Studiu: Romanii se intereseaza foarte mult de ofertele de Black Friday, dar nu cumpara produsele, ci asteapta reducerile de pret din ultimele doua luni ale anului

„Importat” din Statele Unite ale Americii acum cativa ani, Black Friday se bucura de o popularitate tot mai mare. Potrivit unui studiu realizat de agentia de marketing online Today’s, romanii au inceput deja sa se intereseze de ofertele de Black Friday. De asemenea, in fiecare an cautarile efectuate pe dispozitive mobile se dubleaza in aceasta perioada, in timp ce cautarile de pe desktop scad. Cel mai mult se intereseaza de promotiile de Black Friday utilizatorii din centrul si sudul tarii.

In luna octombrie, cand cautarile cresc cel mai mult dupa sezonul de vara, volumele de cautari in Google legate de Black Friday sunt dominate de sintagmele „oferte de black friday”, „black friday 2016”, „reduceri black friday”, „black friday romania”. In noiembrie, numarul cautarilor se va dubla, estimeaza expertii Today’s.

Cel mai mult creste volumul de cautari la produsele electronice si electrocasnice, incepand cu a doua jumatate a lunii octombrie. In schimb, vanzarile scad in aceasta perioada. Prin urmare, romanii se intereseaza foarte mult de oferte, dar nu cumpara produsele, ci asteapta reducerile de pret din ultimele doua luni ale anului. Ei compara preturi, salveaza link-uri cu bunurile pe care le doresc si compara inclusiv caracteristicile diferitelor produse. Totodata, cautarile pentru cuvintele cheie „promotii” si „oferte” au crescut cu 17,5% la inceputul celui de al patrulea trimestru, comparativ cu trimestrul anterior. Cresterea fata de primul trimestru al anului este de peste 20%.

Conform Today’s, se observa o tendinta interesanta: pentru produsele de IT si electronice, volumul de cautari este mai mare in special in apropierea evenimentului de Black Friday, in schimb, pentru segmentul home&deco si fashion interesul creste foarte mult incepand cu luna octombrie si pana in decembrie, cu varfuri in preajma Black Friday si a Craciunului.

Companiile care vor sa aiba promotii de Black Friday trebuie sa tina cont de recomandarile specialistilor. In aceasta perioada, costul per click pentru promovare creste cu peste 20%, pentru ca pe piata intra foarte multi concurenti cu oferte disponibile. De aceea, Today’s recomanda pastrarea unor fonduri de promovare online pentru finalul anului.

Totodata, companiile ar trebui sa puna accent pe generarea de noi conturi pe site, inscrierea la newsletter si informarea clientilor despre ofertele care vor fi disponibile in timpul campaniei Black Friday. Cei care nu vor avea o campanie de Black Friday ar fi mai bine sa evite folosirea cuvintelor „black friday“, „oferte“, „promotii“ pana in luna decembrie, cand se vor normaliza cautarile.

Today’s este o agentie de marketing online care combina creativitatea si strategia de marketing pentru a oferi solutii eficiente pe Internet, personalizate pentru orice tip de afacere.

Articolul precedentUn nou produs in portofoliul President: branza maturata cremoasa
Articolul următorBogdan Costin, Serpico Trading: “Brandurile proprii si horeca, cele mai importante surse de crestere pentru 2017”
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.