E-Retail & FMCG Conference, editia I

0
310

Peste 20 de companii ce activeaza in segmentul e-commerce au participat, pe data de 6 martie 2014, la prima editie a E-Retail & FMCG Conference, primul eveniment dedicat comertului on line din FMCG, DIY si bunuri de folosinta indelungata. Printre acestea se numara Carrefour, Metro, Cora, Auchan, PC Garage, Dedeman, Domo, Leroy Merlin, Mega Image, Sensiblu, Avon, Animax, precum si si antreprenori care au dezvoltat magazine online de nisa: Zenda, Bumbac100, IT Arena, Quick Mobile, No Sugar Shop, Mega Market, Fabrix, Borealy sau Bebikut.

Evenimentul a fost structurat in doua paneluri de discutii:
Panel I: On line-ul, un must have in Retail&FMCG? De ce vor marii retaileri sa vanda si on line? Este pregatit consumatorul roman sa achizitioneze on line bunuri de larg consum? Va urma Romania trendurile din alte tari europene? Ce factori majori vor influenta viitorul comertului on line in Romania?
Panelul II:  Modele de business online dezvoltate jucatorii din retail (IKA si mici antreprenori). Inovatii si solutii in sprijinul cresterii pietei de e-commerce.

Concluzii

Madalina Carstea, GfK: “Parteneriatul puternic dintre brandurile consacrate si retailerii on line poate fi cheia cresterii pietei de e-commerce”
Prezenta, in calitate de speaker, la prima editie a “E-Retail&FMCG Conference” organizata de Modern Buyer, Madalina Carstea, Head OF Market Strategy Department GfK Romania apreciaza ca pe plan intern exista un potential real pentru vanzarile on line, argumentandu-si afirmatia prin mai multe cifre extrase din studiile realizate de compania pe care o reprezinta.
“Anul trecut, 16% dintre romani au realizat cel putin o cumparatura on line, iar cifra se refera la intreaga populatiei a Romaniei (peste 15 ani), atat din mediul urban cat si din mediul rural. In Capitala, vorbim deja de o penetrare a comertului on line de 24%, iar daca ne uitam la un grup de varsta despre care stim ca este esential pentru majoritatea retailerilor – 20-39 de ani – , vedem ca avem deja o penetrare a comertului on line de 30%. Unde va trebui sa construim mai mult pe viitor este la partea de loializare si de frecventa a cumparaturilor”, a subliniat Madalina Carstea.
Potrivit studiilor GfK, la nivel national, 5,6% dintre persoanele care au apelat la on line pentru a face cumparaturi, au achizitionat produse din segmentul FMCG. Pentru Bucuresti, ponderea este de 8%.  Aceste cifre sunt validate de studiile realizate pe un panel de 3.000 de gospodarii relevante la nivel national. “Potentialul comertului on line pentru industria de FMCG este chiar mai mare de atat. In 2013, penetrarea internetului in Romania a ajuns la peste 50%, iar ponderea celor care au deja internet si pe mobil a ajuns la 15%. Practic, populatia targetata de magazinele on line este acolo, pe internet. In 2012, in Romania, s-au vandut 1,7 milioane de smartphone-uri. In cazul tabletelo, avem o rata de crestere de 70% si 650.000 de unitati vandute anul trecut. Asadar, potentialul pietei de e-commerce vine si din accesul oamenilor la noile tehnologii”, a argumentat reprezentanta GfK Romania.
Cine sunt consumatorii catre care putem vinde on line?
La fiecare doi ani, GfK Romania realizeaza o segmentare a populatiei tarii luadd in calcul criterii precum: stilul de viata, atitudini, valori, venituri, modul de petrecere a timpului liber, zona in care locuiesc s.a. “La ultima astfel de segmentare am identificat trei segmente, trei categorii de oameni cu nevoi distincte si comportamente diferite, dar care reprezinta un potential real pentru retailerii care au intrat sau care vizeaza intrarea pe segmentul on line. Cand am facut totalul celor trei segmente, am ajuns la concluzia ca acestea reprezinta o pondere de 70% dion totalul populatiei Romaniei”, a precizat Madalina Carstea.

