Retailerul german Metro Cash&Carry testeaza in Italia un nou concept de magazin – “Metro Crù – Il mercato del gusto” -, destinat consumatorilor finali. Potrivit presei italiene, conceptul B2C a fost implementat in luna decembrie 2015 in magazinul Levata (Lombardia), in apropiere de Mantova. Pe langa faptul ca provincia este recunoscuta in lumea gastronomica, iar o cercetare de piata a relevat ca aici sunt cei mai multi “iubitori de mancare buna”, un alt motiv care s-a aflat la baza deciziei implementarii noului concept in zona se afla si faptul ca Mantova va fi in 2016 Capitala Culturala Europeana, iar in 2017 Capitala Enogastronomica Europeana (impreuna cu orasele Bergamo, Brescia si Cremona).
Conform publicatiei locale Gazzeta di Mantova, intregul spatiu a fost reamenajat urmarind logica de aranjare a produselor in jurul unor „solutii” si „teme”: mic dejun, pranz, „happy hour” si cina, alaturi de zona de bar, pizzerie si panificatie samd. De asemenea, magazinul ofera si produse nealimentare, echipamente profesionale si mobilier.
„Magazinul din Levata, cu 35 angajati, a fost selectat sa devina “Metro Crù – Il mercato del gusto”, retailerul german introducand experimental conceptul de vanzare cu amanuntul, alaturi de traditionalul B2B. Este pentru prima data cand Metro Cash&Carry ofera tuturor consumatorilor amatori de mancare buna si preparate gastronomice gourmet posibilitatea de a cumpara din acest magazin, fara a avea nevoie de legitimatie de client”, scrie publicatia italiana.
Inaugurarea a avut loc la in luna decembrie 2015, in prezența oficialitatilor locale si a directorului general al Metro Italia, Claude Sarrailh, cel care a ocupat intre 2008 si 2011 functia de Customer Management Director in cadrul Metro Cash&Carry Romania.
Pentru moment, oficialii companiei nu au dat detalii privind extinderea implementarii acestui concept. In Italia, Metro Cash & Carry detine 49 de magazine. (Foto: www.gazzettadimantova.gelocal.it)