Studiu Starcom: Cheltuielile de Paste ajung, in medie, la 620 de lei

Media bugetului necesar pentru cumparaturile de Paste se situeaza in jurul valorii de 620 lei, cea mai mare parte din buget fiind alocata mancarii, potrivit unui studiu realizat de Starcom MediaVest Group. In mai mult de 90% dintre cazuri, mancarea de Paste este traditionala. Conform studiului, patru din 10 romani vor avea la masa de Paste exclusiv mancare traditionala, precum oua colorate, cozonac, pasca, drob de miel sau friptura de miel, in timp ce cinci din 10 romani vor avea bucate traditionale combinate cu mancaruri moderne.
Cadourile de Paste reprezinta un alt subiect de interes al studiului. Datele arata ca 36% dintre romani nu fac cadouri cu ocazia Pastelui, 39% urmeaza traditia si cumpara haine noi pentru cei dragi, iar 22% cumpara produse cosmetice.
Potrivit datelor identificate de Starcom, 76% dintre romanii contemporani din urbanul mediu si mare recunosc ca respecta traditiile si obiceiurile, in timp de 65% admit ca sunt religiosi. Pe de alta parte, 70% lucreaza, iar 9 din 10 romani care lucreaza petrec 8 ore sau mai mult la serviciu.
Desi in viata de zi cu zi cutumele sunt adaptate la timpul si posibilitatile existente, sarbatorile religioase, cum ar fi Pastele, sunt o oportunitate pentru familii sa se stranga si sa se conecteze prin intermediul traditiilor.
Romanii se informeaza cu privire la traditiile si mesele de Paste aducandu-si aminte de sarbatorile Pascale din copilarie (67%), folosindu-se de experienta proprie (56%), sau discutand cu familia (45%).
Studiul despre comportamentul consumatorilor din Romania, sub forma infograficului “Contemporary Easter Traditions”, realizat impreuna cu firma iVox – o platforma online care ofera posibilitatea de a realiza sondaje de opinie si studii de piata, ofera o analiza a comportamentului romanilor (cu varsta peste 18 ani, utilizatori de internet, ce locuiesc in orase cu peste 100.000 de locuitori) in preajma sarbatorilor Pascale, cu date despre interesele si preocuparile lor cu privire la traditii, obiceiuri si petrecerea timpului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.