I.Experimentalistii, aspirationalii. Reprezinta o categorie a populatiei formata din tinerii a caror nevoie de baza este cea de statut social. Sunt tinerii cu varsta cuprinsa intre 15-25 de ani care isi doresc cel mai nou model de telefon mobil, cele mai “cool” haine s.a. Ei vor sa fie in trend, cu orice pret. Peste 80% dintre acestia sunt utilizatori de internet.
II.Self – Developers. Sunt acei oameni care s-au ridicat prin fortele proprii, care au valori morale foarte puternice, care cred foarte mult in munca si care si-au obtinut prin munca tot ceea ce au astazi. Ei petrec circa 50 de ore pe saptamana la birou sau in drum spre birou. Ce le lipseste lor? Evidentul, timpul. Cu toate acestea, reprezinta segmentul cu cele mai multe activitati din Romania pentru ca oamenii acestia vor sa faca de toate: sa fie performanti la serviciu, sa fie buni parinti s.a. Ei cred in educatie, in relatii bune si corecte s.a. In opinia noastra, acestia reprezinta 24% din populatia Romaniei. Un procent de 64% dintre ei sunt pe internet.
III.Novelty-seekers. Acestia sunt interesati de lucuri noi, de experiente noi si sunt in general deschisi catre noutati din diuverse sfere. Nu au neaparat cele mai mari venituri, dar le place tot timpul sa faca ceva interesant, ceva nou.
“Probabil ca fiecare retailer va trebui sa isi gaseasca propriul target principal, propria piata pe care sa o acceseze. Odata identificata aceasta, ne asteptam sa regasim in Romania platforme de brand coerente, platforme in constructia carora s-a plecat de la nevoile fundamentale ale oamenilor de mai sus. De pilda, pentru a le face viata mai usoara, retailerii on line trebuie sa le ofere acestora posibilitatea de a petrece cat mai putin timp luand o decizie. De aceea, brandurile mari, nationale, sunt extraordinar de importante pentru consumatorii din on line. Brandurile in care au incredere ii ajuta pe consumatori sa ia decizii mai rapide. Asadar, cred ca este foarte important sa existe un parteneriat puternic intre retailerii din on line si brandurile consacrate”, completeaza reprezentanta GfK Romania.
Pentru 2014, potrivit datelor GfK Romania, un procent de 15% dintre romani intentioneaza sa realizeze cumparaturi on line. “Cred ca avem sanse foarte, foarte mari ca aceasta cifra sa devina realitate pana la finalul acestui an. Tine de dumneavoastra, retailerii, ca odata ce romanii au facut pasul acesta si au incercat o cumparatura on line, sa revina si sa cumpere in continuare. Pe viitor, batalia se va duce la nivelul retailerilor care vor reusi sa se diferentieze, sa aduca si alte beneficii functionale si emotionale serviciului lui, dincolo de cele deja existente (oferta larga, rapiditate, securitate s.a.). Asadar, trebuie gasite acele elemente de diferentiere, iar ele trebuiesc dublate de o  strategie coerenta de pozitionare”, a concluzionat Madalina Carstea, Head OF Market Strategy Department GfK Romania.

