(P) Tendinţele anului 2021 în industria alimentară şi a băuturilor: Ingrediente naturale și soluții unice de reducere a zahărului

Consumatorii din toată lumea sunt preocupați de sănătatea lor și, în consecință, își doresc mai multe ingrediente naturale în produsele consumate. Peste jumătate (58%)* dintre consumatorii globali sunt influențați atunci când iau o decizie privind produsul cumpărat, de impactul pe care îl are un ingredient asupra sănătății și bunăstării lor. Prin urmare, extractele din plante, soluțiile naturale de colorare, soluțiile naturale de îndulcire sau produsele cu un conținut redus de zahăr au o cerere mare pe piața globală.

Arome și extracte din plante, cu valoare adăugată pentru sănătate

Piața globală a extractelor din plante se așteaptă să atingă 5.833,4 milioane USD până în 2022 și această dezvoltare este determinată în principal de tendința de creștere în ceea ce privește sănătatea și bunăstarea.

Peste 80% din populația globului se bazează pe efectele plantelor medicinale datorită valorii lor adăugate pentru sănătate, iar consumatorii percep produsele alimentare și băuturile cu ingrediente din plante ca fiind sănătoase, sustenabile și premium. Astfel, în linie cu cererea pentru natural, etichetă curată și ingrediente sănătoase, extractele obținute din plante oferă o putere semnificativă produselor. Multe ”superalimente” sunt bine-cunoscute de consumatori pentru că ele susțin sănătatea, în prima linie fiind aloe vera, urmată de alte extracte precum: frunze de măslin, moringa sau baobab. Consumatorii asociază beneficiul emoțional pozitiv cu extractele din plante, care este crescut, de asemenea, de cererea mai mare ca niciodată pentru o nutriție bazată pe plante.

Portofoliul de ingrediente sănătoase al companiei Döhler

Prin diversitatea botanică, regiunea Cape din Africa de Sud este renumită pentru bogăția de plante recunoscute pentru impactul pozitiv asupra sănătății și bunăstării consumatorului. Extractele din plantele africane sunt acum foarte populare, iar cele utilizate de localnici de zeci de ani – așa cum este baobabul pentru sănătatea intestinală sau imunitate, sau rooibos pentru ameliorarea stresului – sunt acum utilizate în concepte inspiraționale și inovative. Döhler are un portofoliu larg de produse din extracte din plante. Prin utilizarea unor tehnologii de ultimă generație, compania oferă produse din natură de cea mai bună calitate – de la tot spectrul de pulberi minim procesate direct din materia primă, care conțin beneficii pentru sănătate până la extracte din plante sofisticate standardizate, cu anumite elemente nutritive sănătoase, în cantități garantate, precum antioxidanții. Aceste produse vegetale reprezintă baza pentru aplicații inspiraționale pentru alimente și băuturi naturale, precum apă, lactate și înghețată, sau dulciuri, care se poziționează drept produse sănătoase. Pe lângă extractele din plante, Döhler oferă, de asemenea, infuzii puternice, distilate, esențe și arome naturale, pentru a le permite consumatorilor să își aleagă o aromă individuală.

Oportunități privind soluţiile naturale de colorare și aplicațiile în domeniul alimentelor și băuturilor

Culoarea ne îmbunătățește viața de zi-cu-zi. De la imaginea unui peisaj pitoresc, până la imaginea tentantă a unui fel de mâncare excelent, tonurile de culoare ne influențează dispoziția și așteptările. Prin urmare, prima caracteristică percepută a unui produs este culoarea. Nu numai că ne atrage atenția, dar contribuie, de asemenea, la anticiparea și stabilirea așteptărilor privind gustul și textura hranei. În acest fel, un ton de culoare perfect ales poate avea o influență decisivă asupra comportamentului de cumpărare al consumatorului. Din acest motiv, culorile joacă un rol unic în industria alimentară și a băuturilor și intră din ce în ce mai mult centrul atenției.

Ingrediente naturale pentru produse de succes

În multe aplicații, precum brioșele, băuturile din cola sau malț, culoarea ”maro” este adăugată ca un colorant alimentar. Aditivii utilizați cel mai frecvent pentru culoarea maro sunt coloranții caramel (E-150 a-d), amestecurile de coloranți alimentari naturali, sau artificiali, roșu și verde, oxidul de fier maro (E172), sau culoarea artificială maro HT (E155).

Totuși, toate aceste opțiuni au următorul aspect în comun: sunt din ce în ce mai puțin acceptate de către consumatori, aplicabilitatea lor tehnologică este limitată, sunt aprobate pentru anumite categorii de produse alimentare, sau nu au aplicabilitate globală. Ca o concluzie, ceea ce este natural devine din ce în ce mai important, atunci când vine vorba despre dezvoltarea băuturilor și alimetelor inovatoare.

Marile companii globale recunosc cererea consumatorilor pentru alternative naturale și trebuie să ofere soluții noi, pentru a răspunde așteptărilor acestora. Prin urmare, soluțiile naturale de colorare ale companiei Döhler se bazează pe ceea ce ofera natura, culorile fiind extrase din fructe, cereale și legume, malț, sau alte materii prime vegetale. Legumele sunt potrivite în mod special ca materie primă în producția coloranților naturali, pentru că acestea rămân stabile la influența luminii, căldurii sau a altor agenți fizici sau chimici. Ca furnizor de sisteme complete de ingrediente și soluții integrate, atenția principală a companiei Döhler este îndreptată asupra dezvoltării conceptelor inovatoare. Conform cu sloganul companiei ”WE BRING IDEAS TO LIFE”, Döhler dezvoltă soluții complete, procese și inovații pentru partenerii săi – de pe terenul unde sunt cultivate până pe rafturile din supermarket.

