La finalul lunii decembrie 2015, reteaua ucraineana de retail Fourchette a inaugurat in centrul Chisinaului, in centrul comercial Grand Hall, un nou concept de magazin, respectiv Fourchette Gourmet. Cu o suprafata de circa 1.600 mp si 7 case de marcat si circa 70 de angajati, acesta este al 16-lea magazin al retelei si al doilea deschis de companie in 2015 (magazinul cu numarul 15 a fost deschis in Transnistria).
Dupa cum arata si denumirea, Fourchette Gourmet este un magazin pozitionat in segmentul premium, prin noul concept compania dorind sa ofere consumatorilor din Chisinau o alternativa la clasicul supermarket. Proiectul a fost realizat impreuna cu echipa DAAS Romania, un important furnizor de servicii si echipamente profesionale pentru industria de retail si nu numai. „Plecand de la conceptul de „supermarket de bon ton”, extrem de popular in Europa, Fourchette Gourmet se diferentiaza de competitorii sai in primul rand prin modul de prezentare al produselor oferite. Layout-ul magazinului reprezinta un spatiu dinamic si se remarca prin orientarea catre client, beneficiind de culoare generoase, cu o distributie uniforma in magazin, evitandu-se astfel aglomerarea zonelor importante si sporind vizibilitatea asupra produselor de interes. Zona food este clar delimitata de cea non-food, accentul fiind pe produsele fresh, acestea avand si ponderea cea mai mare in magazin”, a precizat, pentru Modern Buyer, Oana Costache, Arhitect Proiectant la DAAS Romania.
Accesul in magazin se realizeaza prin zona de legume-fructe si florarie. In imediata apropriere a zonei de legume si fructe este situata zona de vrac, in timp ce zona de peste proaspat si sushi este pozitionata ca si capat de perspectiva pe culoarul principal de circulatie.
In amenajarea magazinului accentul s-a pus accent pe interactiunea directa cu clientii. S-a avut intotdeauna in vedere crearea unei atmosfere prietenoase, astfel zona centrala a magazinului este organizata in insule centrale (branzeturi, mezeluri, specialitati, ready to go meals, salate) si sectii distincte (macelarie, peste proaspat, sushi, brutarie, vinuri) cu servire asistata pentru a le oferi clientilor recomandari in alegerea produselor.
„Raionul de vinuri este gandit ca unul shop&shop, supermarketul oferind nu mai putin de 400 de etichete de vin selectate impreuna cu un somelier. In plus, in acest raion, consumatorii au la dispozitie si un Enomatic, un sistem performant pentru degustarea vinurilor”, ne-a declarat Ala Kistrin, Manager Achizitii Fourchette.
Totodata, insulele centrale permit clientului captarea unei imagini de ansamblu si o orientare usoara in cadrul supermarketului catre produsele de interes, iar colturile rezolvate cu mobilier custom-made permit organizarea unor mici scenografii.
Continuand traseul principal trecem pe langa zona de vitrine verticale si zona de brutarie si patiserie, avand ca si capat de perspectiva zona de vinuri, unde clientii pot degusta vinul ales inainte de a-l achizitiona. Pentru a reda o atmosfera rafinata in aceasta zona s-a optat pentru inlocuirea rafturilor metalice clasice cu un lambriu elegant.
Un aspect important in dezvoltarea conceptului l-au avut si elementele de signalistica si comunicarea in cadrul magazinului, atat in exterior cat si in interior. Intrarea in magazin este marcata prin grafica moderna realizata in stilul „street art”, fiind continuata in interior cu grafica parietala, contribuind la formarea unei imagini continue și coerente si o usoara orientare si identificare a principalelor categorii de produse. Astfel, s-a optat pentru adoptarea unui limbaj international printr-o grafica ce se bazeaza pe icon-uri stilizate, usor reconoscibile.
In conturarea atmosferei calde, in intreg magazinul s-a folosit ca element cald lemnul pentru diverse scenografii, iar in privinta iluminatului s-a optat pentru iluminatul directional, pentru a scoate in evidenta produsele.
„Astfel imaginea generala a supermarketului Fourchette Gourmet inspira un suflu nou de prospetime si eleganta pe piata Republicii Moldova”, a mai declarat reprezentanta DAAS Romania.