testeaza un nou format de retail, prin deschiderea a doua magazine Gusturi Romanesti, ambele situate in doua foste locatii Angst. Cele doua magazine Gusturi Romanesti functioneaza in Bucuresti, fiind deschise la un interval de cinci luni intre ele. „Lansarea Gusturi Romanesti este o continuare fireasca a angajamentului pe care ni l-am asumat in directia dezvoltarii segmentului de produse traditionale, in special a marcii Gusturi Romanesti. Este mai mult decat un magazin, este o experienta in care clientii vor regasi gusturi de mult uitate sau gusturi traditionale”, declara Xavier Piesvaux, fostul director General al Mega Image la momentul deschiderii primului magazin sub acest brand.
Auchan a dechis magazinul cu numarul 33
Retailerul francez Auchan a deschis la finalul lunii martie 2015 cel de-al doilea hipermarket al sau din Brasov si al 33-lea din Romania, in cadrul Coresi Shopping Resort. Hipermarketul Auchan Coresi are o suprafata neta de vanzare de 13.800 mp, 58 de case de marcat, Coresi Shopping Resort fiind un proiect dezvoltat de Immochan, divizia de imobiliare a grupului Auchan. Prin aceasta noua investitie, Auchan opereaza in orasul Brasov doua locatii, primul fiind preluat de la reteaua Real Hypermarket si rebranduit ulterior ca Auchan City.
Kaufland, cinci magazine in tot atatea localitati
Constanta, Sibiu, Timisoara, Arad si Braila, sunt localitatile in care retailerul german a deschis noi magazine in 2015, an in care Kaufland bifeaza si o premiera: cel mai mic numar de inaugurari de la intrarea sa pe piata. In toate aceste orase, retailerul era prezent cu unul sau chiar doua magazine. O oarecare surpriza o ridica Braila, unul din orasele cu cea mai scazuta putere de cumparare din Romania. Retailerul se intoarce aici pentru un al doilea magazin in 2015, primul fiind deschis in 2008, pe Aleea Mecanizatorilor. Si la Arad retailerul mai detinea alte doua magazine, unul dintre ele fiind inaugurat chiar in 2014. La finalul anului 2015, Kaufland opera 107 hipermarketuri in Romania.
Lidl, ritm de expansiune mai scazut
Si discounter-ul german Lidl a avut un ritm de expansiune inferior celui din anii precedenti, deschiziand in 2015 un numar de 9 magazine.Localitatile pe harta expansiunii Lidl sunt: Suceava (2), Craiova, Hunedoara (relocare), Floresti (Cluj), Bucuresti (Pipera, Bucurestii Noi, Prelungirea Ghencea), Otopeni. Compania opereaza in acest moment 192 de magazie la nivel national.
Penny incheie anul cu 173 de unitati
Bilantul investitiilor realizate de Penny arata astfel: 10 magazine in 9 localitati diferite: Rovinari, Focsani, Fetesti, Bucuresti (3),Ludus, Giurgiu, Sibiu, Zimnicea, Bragadiru. “REWE Group se va concentra in viitor pe dezvoltarea business-ului de discount in Romania cu PENNY,” a explicat Frank Hensel, CEO REWE International AG și Reprezentant General al REWE Group. In primele noua luni ale anului 2015, vanzarile Penny in Romania au crescut cu aproximativ 14 procente.
Carrefour, 19 magazine, patru formate diferite
Pe segmentul hipermarket, Carrefour a deschis in 2015 doua noi locatii: Timisoara si Bucuresti (Mega Mall). Magazinul din Timisoara este primul detinut de retailerul francez in acest oras, fiind deschis in luna noiembrie, intr-un proiect al dezvoltatorului imobiliar NEPI. In luna mai, retailerul francez Carrefour a deschis si cel de-al 10-lea hipermarket al sau din Bucuresti, tot in cadrul unui nou centru comercial dezvoltat de NEPI, Mega Mall. „Carrefour Mega Mall reprezinta cel mai modern hipermarket al retelei noastre de magazine, aducand noutati in zone precum cele de carte, cosmetica sau IT ce contureaza un mediu de cumparaturi cat mai placut pentru clientul modern. Pe langa zone dedicate relaxarii si copiilor, asa cum gasim la raionul de carti sau la casa dedicata familiei, bucurestenii se pot bucura de o gama variata de servicii si, desigur, de cele mai bune preturi”, declara Jean Baptiste Dernoncourt, Director General al Carrefour Romania la momentul inaugurarii acestei locatii.
Sub brandul Carrefour Market compania a mai deschis 15 locatii noi in 2015, in localitati precum Craiova, Oradea, Comarnic, Timisoara (2), Targu Jiu (2), Bucuresti (4), Floresti Cluj, Brasov (2), Sibiu. Tot in 2015, retailerul francez a mai deschis un magazin Supeco (Giurgiu) si un magazin Carrefour Express.
Profi, 93 de noi locatii in 2015
Retailerul cu cea mai extinsa acoperire geografica din Romania, deținut de fondul de investitii polonez Enterprise Investors, a incheiat 2015 cu 93 de locatii deschise, dintr-un target de 100 de magazine, dupa cum au declarant oficialii companiei in luna decembrie. Retailerul si-a continuat expansiunea agresiva in 2015, atat pe formatul Profi cat si sub brandurile City si Loco. Acesta din urma a fost lansat in vara anului 2015, la circa doi ani de la anuntarea proiectului. In august 2015, Profi deschiderea primele 11 magazine sub acets brand. “Studiem de mai multa vreme posibilitatea de a duce adanc in teritoriu bogata noastra oferta de produse de calitate la preturi bune si, iata, a sosit momentul cand trecem la fapte. Am testat indelung acest concept prin intermediul magazinelor noastre experimentale MINI si acum stim cum se prezinta formatul cel mai potrivit de comert civilizat care sa contribuie la imbunatatirea vietii localnicilor. Am denumit acest format LOCO”, declara in vara anului 2015 Daniel, Carstea, Directorul General al companiei.
Billa: un magazin si un exit din Romania
Pe parcursul anului care s-a incheiat, Billa a deschis un singur magazin, respectiv in Bucuresti in Gara de Nord, ajungand la un numar de 86 de locatii. La finalul anului, Rewe Group anunta insa vanzarea tuturor celor 86 de locatii catre Carrefour Romania.