Claudia Mirica, Cora: “Ponderea produselor proaspete in vanzarile Coradrive.ro este de aproximativ 39%”
Cora Romania va incepe, in cea de-a doua jumatate a anului, livrarile la domiciliu, serviciu care va acoperi Capitala si zonele limitrofe, a declarat Claudia Mirica, Director magazin Cora Lujerului si Coordonator Coradrive.ro, in cadrul primei editii a E-RETAIL & FMCG CONFERENCE, ce a avut loc pe data de 6 martie a.c. Livrarile vor fi realizate din Cora Lujerului, unul dintre cele patru magazine pe care retailerul le are in Bucuresti, unde in luna 3 decembrie 2013 a fost implementat serviciul de drive in.
Cei doi reprezentati ai companiei prezenti la conferinta, Claudia Mirica, Director magazin Cora Lujerului si Coordonator Coradrive.ro si Radu Tudor, Project Manager Cora Drive, au precizat, de asemenea, ca planurile aferente anului in curs mai cuprind: cresterea numarului de articole disponibile online pana la 20.000 de articole, imbunatatirea si simplificarea procesului de cumparare, precum si implementarea unui plan promotional dedicat cumparatorilor online.
Conform lui Radu Tudor, primele rezultate inregistrate, dupa cele trei luni de functionare, arata ca sunt deja 2.000 clienti care utilizeaza platforma de cumparaturi Cora Drive. In urma analizarii datelor cuprinse in programul bazat pe carduri de fidelitate, care este un impactant in categoria de clienti ce frecventeaza magazinele Cora, circa 20% dintre clienti nu au card de fidelitate sau si-au facut cerere pentru card pe site-ul un online.
Media de varsta a clientilor este de 36 este de ani, similara celei din studiile de specialitate pentru clientii care fac cumparaturi online.
“Surprinzator, as spune, 54% dintre cumparatori sunt femei, iar 46% barbati. Stim ca de regula barbatii cumpara preponderent online, insa daca ne uitam la ceea ce se intampla in magazinele fizice, femeile decid, de obicei, cumparaturile din categoria bunuri de larg consum, atat alimente cat si non-food. As putea spune ca in cazul serviciului nostru barbatii de regula ridica comenzile”, a detaliat oficialul companiei.
Platforma Coradrive.ro cuprinde in prezent peste 10.000 de articole, iar printre cele mai vandute produse se afla cele din categoriile bauturi detergenti (inclusiv scutece) si lactate.
Ponderea produselor proaspete in vanzari este destul de mare, de 39%, deoarece si gama de astfel de produse este foarte larga pe site – aproximativ 2.000 de referinte, din care o mare parte sunt produse cu greutate variabila – fructe, legume, peste, carne etc. – iar obiectivul este extinderea, pe viitor.

Referitor la comportamentul de cumparare al clientului Cora Drive, Radu Tudor a afirmat ca exista o mare diferenta intre prima comanda realizata si urmatoarele comenzi: daca valoarea primei comenzi se situeaza sub 100 de lei si contine produse pe care clientul le cunoaste foarte bine – produse lichide si ambalate, si unul sau doua produse pe partea de food, de regula carne sau legume -, odata cu a doua comanda, valoarea comenzii creste, precum si numarul de produse proaspete.
In ceea ce priveste o eventuala canibalizare a vanzarilor, reprezentantii retailerului franco-belgian au precizat ca partea de online nu este o canibalizre, ci reprezinta o alternativa la o nevoie a pietei in momentul de fata. “Daca analizam cosul de cumparaturi care este mai mare de 200 de ron pe online, dublu fata de cel din magazin, putem concluziona ca da, poate exista o canibalizare a valorii cosului, insa online-ul este o valoare adaugata, este un plus in ceea ce priveste cifra de afaceri. In plus, cei 20% de clienti noi pe care-i avem inscrisi in ultimele trei luni in baza de date este un lucru foarte incurajator pentru noi”, a precizat Claudia Mirica.
Reprezentantii Cora au declarat ca pe viitor se intentioneaza implementarea serviciului Cora Drive si in alte orase din tara in care opereaza magazine fizice.
Serviciul drive in al retailerului este de mare succes in Franta, unde deja peste 70% dintre magazinele fizice Cora dispun si de drive-in.

