Doar 32% dintre gospodariile din tara noastra au achizitionat o crema de fata cel putin o data intr-un an si 35% dintre ele crema sau lotiune pentru corp, potrivit studiului GfK care monitorizeaza cumparaturile casnice de bunuri de larg consum.
“In comparatie cu alte tari din regiune, Romania se situeaza pe ultimul loc in ceea ce priveste ingrijirea pielii. In extrema opusa a topului, regasim Cehia, cu 54% dintre familii cumparatoare de creme de fata, respectiv 71% lotiuni pentru corp si Austria, cu 58% dintre gospodarii care au cumparat crema de fata si 62% pe cea de corp. La coada clasamentului regasim Serbia, care sta mai slab ca noi la capitolul ingrijire a fetei, dar mai bine atunci cand vine vorba despre ingrijirea corpului – jumatate dintre gospodarii apeland la produse specializate”, se arata in studiu.
In luna martie a.c., GfK a realizat un alt studiu, pentru a intelege ce inseamna pentru romance ingrijirea personala si care le sunt motivatiile atunci cand iau decizii legate de acest aspect . Astfel, in topul prioritatilor pentru femeile din tara noastra, ingrijirea pielii se afla pe ultimul loc. Lista preocuparilor carora acestea le dedica cel mai mult timp si energie cuprinde indeplinirea treburilor casnice, a nevoilor copiilor si ale sotului, serviciul sau educatia personala.
“Romancele jongleaza printre multele responsabilitati pe care le au, ingrijirea pielii nefiind in mod clar una dintre prioritati. Numai 10% considera ca este foarte important sa aiba grija de pielea lor. De asemenea, un alt motiv esential pentru care acestea nu folosesc produse de ingrijire este lipsa constientizarii importantei prevenirii efectelor imbatranirii asupra pielii”, afirma Madalina Carstea, Custom Research & Strategy Director GfK Romania.
In plus, femeile considera ca arata ingrijit in ochii celorlalti daca sunt curate (majoritatea dintre ele declara ca folosesc sampon si sapun) si daca aplica pe pielea lor produse care au un efect vizibil asupra celorlalti, cum este machiajul. De aceea, ele declara ca folosesc mai mult rujul decat o crema sau o lotiune de corp.
Studiul GfK Panel de gospodarii are la baza informatii obtinute prin monitorizarea cumparaturilor casnice din Romania pentru toate categoriile de produse de larg consum, pe un esantion de 3.000 de gospodarii, reprezentativ la nivel national. Metoda de colectare a datelor este una inovatoare, prin scanarea codurilor de bare ale bunurilor de larg consum.
Studiul Omnibus a fost realizat in luna martie de GfK Romania pe un esantion reprezentativ de 544 de femei din toata tara, cu varsta de peste 15 ani. Metoda folosita este cea a interviurilor fata in fata.