Valoarea tranzactiei Auchan-Real in Romania s-a ridicat la 257 milioane euro

Auchan Groupe a platit 257 milioane de euro pentru achizitionarea celor 20 de hipermarketuri Real din Romania, potrivit raportului financiar publicat de companie. Pe langa magazine, retailerul a cumparat si spatiile in care functioneaza o parte dintre acestea, precum si galeriile comerciale.
Retailerul francez si-a bugetat in 2014 investitii de aproximativ 100 milioane euro pentru piata roamneasca, atat in cele doua proiecte din Bucuresti si Brasov, cat si in remodelarea fostelor magazine Real. In primele patru luni ale anului a finalizat rebrandingul acestora, iar in decembrie a inaugurat magazinul din cartierul bucurestean Drumul Taberei, al 32-lea de pe piata romaneasca. Pentru 2015 este planificata deschiderea centrului comercial Coresi Shopping Resort din Brasov, o investitie de 60 de milioane de euro.
Conform raportului financiar, la nivel de grup, retailerul francez a inregistrat o crestere de 11,2% a veniturilor, pana la 53,4 miliarde de euro, insa profitul net a scazut cu 5,8%, pana la 787 milioane de euro. Pe regiuni, Franta a generat 37% din veniturile grupului, in timp ce Europa de Vest – Spania, Italia, Portugalia si Luxembourg cu 19%. Celelalte tari in care compania este prezenta, respectiv Ungaria, Romania, Ucraina, Rusia, China si Taiwan au contribuit cu 44% la cifra de afaceri totala.

In 2014, divizia de hipermarketuri s-a extins cu 114 unitati, astfel: integrarea a 58 de magazine, din care 57 hipermarketuri Real in Polonia si deschiderea a 57 de magazine noi (40 RT Mart si 9 Auchan in China, 5 in Russia, 1 in Polonia, 1 in Ucraina si 1 in Romania). Divizia de hipermarketuri, care la finalul lui 2014 includea 888 de hipermarketuri proprii si 147 in franciza, in 13 tari, a raportat venituri de 43,6 miliarde euro, reprezentand 81,6% din veniturile totale ale grupului.

Articolul precedentCentrul Comercial Carrefour Colentina si-a dublat suprafata inchiriabila, in urma recentei remodelari
Articolul următorIvaylo Naydenov este noul director general al Mondelez Romania
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.