Cosmin Costea, METRO: „Un efect al strategiei OmniChannel este activarea de noi clienti, pentru canale diferite”
“Strategia OmniChannel reprezinta viitorul afacerilor din retail, o piata in care am putea spune ca nu exista canal de vanzare si canal de cumparare, ci totul este interconectat. De aceea, din punctul nostru de vedere e-commerce nu este un canal, este unul dintre canale: putem comunica cu clientii prin intermediul unui singur canal sau le putem oferi o experienta OmniChannel”, a declarat Cosmin Costea e-commerce Manager METRO Cash&Carry Romania la E-RETAIL & FMCG CONFERENCE.
Cum arata strategia OmniChannel din punctul de vedere al Metro Cash&Carry Romania? Oficialul companiei spune ca, in primul rand, se incepe cu clientul, iar apoi se dezvolta in jurul clientului un ecosistem, un ecosistem de interactiune care poate insemna: e-commerce, agenti de vanzari conectati, social media, infochioscuri, cataloage, agenti de vanzari clasici, magazinele fizice samd.
Targetul magazinului Metro Online este reprezentat de clienti profesionisti – companii mici si medii, reprezentand firme cu 1-60 de angajati, specializate pe oferirea de servicii, iar sortimentatia cuprinde circa 6.500 produse din categoriile birotica si papetarie, mobilier birou, electro-IT si consumabile, produse alimentare si protocol (cafea, lapte, băuturi racoritoare, apa, biscuiti, snacks/chips), curatenie si mentenanta, produse sezoniere si pachete cadou.
“Sortimentatia magazinului nostru online cuprinde 6.000 de produse, din care 3.000 sunt exclusiv online, este important de mentionat ca avema 3.000 exclusiv online deoarece aici incercam sa facem o “alee” infinita: daca in magazin exista un raft care se termina, deci o anumita distanta, in online este important doar sa le afisezi astfel incat clientului sa i se para simplu sa le gaseasca”, a precizat Cosmin Costea.
Conform declaratiei reprezentatului Metro, faptul ca integrarea OmniChannel are succes este confirmat si de studiile interne, studii care au relevat urmatoarele councluzii:
–    clientii OmniChannel cumpara cu 80% mai mult decat clientii single-channel
–    clientii OmniChannel au cumparat in 2013 cu 25% mai mult decat in anul anterior (15% reprezentand crestere pe offline, iar 10% pe e-commerce)
–    clientii OmniChannel viziteaza magazinele fizice cu 30% mai des fata de clientii single-channel customers
–    clientii OmniChannel cumpara cu 30% mai mult din magazinele offline decat clientii single-channel
Un alt efect al strategiei OmniChannel este activarea de noi clienti pentru canale diferite. De exemplu, oficialul companiei a precizat ca magazinul online a generat noi clienti si pentru magazinele offline: un numar mare din clientii B2B si-au facut primele cumparaturi la Metro prin intermediul magazinului online, dupa care au inceput sa frecventeze si unitatile fizice.
“In ceea ce priveste politica de preturi, precizez ca avem aceleasi preturi ca in magazine si, de asemenea, avem aceleasi  promotii ca in magazine, insa derulam si promotii exclusiv online, pentru a ajuta sa creasca aceasta divizie”, a declarat Cosmin Costea.
Magazinul Online, lansat de METRO Cash&Cary in luna ianuarie 2012, initial sub denumirea METRO Office Direct, reprezinta practic prima initiativa de acest gen a unui retailer grocery pe piata romaneasca.
Pana in momentul de fata, magazinul online al Metro are aproximativ 43.000 de clienti inregistrati. Romania a fost prima tara in care compania germana a ales sa extinda businessul de e-cmmerce, in prezent acest proiect fiind implementat in alte trei tari: Polonia, Olanda si Rusia.

