Peste 100 de reprezentanti ai unor importante companii din industria alimentara (carne, lactate, panificatie, bauturi, dulciuri s.a.), din industria ingredientelor si a altor materii auxiliare pentru aceste industrii (condimente, aditivi, ambalaje, software, echipamente, autovehicule s.a., precum si din logistica si supply chain au participat la cea de-a doua editie a conferintei “Achizitii materii Prime & Supply Chain”.
Evenimentul, organizat de Modern Buyer in parteneriat cu Intermodal&Logistic, a avut loc pe data de 15 octombrie 2014, si a reunit aproape 60 de companii ce activeaza in industriile mentionate, cum ar fi: Cristim, Hochland Romania, Unilact, Vel Pitar, Prodlacta, Scandia, Kandia Dulce, Albalact, Romdil Com, Danone, Covalact, Ifantis, Prefera Foods, Eisberg, Caroli Foods, Mondo Di Pasta/Frufru, Alexandrion Grup, Caroli Foods, Alfredo Fresh, Jidvei, Tchibo, Panovia, Titan / Belforno Fresh, Boromir, PepsiCo, Tchibo Brands, Panovia, Rostar, Integra, Agroalim, Ocean Fish, Romdil Prod, Costiana, KFC & Pizza Hut, Legume Fructe Buzau, Prefera Foods, Instant ICE SRL, Carniprod, Ecopack, Delamode Group, Euro Consultants Romania, Rondocarton, Millenium Pro Design, CHEP Romania, Titan Containers, Keller Logistic, Brenntag, Chr. Hansen, Jungbunzlauer Romania, Univar, RAPS Romania, Frigoglass Romania, Romcarton, Ahead Logistics, Rhenus Logistics, FM Romania, NDL Frigo Logistics, Elmas, Vectra Eurolift Service, SSI Schaefer, Axes Software, Aderro GP Energy, Baibia SRL, SGS Romania, Tiriac Auto.
Dezbaterile s-au derulat in cadrul a doua paneluri de discutii:
- Eficienta si inovatie in managementul achizitiilor de materii prime si auxiliare, avandu-i ca speakeri pe:
– Marius Bicu, Managing Partner Unilact
– Dorin Cojocaru, Presedinte, APRIL – Asociatia Patronala Romana din Industria Laptelui
– Florin Filote, Director Comercial Ecopack
– Giorgiana Jelescu, Managing Director Euro Consultants
Marius Bicu, Managing Partner Unilact, a vorbit despre optimizarea strategiei de vanzare adoptata in ultima perioada de catre compania pe care o reprezinta, ce a constat in diminuarea numarului de produse disponibile in supermarketuri si focusul pe gama premium De la Ferma. Acesta a declarat ca produsele sub brandul Unilact au fost delistate temporar si s-a decis sa se mizeze pe segmentul Horeca si export. Astfel, s-a ajuns ca 30% din cifra de afaceri sa fie reprezentata de exporturile realizate pe piata intracomunitara, in special in Spania, Italia si Anglia.
La randul sau, Dorin Cojocaru, Presedinte, APRIL – Asociatia Patronala Romana din Industria Laptelui, a afirmat ca in prezent ponderea marcilor proprii in segmentul lapte proaspat a depasit 20%. Presedintele APRIL este de parere ca cea mai mare problema a segmentului lactate este existenta pietei asa-zise gri. “Pot sa spun ca desi pe piata romaneasca vedem foarte multe produse lactate pe rafturi, de fapt exista circa 130 de frabrici de lactate autorizate sanitar-veterinar, conform dateleor din luna ianuarie a.c. si estimam ca in 2015 numarul acestora va scadea sub 100”, a precizat Dorin Cojocaru.
Giorgiana Jelescu, Managing Director Euro Consultants, a vorbit despre importanta sistemelor de control in furnizarea unor materii prime de calitate, despre procedurile de management al situatiilor de criza, precum si despre implicatia noilor reglementari privind etichetarea produselor alimentare. Potrivit acesteia, cele mai importante modificari se refera la modul de indicare al alergenilor (subliniere, caractere diferite – bold, italic) si la plasarea informatiilor minime in acelasi camp vizual (denumirea si cantitatea). Noutatile aduse de regulament vizeaza declaratia nutritionala (obligatorie incepand cu data de 13 decembrie 2016), lizibilitatea etichetei (caractere de min. 0,9 mm), indicarea originii pentru carnea provenind din speciile porcina, ovina, caprina si carnea de pasare (01.04.2015) si indicarea datei congelarii in cazul carnii, preparatelor din carne, peste si produselor din peste.
