Grupul francez Carrefour a raportat vanzari de 21,5 miliarde euro in cel de-al treilea trimestru din 2015, inregistrand o crestere organica de 4,2% fata de aceeasi perioada din 2014. Potrivit datelor publicate de retailer, afacerile sale internationale (Alte tari europene, America Latina si Asia) au ajuns la 11,27 miliarde euro in al treilea trimestru al anului in curs, inregistrand o crestere organica de 6,2%.
Afacerile retailerului grupate sub denumirea “Alte tari europene”, in care este inclus si businessul din Romania, au inregistrat o crestere organica de 3,5% in al treilea trimestru, respectiv de 4,2% like-for-like, pana la 5,53 miliarde euro.
Conform datelor oferite de companie, in Romania vanzarile like-for-like au crescut puternic, ca urmare a impactului favorabil pe care scaderea TVA-ului la produsele alimentare de la 24% la 9%, la inceputul lunii iunie 2015, l-a avut asupra volumelor vandute.
De asemenea, vanzarile like-for-like s-au majorat in Spania, cu 4,6%, in Italia, cu 5,9%, iar in Belgia cu 2,7.
In ceea ce priveste rezultatele aferente primelor noua luni din 2015, grupul a raportat vanzari de 63,8 miliarde de euro, in crestere cu 3,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut. De asemenea, vanzarile sale in afara Frantei au avut o evolutie foarte buna, inregistrand o crestere organica de 4,5%, pana la 33,9 miliarde de euro, in timp ce in Franta cresterea organica a fost de circa 1,7%, pana la 29,9 miliarde euro.