Volumul plăților online prin card a depășit 1,1 miliarde de euro în 2017

0
294

Potrivit estimărilor principalilor procesatori, volumul total al plăților online prin card a depășit pragul de 1,1 miliarde de euro în 2017, în creștere comparativ cu 2016, când s-au înregistrat 745 de milioane de euro (sursa: RomCard). Deși procentul de plăți prin card a crescut, rambursul rămâne la putere. Metoda de plată preferată a românilor rămâne rambursul într-o proporție covârșitoare de aprox. 85%. Potrivit informațiilor furnizate de principalii procesatori de plăți PayU și mobilPay, procentul plăților online prin card a crescut semnificativ de la aprox. 8% în 2016 la 12-14% în 2017. Diferența de 1-2 procente până la 100% este dată de alte metode de plată precum online banking, micro-plăți prin sms etc.
Prețul mic, notorietatea magazinului și timpul de livrare cât mai scurt sunt principalii factori în luarea deciziei de cumpărare online.

Potrivit studiului GPeC și iSense Solutions, principalii factori în luarea deciziei de cumpărare sunt, în ordine: prețul cât mai mic, încrederea pe care o conferă magazinul (brand reputation), timpul de livrare cât mai scurt, claritatea și calitatea informațiilor de pe site, ergonomia site-ului (ușurința în navigare și în procesul de cumpărare și estetica site-ului), politica de fidelizare a magazinului online.

Vânzări de peste 200 de milioane de euro doar de Black Friday 2017
Potrivit ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online), în weekend-ul de Black Friday (17-19 noiembrie 2017), românii au cumpărat produse de peste 200 de milioane de euro, cu 35% mai mult față de valoarea de 130 de milioane de euro înregistrată în 2016. Creșterile de Black Friday sunt semnificative de la an la an: 75 mil. EUR Black Friday 2014 – 100 mil. EUR Black Friday 2015 – 130 mil. EUR Black Friday 2016 – 200+ mil. EUR Black Friday 2017.

Tot mai multe magazinele online aleg să desfășoare campanii de tip Black Friday (de multe ori, sub alte denumiri) pe tot parcursul anului. Potrivit acestora, indiferent de titulatura sub care se desfășoară campaniile de discount-uri, acestea aduc creșteri în vânzări de aprox. 25-30%.

Sursele cifrelor și estimărilor de piață publicate oferite de GPeC: ANCOM, ARMO, Breeze Mobile, eMAG, GPeC, Institutul Național de Statistică, iSense Solutions, mobilPay, PayU, RomCard, United Nations Department of Economic and Social Affairs.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here