Radu Butufei, Carrefour Online: “In 2014 vom completa oferta cu produse ce se vor regasi exclusiv in magazinul online”
“In 2014, obiectivul magazinului carrefour-online, cel putin in privinta sortimentatiei, este de a ajunge cat mai aproape de oferta unui hipermarket Carrefour.
In acest moment, sortimentul disponibil online cuprinde peste 15.000 de articole, iar la fiecare doua saptamani adaugam in jur de 800 de produse noi. In acest an, un alt obiectiv al nostru este de a completa oferta cu produse ce se vor regasi exclusiv in on line si chiar cu categorii pe care nu le avem si nu le vom avea niciodata la raft. Un prim pas in aceasta directie l-am facut prin parteneriatul cu floridelux.ro. Vor urma si alte categorii de produse si chiar servicii. O alta oportunitate pe care ne-o ofera online-ul este aceea de a completa foarte mult oferta din magazine in sensul diversificarii sortimentelor dintr-o categorie. De pilda, daca in ofline vom avea cinci modele de laptop-uri ale producatorului x, in online putem avea 30 de modele de laptop-uri ale acelueasi producator”, a declarat Radu Butufei, Director E-Commerce Carrefour Romania cu prilejul primei editii a “E-Retail&FMCG Conference” organizata de Modern Buyer pe data de 6 Martie 2014, in Bucuresti.
Potrivit oficialului Carrefour Romania, decizia retailerului de a introduce plata cu cardul online ca metoda exclusiva pentru achitarea cumparaturile realizate pe site, eliminand in totalitate varianta platii la ramburs, nu a intampinat o reticenta in randul potentialilor clienti. “Noi am incercat sa construim un anumit comportament de consum inca din etapa de start-up. Chiar in conditiile unei plati exclusive cu cardul, avem o rata de conversie dubla fata de media pietei. Cu siguranta la asta a contribuit brandul Carrefour si increderea pe care acesta a construit-o in randul consumatorilor din Romania, in cei aproape 13 ani de existenta pe piata interna”, a mai precizat Radu Butufei.
Timpul mediu petrecut de un client in magazinul online este de patru minute si jumatate. “In cateva saptamani vom lansa pe site, pentru versiunea de desktop, o inovatie care va micsora chiar si acest timp pe care-l consideram si asa destul de mic. Scopul nostru final este ca timpul petrecut de clienti in magazinul nostru on line sa fie cat mai mic, de aceea am si introdus o serie de facilitati in acest scop, una dintre ele fiind posibilitatea reutilizarii cosului de cumparaturi. Incurajam reutilizarea cosului si cred ca pe viitor, pentru versiunea de mobile, reutilizarea cosului va fi, cred, o chestiune de mare success”, a mai precizat Radu Butufei.
Oficialul Carrefour Romania crede ca prezenta unui retailer in on line nu va conduce la canibalizarea vanzarilor pe care acesta le face prin magazinele fizice. “Online-ul este un serviciu complementar. Nu putem vorbi de o canibalizare atat timp cat beneficiile pe care ti le ofera o cumparatura on line sunt cu totul altele decat cele pe care ti le ofera achizitia dintr-un magazin fizic. Daca toti retailerii vor intra in on line asta, nu insemana ca vor disparea magazinele fizice.  Noile beneficii ii determina pe anumiti consumatori sa adopte acest stil de cumparaturi, ceea nu inseamna ca ii indeparteaza de celalalt stil de a face shopping”, a tinut sa sublinieze oficialul Carrefour Romania.
In ceea ce priveste existenta unor campanii de promovare sau comunicare a unor branduri in magazinul online, oficialul Carrefour spune ca pentru moment, retailerul nu are in plan o strategie legata de acest subiect. “In top 20 cuvinte folosite de consumatorii nostri pentru cautarea de produse, nici unul nu reprezinta numele unui brand, iar asta ne spune ceva. Desigur, odata ce au cautat si au gasit o categorie, oamenii au posibiliutatea de a comanda dintr-o multitudine de branduri si isi selecteaza produsele tinand cont de preferintele lor. Cel putin deocamdata, aceasta este situatia. Nu vad, pe termen scurt si mediu, necesitatea implementarii unei strategii speciale de colaborare cu furnizorii, respectiv promotii dedicate, plasari preferentiale s.a. Daca se va demonstra ca oamenii vor incepe sa caute anumite branduri, cu siguranta ca si noi ne vom adapta rapid si vom raspunde acestei nevoi. De altfel, majoritatea optimizarilor realizate pana in prezent pentru Carrefour-Online au plecat de la sugestiile venite din partea consumatorilor. Furnizorii trebuie sa vada magazinul online ca pe o cifra incrementala la business-ul lor cu Carrefour. Ne mandrim cu inovatiile realizate. Vrem sa ne mentinem creativitatea cel putin la nivelul actual, astfel incat, de fiecare data cand cineva ne ajunge, noi sa fim intr-un alt joc. Asta este cheia”, a tinut sa sublinieze Radu Butufei.