Florin Filote, Director Comercial Ecopack, a adus in atentia participantilor principalele metode de reducere si optimizarea costurilor prin utilizarea cartonului ondulat, precum si cele mai importante trenduri de pe piata ambalajelor din carton ondulat. Potrivit oficialului Ecopack, optimizarea costurilor se poate realiza prin utilizarea modelului TCO pentru decizia continuarii utilizarii metodelor clasice de ambalare colectiva (ladite lemn, saci sau navete plastic), analiza obiectiva a costurilor logistice rezultate din modul de paletizare vs. cresterea de cost data de structura de carton sau migrarea pe ambalaje cu imprimare flexo. In ceea ce priveste tendintele din piata ambalajelor de carton se evidentiaza: utilizarea utilajelor de mare capacitate cu productivitate ridicata; cresterea gradului de detaliu al imprimarii flexografice; micsorarea grosimii ondulei pentru ambalaje de mici dimensiuni, schimbarea orientarii ondulei – ondula diagonala si cresterea gradului de rezistenta al hartiilor componente cumulativ cu reducerea gramajelor.
Cel de-al doilea panel al conferintei, cu tema “Supply chain-ul, resursa strategica si sursa de avantaj competitiv pentru companiile din FMCG”, l-a avut ca moderator pe Danor Ionescu, Group CEO Logistics Delamode. Acesta a introdus audienta in ce este Supply Chain-ul si activitatile specifice acestui proces si a prezentat cateva directii strategice pentru a reusi sa ai avantaj competitiv cu proprii clienti.
Prin prezentarea sa, Claudiu Hila, General Manager, Pall-Ex, ce a avut ca subiect “Eficienta in supply chain”, a adus in fata participantilor principalele servicii si beneficii de de care pot avea parte atat membrii Palle-Ex cat si clientii acestora. Printre principalele servicii oferite de Pall-Ex se numara: distributia expres de marfuri paletizate; oferirea de tarife flexibile pentru 6 dimensiuni de paleti: mini-quarter, quarter, half, full light, full, mega-full, precum si pentru paleti atipici; livrare in 24 h oriunde in tara; confirmarea livrarii prin sms in sistemul software Pall-Ex imediat dupa livrare; Scanarea documentatiei clientului si vizibilitatea acesteia in T&T; asigurarea gratuita a fiecarui palet, pentru valori intre 1.000 si 15.000 de euro.
Colaborarea dintre Delamode Romania si Millenium Pro Design a facut subiectul unui studiu de caz prezentat de catre Cosmin Rusu, General Manager Delamode Romania si Cristian Negoita, General Manager Retail Millenium Pro Design. Reprezentantul Delamode a aratat ce solutii a oferit compania, in scopul optimizarii anumitor procese. De exemplu, pentru acuratetea inventarelor s-a implementat sistemul WMS, receptia in magazine se face cu scanere conectate la WMS, putandu-se astfel controla 100% procesele logistice, precum receptii, picking si livrari la magazine. Pentru dimensionarea stocurilor sistemul genereaza automat comenzile de aprovizionare prin mesaje automate de avertizare stocuri, putandu-se optimiza stocul in functie de vanzare. De asemenea, au fost furnizate solutii pentru managemntul furnizorilor, precum si al promotiilor.
Gabriel Andronescu, Country General Manager, Chep Romania, a vorbit despre complexitatea lantului de distributie si problemele gestionarii paletilor albi. „Disponibilitatea nu reprezintă o problema in cazul CHEP. Garantam livrarea echipamentelor necesare conform cerintelor de timp, iar aceasta solutie elimina necesitatea crearii stocurilor. In plus, solutia de reutilizare prin inchiriere a paletilor permite monitorizarea tuturor costurilor legate de gestionarea paletilor”, a precizat Gabriel Andronescu.
Chep Romania face parte din Brambles Limited, companie cu venituri de crica 5,4 miliarde dolari, ce opereaza in peste 50 de tari. Compania gestioneaza doua marci, CHEP și IFCO, si este specializata in reutilizarea in comun a paletilor si containerelor, si alte servicii asociate.
Mihai Botan, Sales Director Keller Logistic, a realizat o scurta prezentare a unei companii noi pe piata romaneasca,ce integrează servicii complete, de la depozitarea paletilor la temperatura controlata, portionarea/felierea, sortarea pana la optiuni pentru ambalarea si etichetarea continutului acestora. “Compania dispune de soft-uri de management integrat ce pot oferi în orice moment rapoarte in timp real despre procesele în desfăsurare, condițiile de păstrare, parametrii tehnici, stocuri, centrala de frig Gea, electrostivuitoare Toyota, lise electrice, echipamente de supraveghere si control ce ne permit urmarirea in timp real al fluxurilor samd”, a precizat Mihai Botan. unctionand ca un centru de afaceri, Keller Logistic ofera si spatii de birouri clasa A+ pentru management si forta de vanzari, pentru companiile ce deservesc industria alimentara in zona Brasov.
Parteneri: Pall-Ex Romania, Delamode, Ecopack, Euro Consultants Romania, Rondocarton, Titan Containers, Ford, CHEP Romania, Elmas, Vectra Eurolift Service si SSI Schaefer.