Crina Zdravcu, d’Aucy: „Diferentierea si trendurile de consum, cele mai importante criterii pentru extinderea portofoliului”

d’Aucy Romania, divizia locala a producatorului francez de conserve de legume d’Aucy Group, mizeaza pe o cifra de afaceri de circa 3,5 milioane de euro in 2016, in crestere cu 6% fata de anul anterior. Pentru 2017, compania vizeaza consolidarea businessului si intrarea pe noi segmente de piata, analizand o serie de oportunitati in diverse categorii de produse. In aceasta toamna, d’Aucy si-a extins portofoliul cu gamele Al Vapore-Vapeur si Gama pentru Salate, cele doua ingloband pentru inceput 14 produse disponibile in diverse variante de gramaj. “Produsele nou lansate raspund trendurilor actuale si cerintelor consumatorilor: de la gramajul potrivit, rapiditatea in pregatirea unui fel de mancare, pana la alimentatie sanatoasa”, subliniaza Zdravcu, directorul comercial al d’Aucy Romania.

Gama Al Vapore-Vapeur cuprinde 10 produse – amestec mexican (425 ml si 212 ml), naut (425 ml), linte (425 ml), porumb dulce (212 ml – 425 ml), porumb Gold (212 ml – 425 ml), mazare verde (212 ml), sfecla rosie cuburi (425 ml), in timp ce Gama pentru Salate cuprinde atat patru produse Al Vapore-Vapeur ambalate in cantitati mici, cat si alte 4 produse – morcovi baby, fasole rosie, amestec porumb cu fasole rosie si sfecla rosie cuburi. “Gamele au fost create avand la baza doua directii: pe de o parte, diferentirea fata de alte produse existente in piata, iar pe de alta parte, promovarea conceptului “salata din camara”, in contextul in care in prezent majoritatea consumatorilor asociaza salata numai cu produse fresh. Gama Al Vapore-Vapeur se diferentiaza de alte produse existente pe piata prin procesul de productie, in timp ce Gama pentru Salate, ambalata tot la conserva, cuprinde produse speciale pentru salate, fiind livrata in cantitati mici, exact cat este nevoie, fie ca ingredient, fie pentru mixuri. Asadar, noi venim cu un concept ce cuprinde produse speciale pentru salate, disponibile in cantitati mici, astfel incat sa poata fi folosite direct, fie ca ingrediente, fie pentru mixuri. Dorim sa oferim consumatorului facilitatea de a avea in permanenta un mic stoc in camara, pentru orice imprejurare: o gustare sanatoasa pentru masa de pranz sau pentru seara”, spune Crina Zdravcu, directorul comercial al d’Aucy Romania. Toate conservele sunt gata de consum si nu contin conservanti, conservarea fiind realizata numai prin sterilizare. De asemenea, ambalajele au sistem easy open, sistem ce va fi implementat la toate produsele din portofoliul d’Aucy. Produsele nu au adaos de apa, lichidul din aceste conserve fiind cel rezultat din legume, dupa sterilizare.

Potrivit Crinei Zdravcu, produsele d’Aucy comercializate pe piata romaneasca sunt realizate in cele 30 de unitati de productie pe care compania le detine Franta, Spania si Ungaria, iar in ceea ce priveste materia prima aceasta provine atat de la fermierii proprii (in Franta), care in mare majoritate sunt si actionari, cat si de la producatori atent selectionati, iar tot lantul este controlat, de la seminte pana la procesarea in propriile fabrici.

Trend de consum: Mese rapide, in cantitati mai mici
“In clipa de fata, in gospodariile din Romania, consumatorii inca gatesc in cantitati mari, pentru mai multe zile, dar se vede clar si noi urmam tendintele din pietele mature, ca rezultat al cresterii veniturilor, al schimbarii obiceiurilor de consum, al calatoriilor in strainatate. De exemplu, se observa o crestere a consumului pe ambalajele de 400 de grame, care la noi nu se vindeau, in timp ce in strainatate ele sunt majoritare. Acesta fapt inseamna ca si romanii incep sa se alinieze tendintelor din afara si sa gateasca mese rapide, in cantitati mai mici, de doua-trei portii. Pe de alta parte, lumea a inceput sa fie dispusa sa incerce produse noi – linte, naut etc., iar un alt trend care se face simtit si la noi este vegetarianismul”, mai spune Crina Zdravcu.
Conform datelor companiei, in topul vanzarilor se afla inca mazarea si porumbul, care isi adjudeca aproximativ 60% din rulajul realizat de d’Aucy. Pe langa acestea, romanii mai prefera fasolea, atat boabe cat si verde, precum si spanacul, un aliment care ne apropie, ca obicei de consum, de Franta, nefiind consumat in alte tari est europene. Directorul comercial al d’Aucy estimeaza un consum mediu anual de legume conservate, de calitate medium si premium, fiscalizat, la aproximativ 2,2 kg/persoana: “Se observa o crestere a consumului din punct de vedere cantitativ, pe fondul scaderii TVA si al fiscalizarii pietei de legume-fructe, dar si in valoare, ca rezultat al orientarii consumatorilor catre produse de calitate superioara”, mai precizeaza aceasta.
In cee ce priveste profilul consumatorului de legume conservate din segmentul medium si premium, studiile arata ca acesta are varsta cuprinsa intre 25 si 50 de ani, are nivel mediu de educatie, venit mediu, ritm cotidian alert. De asemenea, este preocupat de un stil de viata sanatos, iar nevoia de timp liber si pasiunea pentru anumite hobby-uri sunt relevante, acestea fiind unele din motivele pentru care apeleaza la astfel de produse. “Targetul nostru este urban, cu o anumita educatie si un anumit venit. Vom aloca un buget semnificativ pentru actiunile in fata raftului, pentru ca noi credem ca 75% dintre consumatorii categoriei noastre iau decizia in magazine, drept urmare e important sa actionam direct acolo”, precizeaza reprezentanta companiei.