Bogdan Sacuiu, Seamless: „Plata cu mobilul nu conduce neaparat la cresterea vanzarilor unui retailer, dar schimba interactiunea dintre un consumator si un comerciant”
Valoarea si volumul tranzactiilor realizate prin intermediul telefoanelor la nivel global cunoaste o dinamica accentuata, iar fenomenul este valabil atat pe pietele mature cat si pe cele mai putin dezvoltate.
„Suntem intr-un proces permanent de modificare a modului in care noi, consumatorii, interactionam intre noi sau comunicam cu retailerii. Avem o crestere marcanta a ratei de penetrare a internetului si a diverselor dispozitive mobile, ardem anumite etape si, pe anumite piete, vedem o trecere directa de la desktop la smartphone, iar toate aceste lucuri ne schimba tot mai mult comportamentul de cumparare.  Cineva spunea recent ca smartphon-ul a devenit o telecomanda a vietii noastre pentru ca il folosim pentru comunicare, pentru distractie, pentru informare s.a. De ce nu l-am folosi si pentru a face plati? Anul trecut, prin platformele noastre, am executat mai mult de 3 miliarde de tranzactii cu mobilul la nivel global, avand conectate mai mult de 500.000 de puncte de vanzare”, a declarat Bogdan Sacuiu, Chief Sales Officer la Seamless, unul dintre cei mai importanti furnizori mondiali de solutii de plată cu telefonul mobil, si activ in 30 de tari. La finalul anului trecut, compania a lansat pe piata interna solutia de plata SEQR, in urma unui parteneriat cu GarantiBank.
SEQR Mobile Walet este o aplicatie pentru smartphone-uri, ce permite consumatorilor sa achite cumparaturile in magazine, cafenele, restaurante si in mediul online, toate chitantele fiind pastrate in format digital in telefon. Aplicatia reprezinta o alternativa de plata sigura si simpla la carduri si numerar, iar in plus clientii pot primi oferte si vouchere de la comercianti direct pe telefonul mobil. Disponibila gratuit pentru iPhone si Android pe App Store si Google Play, aplicaţia conecteaza contul clientului GarantiBank cu casa de marcat sau cu platforma online de plata a comerciantilor prin intermediul unui cod QR.
„Pentru consumatori si comercianti, plata cu mobilul trebuie sa reprezinte o serie de avantaje foarte clare si foarte serioase pentru a fi un canal paralel cu solutiile traditionale. Noi spunem ca plata cu mobilul nu conduce neaparat la cresterea vanzarilor unui retailer, dar schimba interactiunea dintre un consumator si un comerciant. Daca un card bancar poate fi folosit exclusiv pentru plata, un telefon mobil poate sa le ofere utilizatorilor si o expunere pentru campanii de marketing, oferte speciale s.a. Practic, utilizarea unui smatphone ca instrument de plata va schimba experienta consumatorului cu un comerciant”, a mai subliniat oficialul Seamless.
Avantaje pentru comercianti si clienti
•    Pentru comercianti:
– Nu presupune nicio investitie financiara, deoarece nu necesita instalarea de hardware;
– Costurile de tranzactionare sunt reduse cu 50% comparativ cu alte metode de plata;
– SEQR se integreaza in softul de vanzare al comerciantului si este suficient ca acesta sa afiseze codul QR la casa de marcat, pentru a putea fi scanat de catre clienti.
•    Pentru clienti:
– Gratuit, inregistrare simpla, usor de folosit;
– Acces in timp real la soldul cont(urilor) GarantiBank si chitante digitale salvate in aplicatie;
– Acces la reduceri si oferte promotionale de la comercianti direct pe telefonul mobil;
– Mai sigur decat alte modalitati de plata, deoarece nicio informatie confidentiala nu este salvata in telefon sau transmisa comerciantului;
– Toata comunicarea intre partile implicate in tranzactie este criptata prin platforma de tranzactionare Seamless, care realizeaza 3,1 miliarde tranzactii anual, in peste 30 de tari.
Printre obiectivele pe termen scurt si mediu ale Seamless Romania se numara realizarea unor noi parteneriate cu alte banci in scopul cresterii numarului de clientii ce pot avea acces la aceasta aplicatie, dar si semnarea de noi parteneriate cu alti retaileri majori de pe piata interna.

