Bogdan Costin, Serpico Trading: “Brandurile proprii si horeca, cele mai importante surse de crestere pentru 2017”

0
1456

Serpico Trading, o afacere de familie si un partener de distributie DE 23 de ani pentru companii majore din Europa si din Romania, si-a propus pentru 2017 cresterea si consolidarea cotei de piata a brandurilor proprii, DeFish ocupand un loc central in strategia pe termen scurt si mediu. Cele trei branduri proprii dezvoltate de compania romaneasca Serpico – DeFish, Best Meat si O’Green – au astazi o pondere de circa 25-30% din afacerile companiei ce s-au ridicat la circa 7 milioane de euro in 2015. Planurile Serpico vizeaza si extinderea distributiei pe segmentul horeca. Despre proiectele companiei, am stat de vorba cu Bogdan Costin, noul Marketing Manager al companiei Serpico Trading.

DeFish, un brand construit in urma cu circa trei ani si prezent pe segmentul conservelor de peste si fructe de mare, a intrat in acest an intr-un amplu proces de rebranding si repozitionare, ce vizeaza atat o regandire a ambalajelor, cat si o dezvoltare a gamei. “Pe categoria conservelor de peste, obiectivul nostru este sa fim prezenti cu marca DeFish atat in segmentul premium, cat si in zonele mainstream si economy, iar asta inseamna ca vor aparea in portofoliu noi sku-uri care sa acopere anumite “goluri”. De exemplu, in categoria conservelor de ton, nu exista inca in portofoliul nostru ton bucati si solid, iar in viitorul apropiat vom incerca sa aducem si aceste produse. In ceea ce priveste gama de produse congelate, inca suntem intr-o zona de dezvoltare a sortimentului. Incercam sa aducem noutati si sa vedem ce oportunitati ne ofera piata si categoria, concentrandu-ne cu prioritate pe segmentul premium. In momentul de fata, gama de produse congelate DeFish cuprinde caracatita intreaga si tentacule, creveti fierti intregi, creveti pane, calamar a la romana, muslitos, surimi, fish fingers, cocktailul de fructe de mare, somon portii din norvegia, cod de atlantic”, ne-a declarat Bogdan Costin, Marketing Manager al Serpico Trading. In momentul de fata, gama de conserve DeFish include circa 10-12 sku-uri, respectiv ton, sardine, sprot, pate de sprot s.a., ultimul produs lansat fiind un ficat de cod in ulei propriu, un articol pozitionat in segmentul premium. Decizia lansarii acestuia este in concordanta cu dorinta companiei Serpico Trading de a se adresa si consumatorilor tot mai atenti la alimentele functionale sau cele cu beneficii suplimentare, ficatul de cod oferind o combinatie excelenta de acizi grasi esentiali Omega-3, in concentratie ridicata si pe care organismal uman nu ii poate sintetiza singur, precum si vitaminele A, D si E. Astazi, DeFish are o pondere de circa 70% in vanzarile de marci proprii, compania propunandu-si sa creasca aceasta pondere cu doua cifre, in urmatorii ani, prin abordarea unor noi canale de distributie, dar si printr-o comunicare mai agresiva pe diverse canale, comunitati s.a. “Din punct de vedere al eforturilor si al focusului pus pe promovare, probabil ca 2017 va fi anul DeFish pentru ca mare parte din investitiile noastre in marketing vor fi directionare catre cresterea notorietatii acestui brand pe piata romaneasca. Cred ca avem multe de facut in 2016 si 2017 pentru a-l face mai vizibil in randul consumatorilor. Ne gandim la un program mai complex care sa includa si activari instore, dar si prezenta in diverse evenimente sportive s.a.”, detaliaza Bogdan Costin. Si brandul propriu O’Green va intra intr-un proces de rebranding, acesta fiind lansat in piata in urma cu cinci ani.

Horeca, o zona de crestere
Cel mai important canal de distributie atat pentru marcile proprii dezvoltate de Serpico cat si pentru brandurile de import ramane retailul modern, cu o pondere de peste 70% din cifra de afaceri realizata. In acest context, unul din proiectele majore ale companiei pe termen scurt si mediu este cresterea prezentei pe segmentul Horeca, canal ce are astazi o pondere de doar 10% din vanzarile totale. “Pe termen mediu, ne-am propus sa crestem pe Horeca cu cel putin 10%. Avem un departament dedicat ce se va dezvolta in scurt timp si suntem optimisti pentru ca orice articol din portofoliul nostru – legumele, untul, conservele de peste, fructele de mare, produsele din carne s.a. – are potential pe Horeca. Pentru ca Horeca este o zona importanta de dezvoltare pentru noi, pe termen lung, ne gandim sa realizam o serie de evenimente culinare – DeFish Cooking Academy – obiectivul fiind acela de a invita mai multi chef-i sa gateasca cu produsele noastre si sa le detalieze consumatorilor avantajele si beneficiile acestora”, mai povesteste reprezentantul Serpico Trading.

Kerrygold, noul brand din portofoliul Serpico
Cel mai nou brand din portofoliul Serpico Trading este Kerrygold, importat in exclusivitate. Pozitionat in segmentul superpremium, Kerrygold este un brand realizat de un producator irlandez si inseamna unt si branza cheddar. Datorita pozitiei geografice a Irlandei, tara in care in 11 din 12 luni exista iarba verde, laptele are o calitate superioara si un gust diferit. “Brandul are deja rezultate foarte bune in Romania, in retailul modern, iar pe termen scurt vrem sa aducem untul si branzeturile si in zona de Horeca”, explica Bogdan Costin.

Surse de crestere si obiective pentru 2017
Pe langa cresterea prezentei pe piata Horeca, Serpico Trading isi propune o mai buna prezenta si la nivel national. “Acum cativa ani, pe fondul crizei economice, Serpico s-a mai retras din anumite regiuni ale tarii, insa vrem sa revenim pentru ca extinderea distributiei la nivel regional reprezinta o oportunitate importanta. Pentru 2017, compania si-a propus o crestere de 30% a afacerilor, pe fondul investitiilor in distributia numerica, in promovarea brandurilor si a dezvoltarii unor noi piete. Pentru brandurile proprii din portofoliu vizam o crestere de aproximativ 50% a vanzarilor, DeFish fiind marca de la care avem cele mai multe asteptari, urmata de Best Meat”, concluzioneaza noul director de marketing al companiei. Compania Serpico Trading si-a dezvoltat o retea performanta de logistica pentru distribuţta de produse alimentare proaspete, dar si pentru cele refrigerate si congelate, atingand in prezent circa 1.200 – 1.300 de puncte vanzare.