„Le propun furnizorilor noștri un plan în patru puncte. Prin care, împreună, să ne accelerăm creșterea, valorificând investițiile făcute și succesul actual, evoluând în managementul categoriilor, adaptându-ne mai bine oferta la formatele magazinelor, oferind valoare și diferențiere inegalabile, precum și făcând posibil un grad mai mare de colaborare între echipele noastre,” a declarat Eric Tavoukdjian, Director comercial Profi, în cadrul Conferinței Furnizorilor Profi 2023.
În prezent, peste 94% din sortimentul Profi este achiziționat din țară și mai mult de 96% dintre partenerii de afaceri ai rețelei sunt din România. Printre aceștia se numără: producători și furnizori de alimente, firme de construcții și transport, furnizori de servicii etc.
Magazinele în noul format atrag peste 40% din totalul clienților
Începând din 2020, Profi a dezvoltat un concept de magazin care se bucură de succes, astfel încât cele peste 500 de magazine Profi care funcționează în noul format, adică aproape 30% din rețea, atrag peste 40% din totalul clienților.
Toate viitoarele magazine Profi și cele care urmează să fie remodelate se vor prezenta în noul format.
Această direcție, împreună cu rezultatele aplicației Profi, extinderea digitalizării rețelei și încredințarea unui număr tot mai mare de magazine către administratori parteneri, care le tratează ca pe propria lor afacere, contribuie la creșterea vânzărilor Profi și, respectiv, a cifrelor de afaceri ale furnizorilor rețelei.
Gaetan Pacton, Profi: „În ultimii zece ani, cifra noastră de afaceri a crescut cu peste 800%. Odată cu ea a crescut și volumul afacerilor furnizorilor noștri. Coordonarea cooperării dintre noi merită discutată, deoarece este benefică, deopotrivă pentru furnizori, pentru magazine și pentru consumatori”, a declarat Directorul general Profi, în cadrul întâlnirii-eveniment cu partenerii săi din rândul furnizorilor.
„Ne-am invitat furnizorii ca să discutăm despre nevoia de sincronizare a acțiunilor noastre, pentru ca împreună să creștem în continuare,” a spus Directorul general al companiei.
Forumul de Bun și Bine
Forumul de Bun și Bine a fost primul eveniment CSR integrat, dedicat de Profi, atât ONG-urilor, cât și producătorilor locali, punând în discuție modalități de susținere a satului românesc și a identității acestuia.
“Am invitat alături de noi miniștri, secretari de stat, rectori, directori ai unor agenții naționale guvernamentale, autorități locale, ONG-uri și membri ai mediului de afaceri, deoarece avem convingerea că doar căutând împreună putem găsi soluții viabile la numeroasele probleme care confruntă azi societatea românească, în general și satul, în particular” declară Călin Costinaș, director general adjunct al lanțului de magazine PROFI.
“Pe parcursul zilei, mai bine de 500 de persoane au participat la evenimentele noastre, iar Forumul De bun și bine a reunit peste 30 de organizații nonguvernamentale, mai bine de 50 de producători locali, peste 50 de persoane publice, care în cadrul a patru paneluri au explorat teme precum sănătatea, educația, producătorii locali și valorile tradiționale, cultură și întreprinderile sociale”, adaugă Gabriela Sîrbu, director de sustenabilitate Profi, organizatorul evenimentului.
Participanții în panelul Producători locali au discutat despre protejarea și stimularea tradițiilor și inovațiilor producătorilor locali, măsuri de susținere a acestora și de creștere a consumului de produse românești.
Ei s-au oprit și asupra importanței pe care susținerea acestor producători și a nevoilor alimentare în continuă creștere o reprezintă pentru economia țării.
“Apreciez în primul rând faptul că Profi, un retailer, se preocupă și de partea aceasta calitativ socială a producției agricole, încercând să promoveze produse locale, cu toate dificultățile pe care încă le avem în unele zone din România,” a declarat Dacian Cioloș, Comisar European pentru agricultură și dezvoltare rurală.
“Dincolo de faptul că Profi are o platformă națională pe care poate pune în valoare produsele locale, produsele tradiționale, cred că mai e o dimensiune importantă: Profi poate să ajute la schimb de bune practici, pentru că nu mai trebuie să ne uităm în afară țării la exemple pozitive, le avem în țară deja, dar unii sunt mai avansați decât alții, în diferite zone din România. Profi s-a angajat la nivel național în procesul de a descoperi acești jucători și de a-i ajuta să ajungă la raft; dincolo de ajutorul dat consumatorului poate să-i ajute și pe producători să învețe unii de la alții și să capitalizeze această experiență”.
Dr. Ioan Oleleu, vicepreşedinte al Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, participant la acest panel, a afirmat: “Proiectul Profi de susținere a micilor producători s-a bucurat încă de la început de apreciere, și din partea consumatorilor, și din partea celor care procesează cantități mici de produse alimentare, fie că vorbim de produse alimentare de origine animală sau de origine non-animală; este o gură de oxygen, un exemplu care obligatoriu trebuie multiplicat la nivel național.”
La rândul său, Deputatul Daniel Constantin, fost ministru al agriculturii, a spus: “România produce suficient, astfel încât să ne asigurăm consumul național. Numai că importăm, din păcate, și deficitul ajunge la 3 mld de euro, din cauză că multe produse nu au șansa să ajungă pe raftul magazinelor. Și aici apreciez efortul pe care îl face Profi. Ar trebui și noi să venim în întâmpinarea, mult mai mult decât am făcut-o, acelor producători ca să poată să-și desfacă marfa și să facă față competiției. Asta înseamnă piața unică la care avem acces, să fim competitivi în relația cu alte produse care vin.”
Cu sediul la Timișoara, Profi este o companie românească ce funcționează exclusiv în România. În prezent, rețeaua Profi numără peste 1.650 de magazine integrate și Partener, în mai bine de 830 de localități, clasându-se printre primii trei mari retaileri de la noi ca cifră de afaceri și drept cel mai mare angajator privat, cu peste 28.000 de angajați.