Zitec: „Mutarea in cloud permite o gestionare mai eficienta a traficului in perioade aglomerate, dar poate fi si un instrument pentru reducerea costurilor”
Lucian Daia si Oana Dumitrescu, reprezentatii Zitec, dezvoltator de aplicatii web in sistem de outsourcing, au prezentat in cadrul primei editii a E-RETAIL & FMCG CONFERENCE avantajele noii linii de business a companiei – migrarea aplicatiilor de e-commerce in cloud, precum si cei mai importanti factori de care o companie-client trebuie sa tina cont atunci cand alege servicii de marketing online.
Zitec dezvolta aplicatii web in sistem de outsourcing, customizate in functie de cerintele clientilor in diverse domenii de activitate precum turism, finante, comert electronic, video streaming, medicina, utilizand cele mai noi tehnologii, iar de anul trecut a inceput sa se focuseze pe cloud computing.
„Acum doi ani ne-am dat seama de importanta si potentialul e-commerce in Romania si am decis sa investim foarte puternic in zona de solutii e-commerce, atat pe platforme foarte populare, precum Magento, dar si solutii custom, pentru clienti care vor sa-si faca propria platforma de la zero. De anul trecut avem o noua linie de business: migrarea aplicatiilor de e-commerce in cloud”, a declarat Lucian Daia, Lead Software Engineer Zitec.
In ceea ce priveste zona de e-commerce, Zitec are foarte multi clienti, printre care E-Mag (Bulgaria), Altex, Rechizitele Mele, Borealy samd. „O platforma de e commerce poate fi folosita practic pentru orice industrie, singura diferenta majora, daca se poate spune asa, este de exemplu in cazul Par Avion, unde nu exista notiunea de stoc fizic”, a precizat Lucian Daia.
Pe partea de cloud computing, compania are experienta cu toate platformele majore: Amazon Web Services, Zitec este singurul partener din Romania si Windows Azure oferit de Microsoft, fiind unul dintre cei cinci parteneri de pe piata locala.
Mutarea in cloud permite o gestionare mai eficienta a traficului online in perioada de incarcare din sezonul de iarna, insa se poate opta si pentru mutarea totala in cloud a unor categorii de operatiuni online, pentru a reduce costurile.
Cloud computing-ul ofera numeroase avantaje unui retailer online, mai ales cand vrea sa se extinda sau cand are trafic foarte mare, cum ar fi in perioada sarbatorilor sau de Black Friday.
Pe partea de marketing online, Zitec ofera servicii de consultanta si optimizare SEO, campanii de advertising online orientate catre rezultate, precum si alte mijloace performante de marketing online.
“Crearea unui site nu este suficienta pentru stabilirea unei prezente puternice pe internet. De altfel, o investitie intr-un site web (fie el de prezentare, e-Commerce etc.) nepromovat corespunzator este un exemplu negativ clasic. Pentru ca numele si produsele unei companii sa fie cunoscute, sunt necesare eforturi sustinute de promovare online.
Acordam o atentie deosebită promovarii prin servicii de optimizare pentru motoare de cautare (SEO)”, a declarat Oana Dumitrescu, Head of Online Marketing
Oferta companiei este completata de serviciile administrare, gestionare campanii de publicitate online, prin intermediul specialistilor nostri ce detin o experienta considerabila in domeniu.
Zitec a fost infiintata in 2003, iar in prezent are peste 70 de clienti, pentru care livreaza proiecte si solutii software bazate pe o serie de tehnologii open source, precum PHP, Magento, Drupal, Ruby, aplicatii pentru dispozitive mobile (Android, iOS), dar si solutii bazate pe tehnologii Microsoft. In 2013, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 2,5 milioane euro.

Silvia Axinescu, Reff si Asociatii: „Segmentul de comert on line este in vizorul ANPC de fiecare data cand sunt realizate controale tematice”
Silvia Axinescu, Senior Associate, Reff&Asociatii, a atras atentia participantilor la prima editie a conferintei E-Retail&FMCG ca segmentul de e-commerce se afla tot mai des in vizorul inspectorilor ANPC.
“Oficialii institutiei au anuntat ca la fiecare tematica de control pentru verificarea conformitatii produselor si serviciilor, vor verifica si segmentul de comert online al acelor tipuri de produse si servicii, astfel incat, indiferent de modalitatea in care consumatorul opteaza sa-si achizitioneze produsele sau serviciile, drepturile de care beneficiaza sa-i fie respectate”, a precizat Silvia Axinescu.
Aceasta a punctat si cateva dintre riscurile in caz de control, respectiv contraventiile acordate in situatia in care inspectorii de control depisteaza nerespectarea legislatiei in vigoare:
– Incalcarea regulilor de informare specifice mediului online – amenzi contraventionale
pana la 4.000 de lei;
– Incalcarea legislatiei privind practicile comerciale incorecte – amenzi contraventionala pana la 50.000 de lei;
– Raspundere civila fata de consumatori;
– Cunoașterea sumara a legii/ riscuri legate de interpretarea legislației;
– Risc reputațional.
Potrivit informatiilor furnizate de Silvia Axinescu, Senior Associate, Reff&Asociatii, comerciantii on line sunt obligati sa afiseze pe site-urile lor informatii precum:
– Date de contact ale comerciantului si informare asupra identitatii acestuia;
– Informarea completa si corecta asupra caracteristicilor esentiale ale produsului/ serviciului si asupra drepturilor consumatorilor la achizitionarea online a produselor/ serviciilor. (Dreptul de denuntare unilaterala – exceptii, garantia produselor);
– Afisarea link-ului catre adresa oficiala de web a ANPC: anpc.gov.ro;
– Informatii privind pretul final si taxele de livrare/ modalitatea de
livrare si de plata;
– Respectarea legislatiei privind reducerile/ promotiile.
„Un aspect pe care il consider extrem de relevant pentru mediul on line este respectarea legislatiei privind reducerile si promotiile. In plus fata de legislatia specifica mediului on line, un comerciant care vinde electronic produse sau servicii trebuie sa tina seama in primul rand de legislatia generala aplicabila comertului traditional. As atrage atentia asupra unui act pe care il consider extrem de relevant intrucat este cel mai des intalnit in cadrul controalelor ANPC si anume Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte care prevede o definitie in favoarea consumatorilor a ceea ce inseamna aceste practici. Recomand o atentie sporita la situatiile in care un produs aflat in promotie este comunicat foarte agresiv pe site, insa in spatele acestei campanii, comerciantul nu se asigura ca exista un stoc suficient de produse. Problema stocului suficient este apreciata in final de ANPC sau instanta de judecata, dupa caz. Trebuie apreciat, de la caz la caz, in functie de ce anume vand, ce tip de promovare am realizat, ce magazin sunt, ce vad comercial am, cat de mare a fost oferta s.a”, a mai subliniat Silvia Axinescu.