Planuri pentru 2017: Consolidare si abordarea unui noi segment de piata
Pentru anul in curs, compania mizeaza pe o cifra de afaceri de circa 3,5 milioane de euro, in crestere cu 6% fata de anul anterior. Circa 57% din vanzarile companiei se realizeaza in retelele moderne de retail, 30% in magazinele de comert traditional, si aproximativ 11% in Horeca, prin intermediul distribuitorilor. “Segmentul Horeca este una dintre axele de dezvoltare pe care le avem in vedere. Lucram prin distribuitori specializati, insa avem si cateva lanturi internationale cu care lucram direct, inclusiv benzinarii pe partea de gastro. Portofoliul nostru dedicat Horeca cuprinde produse precum fasole rosie, alba, porumb, mazare, vasole verde, naut, porumb, linte, sfecla, muraturi, atat sub brandul Globus, cat si d’Aucy, in ambalaje de 4 kg sau 2,5 kg. Departamentul de foodservice din Franta are sute de produse destinate Horeca, insa la noi e cam devreme pentru o dezvoltare in aceasta directie, deoarece deocamdata inca se pune presiune pe pret. Insa, avem in vedere si acest segment”, a precizat Crina Zdravcu.
Planurile aferente anului 2017 vizeaza in primul rand consolidarea businessului, iar pentru cea de-a doua parte a anului compania pregateste intrarea pe un segment nou de piata, prin lansarea unei game de noi de produse. “In primul semestru trebuie sa ne consolidam, iar pentru a doua parte a anului avem alte inovatii in pregatire, vom intra pe un nou segment, vom lansa o gama total inovativa insa, pentru moment, am vrea sa nu dezvaluim prea multe informatii in aceasta directie. De altfel, compania noastra are un plan de inovatii stabilit pana in 2020, care vor veni in intampinarea nevoilor de consum. De exemplu, acum se lanseaza in Germania doua produse noi, grau incoltit si quinoa, care, probabil, la un moment dat vor ajunge si pe piata romaneasca. Pe langa tendintele de consum, in dezvoltarea produselor se tine cont chiar si de schimbarile demografice. Avand in vedere ca populatia imbatraneste, ca sunt din ce in ce mai multe familii monoparentale sau persoane singure etc., poate, de exemplu, vom crea o gama special dedicata seniorilor”, a dezvaluit pentru Modern Buyer Crina Zdravcu.

Marcile proprii, 20% din business-ul d’Aucy
O linie importanta de business este reprezentata de realizarea de marci proprii pentru retailerii internationali, in prezent aceste produse detinand circa 20% din cifra de afaceri a companiei. “Pe langa faptul ca ne aduce niste volume, noi consideram ca marca privata a avut un rol foarte important in Romania, pentru ca oferind consumatorului calitate la un pret acceptabil i-ai educat gustul, i-ai ridicat pretentiile, iar asta ne ajuta si pe noi, ca brand. Una dintre tendinte este migrarea de la entry-level catre medium, ceea ce e foarte important. In Romania, marca privata are rol de educare si inca nu afecteaza brandurile, iar noi suntem parteneri cu retailerii in a crea o piata, pentru a creste categoria. Avem proiecte si pe marca privata, insa ne dorim mai mult sa crestem ca brand. Facem investitii pentru a acoperi toate necesitatile”, subliniaza reprezentanta d’Aucy.

Divizia din Romania este parte a grupului francez D’aucy Group, care functioneaza dupa modelul unei cooperative. Grupul francez detine 30 de unitati de productie in trei tari, 9.000 de membri in cadrul cooperativei (fermieri cu care colaboreaza si care sunt, in majoritate, si actionari) si 4.500 de angajati. Anul trecut, D’aucy Group a raportat un business de 1,3 miliarde de euro, cumulat pe toate diviziile.

Articolul precedentCarrefour a deschis un al doilea supermarket in Botosani
Articolul următorNicolaescu, Mega Image: „Loc de Mega Apetit este mai mult decat o campanie de promovare, este si un manifest pentru respectarea meselor din timpul zilei”
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.