44% dintre românii din urban au cumpărat online cel puțin lunar în 2017

0
198

44% dintre românii din urban au cumpărat online cel puțin lunar în 2017, iar 62% dintre aceștia au vârste cuprinse între 18 și 34 de ani, potrivit unui studiu GPeC derulat împreună cu compania de cercetare de piață iSense Solutions. Studiul a fost efectuat în rândul utilizatorilor de internet pe un eșantion de 1.012 respondenți – eșantion reprezentativ la nivel urban în funcție de vârstă, sex, mărimea localității și regiune. Un cumpărător online a făcut, în medie, 8,7 achiziții în decursul anului trecut – în creștere față de 2016 când media era de 8,4 achiziții, dar și față de 2015 când cifra se situa la 8,2 achiziții/an.

Cumpărătorii online vizitează nouă magazine pe an cu o frecvență de trei-patru ori pe săptămână, în timp ce non-cumpărătorii vizitează cinci magazine online în decursul a 12 luni, cu o frecvență mai mică (o dată pe săptămână). Cu alte cuvinte, magazinele online sunt vizitate destul de des chiar și de cei care nu au făcut încă pasul spre cumpărare.

Principalele motive invocate de cei care nu au cumpărat online sunt, în ordine: neîncrederea că produsele prezentate pe site corespund realității, imposibilitatea de a vedea, testa și proba produsele înainte de achiziție, neîncrederea în calitatea serviciilor magazinelor online și plata taxelor de transport suplimentar față de prețul produsului atunci când acesta este achiziționat online.

De cealaltă parte, cumpărătorii online preferă shopping-ul prin internet pentru că: economisesc timp, oferta de produse este mai bogată, pot compara produsele ușor, este mai ieftin și mai comod online.

70% din traficul magazinelor online este generat de telefoanele mobile

“Mobile” a continuat să fie principalul trend al anului 2017, iar tendința se va păstra și în 2018. Principalele magazine online românești au înregistrat creșteri semnificative de trafic generat de dispozitivele mobile: aprox. 70% din vizitele pe site-uri se fac de pe mobil în detrimentul desktop-ului, cifra fiind cu 20% mai mare decât în 2016.

Generația Millennials este cea care împinge procentele tot mai sus, majoritatea tinerilor făcând cunoștință cu internetul direct pe telefonul mobil și rareori pe desktop.

În cazul magazinelor online care au aplicații de mobil dedicate, rata de conversie generată de dispozitivele mobile a depășit deja desktop-ul. În schimb, în cazul magazinelor online “mobile friendly”, unde vizitele se fac din browser, rata de conversie de pe mobil este încă la jumătate față de desktop.

Tot mai multe magazine online românești au înțeles trendul și și-au optimizat site-urile pentru dispozitivele mobile, dar slaba optimizare a temei de mobil care generează timpi mari de încărcare rămâne principala provocare a majorității magazinelor online autohtone.