Rares Florea, PayU: “In 2013, segmentul de retail online a crescut cu 63% si ne asteptam la un ritm similar”
Valoarea pietei de comert electronic este estimata la 1,3 – 1,5 miliarde de euro pentru anul 2013, conform datelor PayU prezentate de Rares Florea, Online Sales Manager PayU Romania, la cel mai recent eveniment organizat de Modern Buyer, E-RETAIL & FMCG CONFERENCE.
Domeniile reprezentative pentru piata de comert electronic sunt plata facturilor, turismul si retailul. Totusi, numai aproximativ 25% din clientii comertului electronic isi platesc cumparaturile online, conform datelor Pay U. Aceeasi sursa arata ca platile online au atins in 2013 valoarea de 300 milioane de euro, mai mult decat dublu fata de valoarea inregistrata in 2010, cand acestea se situau la 128 milioane euro.
Potrivit lui Rares Florea, in prezent piata comert online este impartita intre aproximativ 4.000 de jucatori, trecand printr-o evolutie fantastica daca e sa luam in considerare ca in 2008 in aceasta piata activau aproximativ 800 de companii.
“O dinamica foarte buna inregistreaza si segmentul de retail online (excluzand tranzactiile pentru servicii, utilitati, ticketing, travel), acesta fiind estimat in 2013 la valoarea de 600 milioane euro, in o crestere de circa 63% fata de 2012 si ne asteptam sa creasca in acelasi ritm”, a declarat oficialul Pay U.
Conform Eurostat, in Romania, numarul utilizatorilor de Internet se ridica in 2013 la 10 milioane, cu un milion mai mult fata de anul anterior.
PayU Romania, companie membra a grupului PayU, furnizor de servicii de integrare a platilor online cu operatiuni in Polonia, Ungaria, Cehia, Ucraina, Rusia si Turcia, este principalul integrator de plati online Romania, oferind magazinelor online o modalitate simpla, rapida si sigura de acceptare a platilor online pentru aproape orice fel de bunuri sau servicii acceptate de Visa si Mastercard.
PayU Romania este prezenta pe piata de 9 ani iar de 8 ani este liderul pietei de servicii de integrare a platilor online, cu o cota de piata anuala de peste 80%. Compania colaboreaza cu aproximativ 3.000 de magazine online si detine experienta in integrare cu orice fel de sisteme informatice sau financiar contabile si cu adaptarea la specificul unor industrii variate.

Evenimentul a reunit aproximativ 100 de participanti atat din randul comerciantilor online, cat si furnizori de bunuri de larg consum sau de bunuri de folosinta indelungata, specialisti in marketing, logistica si distributie, analisti din randul agentiilor de research si furnizori de solutii diverse (software, solutii de plata s.a.) 
E-Retail & FMCG Conference
a avut loc pe data de 6 martie 2014, in Amfiteatrul Institutului Cervantes a hotelului Cismigiu din Bucuresti, in intervalul 9.00 – 15.00.

Parteneri:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here