Soluţii naturale de îndulcire și mai puțin zahăr fără compromiterea gustului, pentru o etichetă curată a produsului sunt cheia conceptelor viitoare

Toată lumea discută despre reducerea zahărului – și se referă la limonade, fructe stoarse și mult mai multe concepte incitante din industria băuturilor. În lume, deja 46 țări au implementat taxa pe zahăr, în funcție de cantitatea de zahăr adăugat în băutura finală.

Cine nu are poftă de o băutură răcoritoare naturală, fructată, dulce? Consumatorii atenți la sănătate se confruntă de mult cu problema continutului ridicat de zahar din băuturile lor preferate, care depășește cu mult aportul zilnic maxim de 25g, pentru adulți, conform recomandărilor OMS. În același timp, sortimentele cu un conținut redus de zahăr au de mult timp o reputație conform căreia gustul lor nu este nici pe departe la fel de bun ca al băuturii ”originale”. Aceste clișee foarte răspândite au fost dovedite recent a fi neadevărate.

Soluţia naturală de îndulcire: Sucuri Concentrate Deionizate MultiSweet Fruit®

Solutiile de indulcire din fructe sunt foarte potrivițe ca înlocuitori ai zahărului și răspund, de asemenea, cererii clienților pentru produse naturale. MultiSweet Fruit® este solutia de indulcire naturala obținuta 100% din fructe – și reprezintă o îmbunătățire a produselor premium. Îndulcirea din fructe se obtine chiar din zahărul pe care fructele il au, dezacidificat, decolorat și deionizat – fără utilizarea niciunui aditiv chimic pe parcursul întregului proces de producție. Ca alternativă naturală pentru zaharoză, MultiSweet Fruit® are o intensitate de îndulcire similară și un gust neutru și plin. Compania Döhler oferă un portofoliu sustenabil de soluţii naturale de îndulcire din fructe, personalizaț în funcție de nevoile clientului și produs în fabrici proprii de procesare a fructelor de cea mai bună calitate.

Infuzia din ceai de Stevia – soluţia unei  etichete curate, pentru produse sănătoase

Infuzia de Stevia a companiei Döhler răspunde perfect cererii consumatorilor pentru produse naturale, autentice și sănătoase, cu un nivel caloric mai scăzut, dar cu un gust extraordinar.

Asta înseamnă:

  • Reducerea caloriilor cu până la 50%
  • Fără îndulcitor artificial pe lista de ingrediente
  • O soluție pentru o etichetă curată a produsului
  • Fără post-gust ca urmare a unui proces de producție unic
  • Posibilitatea folosirii în produse organice

Spre deosebire de alte soluții pe bază de Stevia, infuzia de ceai de stevia utilizează planta întreagă, nu purifică doar unele componente. Pe baza acestei metode, produsul îndeplinește complet definiția de a fi o infuzie de ceai cu etichetă curată, în loc de a fi un ”îndulcitor”.

Produse superioare cu indulcire naturala și soluții pentru reducerea zahărului, de la Döhler

Brandurile noastre pentru modularea gustului oferă soluții actuale pentru îndulcire, aromatizare și etichetă curată pentru obținerea unor produse cu un conținut redus de zahăr, caracterizate printr-un profil senzorial extraordinar, care răspunde dorințelor consumatorilor.

Portofoliul nostru de soluții include MultiSweet® Stevia, MultiSweet Fruit® și o gamă de Arome MultiSense®, care furnizează băuturi cu o cantitate redusă de zahăr sau îndulcite natural, cu un profil al gustului extraordinar și împrospător. În plus, compania Döhler dezvoltă concepte inovatoare pentru băuturi cu mai puțin zahăr, conform cu spiritul vremurilor!

Despre Döhler

Döhler Group (www.doehler.com) este lider la nivel global în producţia şi furnizarea de ingrediente naturale, sisteme de ingrediente şi soluţii complete pentru industria alimentara şi a băuturilor. Abordarea Grupului Döhler şi portofoliul larg de materii prime sunt baza optimă pentru dezvoltarea de produse inovative pentru industria alimentară şi cea a băuturilor.

Portofoliul Döhler cuprinde game de ingrediente naturale, concentrate din suc de fructe şi preparate din fructe, baze pentru băuturi, blenduri şi compound-uri, emulsii, arome şi coloranţi naturali, ingrediente sănătoase şi sisteme de îndulcire.

Cu sediul central în Darmstadt, Germania, firma Döhler este activă în peste 130 de țări și are peste 40 de locații de producție, precum și birouri de vânzări și centre de aplicații pe fiecare continent. Peste 7.000 de angajați dedicați asigură clienților soluții complet integrate pentru alimente și băuturi, de la concept până la realizare.

In piaţa din Romania este prezenta din 1996, venind în întâmpinarea partenerilor sai cu aplicaţii pentru industriile: băuturi, iaurturi şi îngheţată, panificaţie şi cofetărie, ciocolată şi nu în ultimul rând bomboane & jeleuri.

„WE BRING IDEAS TO LIFE.” descrie pe scurt abordarea holistică, strategică și antreprenorială a grupului  Döhler în ceea ce privește inovația. Acest lucru include inteligența pieței, urmărirea tedințelor, dezvoltarea de produse inovatoare și aplicații ale produselor, sfaturi privind siguranța alimentară și microbiologia produselor alimentare, legislația în domeniul alimentar, precum și Sensory & Consumer Science.