Profi raportează vânzări de 11,7 miliarde lei anul trecut, în creștere cu 22% față de 2021

Andrei Bica, Directorul financiar al Profi.
Andrei Bica, Directorul financiar al Profi.

Vânzările Profi au înregistrat în 2022 un avans de peste 22% (+2,1 miliarde RON în sumă absolută), ajungând la 11,7 miliarde RON. Creșterea vânzărilor a fost generată atât de o creștere LFL de 18% (depășind rata anuală a inflației), cât și de cele peste 270 de magazine noi, aproximativ 100 deschideri și peste 170 de remodelări.

EBITDA a crescut cu 5% față de anul precedent, în ciuda condițiilor de business atipice din ultimii ani, cum ar fi impactul negativ al COVID, întreruperi ale lanțului de aprovizionare, volatilitatea prețului energiei.

„Mai mult, vânzările Profi din primul trimestru 2023 arată continuitatea creșterii businessului nostru, înregistrând un avans de 25% față de Trimestrul I 2022” a declarat Andrei Bica, Directorul financiar al Profi.

“Numărul de clienți care ne vizitează zilnic a crescut cu peste 17%, la o medie de 1,2 milioane/zi, cu vârfuri de aproximativ 1,4 milioane de tranzacții zilnice și ne bucurăm să vedem că trendul clienților care preferă Profi continuă și în 2023.”

Cele aproximativ 440 de magazine care operează pe noul format Profi au avut o creștere LFL de 28%.

Poziția de Cash a crescut la aproximativ 300 milioane RON, datorită cash-ului generat intern. Pe baza suportului primit de la bănci și acționari, compania are access la linii de credit disponibile de 400 milioane RON, care pot fi folosite pentru continuarea expansiunii rețelei și introducerea de mijloace digitale, care să crească loialitatea și să îmbunătățească experiența de cumpărare a clienților.

Profi lucrează îndeaproape cu furnizorii și băncile pentru a utiliza linii de reverse factoring de peste 250 milioane, care oferă condiții avantajoase pentru a extinde colaborarea cu furnizorii.

“Aceștia ne sunt parteneri de business de ani de zile și împreună am obținut rate de creștere anuale de aproximativ 20%.”

Profi a încheiat anul 2022 cu 1,641 de magazine (aproximativ 440 de magazine pe conceptul Noul Profi), dintre care peste 1,000 de magazine sunt gestionate de către Parteneri, aceasta fiind o abordare strategică ce va continua.

De asemenea, aplicația Profi a înregistrat peste 1,4 milioane de conturi la sfârșitul lui 2022 și are aproximativ 1,7 milioane de conturi în prezent, reprezentand 10% din vânzări, în creștere constantă.

În ceea ce privește strategia pentru 2023, Profi va continua să deschidă și să remodeleze peste 200 de magazine pentru a crește businessul Profi și, mai ales, vom accelera agenda digitală, atât prin oferirea de produse digitale noi către clienți, pornind de la nevoile lor de bază, cât și prin automatizarea proceselor din magazine și sedii.

Cu peste 28.000 de angajați și magazine în aproape 800 de localități, Profi este unul dintre cei mai mari retaileri și cel mai mare angajator din Romania.

Articolul precedentRăzvan Bagherea, AQUILA: Suntem bine poziționați pentru a capta oportunitățile de creștere, atât organic, cât și prin achiziții
Articolul următorDaniel Gross, Penny România vine la CEO Meeting in the Garden
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.