Razvan Tudor, Commercial Director, DPD Romania: “Pallet One este un serviciu inovator care ne diferentiaza si de la care avem astepari mari pentru 2017”

0
942

Cu investitii ce depasesc 2,5 milioane de euro in 2016 si doua noi hub-uri logistice in Mogosoaia si Sibiu, DPD Romania, companie de curierat rapid si coletarie aflata in top cinci jucatori de profil, incheie 2016 cu o crestere de 28% a afacerilor. „Aceste rezultate au fost generate de mai multi factori, cei mai importanti fiind evolutia pozitiva a pietei de e-commerce, investitiile realizate in zona de depozitare, manipulare si livrare precum si cresterile livrarilor de marfa paletizata. Serviciu Pallet One are astazi o pondere de circa 7% din cifra de afaceri a companiei, dar, pentru 2017, avem asteptari si obiective importante de crestere pentru acest serviciu”, subliniaza Razvan Tudor, Commercial Director DPD Romania intr-un interviu acordat Modern Buyer.

Unde se situeaza DPD Romania pe piata serviciilor de profil si care sunt cele mai importante atuuri si elemente de diferentiere?
DPD Romania, parte a DPD Group, se afla in top cinci companii de curierat si coletarie de pe piata interna, cunoscand o ascensiune permanenta in cei aproap 20 de ani de la fondarea sa. “Radacinile” companiei de astazi sunt 100% romanesti, DPD Romania fiind activa din 2008 prin preluarea Pegasus Courier fondata in 1997 de catre antreprenorul Lucian Altescu. Astazi, apartenenta la un grup cu o experienta de peste 40 de ani in domeniu ne permite sa oferim clientilor accesul la o retea europeana eficienta de coletarie rutiera rapida, iar acesta este doar unul din atuurile noastre pe piata interna. Un alt atu important si un factor diferentiator pe termen mediu si lung este pozitionarea DPD Group in zona de inovatie. De pilda, la jumatatea lunii decembrie a.c., in Franta, am realizat prima livrare cu drona, oficial si formal. Dar acesta este un exemplu din multe altele pentru ca, de-a lungul ultimilor ani, compania a fost permanent preocupata de inovatie. In ultimii ani, am construit tot felul de solutii prin care incercam sa oferim mai multa predictibilitate cu privire la intervalul de livrare. Suntem prima companie din Romania care a restrans acest interval la o ora. Mai exact, un client care asteapta un colet primeste printr-un sms, un mesaj de tipul: “curierul va ajunge la adresa ta astazi intre ora 12:00-13:00”. Este o inovatie implementata in august 2016, iar in 2017 sper sa reusim sa avem acest tip de abordare la nivel national. O alta arie de inovatie la care ne-am uitat este cea a platilor si, in acest sens, am implementat plata prin card la momentul primirii coletului. In Bucuresti, toti curierii DPD sunt echipati cu terminale POS, iar intentia noastra este ca pana la finalul lunii aprilie 2017 sa reusim sa echipam toti curierii cu terminale POS. Nu in ultimul rand, un alt serviciu care ne diferentiaza, si pe care l-am prezentat recent si in cadrul Conferintei “Retail & Horeca Distribution” editia 2016, se numeste Pallet One. Este un serviciu unic, specializat in livrarea express „ door to door”, a partidelor de marfa de 1-3 paleti pe destinatie. Spun unic pentru ca suntem singura companie de curierat care oferim un serviciu integrat pentru logistica de paleti ce merge similar cu logistica de coletarie, fiind gandit special pentru clientii b2b. Teoretic, oricine iti poate cara un palet, insa noi avem o oferta comerciala dedicata segmentului 1-3 paleti, utilizand intreaga retea. Asadar, revenind la intrebarea de mai sus, ne bazam mult pe inovatie ca element diferentiator. Nu vreau sa vorbesc despre preturi competitive pentru ca, desi le avem, nu cred ca mai sunt un element diferentiator intr-o piata extrem de dinamica si de competitiva.

Cum s-a nascut Pallet One, ati sesizat o anumita nevoie in zona 1-3 paleti?
As vrea sa subliniez pentru inceput ca piata serviciilor de logistica a paletilor este una foarte mare, foarte competitiva, iar noi nu ne-am propus sa fim un operator logistic care sa transporte camioane de 28 de paleti sau mai mult. Nu este business-ul nostru, nu vrem sa intram in competitie cu astfel de operatori. In cei peste 15 ani pe care i-am petrecut in industria de FMCG, una din problemele de care ma loveam frecvent era legata tocmai de aceste partiti mici de marfa. Toata lumea dorea sa-ti transporte camioane de paleti, iar cand cautai un partener pentru 1-2 paleti, lucrurile deveneau cu adevarat problematice, piata nefiind deloc dezvoltata in zona asta de servicii. Datorita adn-ului de curier, putem oferi astazi o logistica similara cu cea de coletarie, care inseamna inclusiv o livrare express, respectiv 24-48 de ore. Nevoia companiilor din FMCG si nu numai de a putea muta rapid 1-3 paleti dintr-o zona in alta este dictata, la randul ei, de anumite tendinte si evolutii din zona de retail. Exista un numar foarte mare de companii din FMCG care au o nevoie reala de a mixa, pe un palet, doua sau mai multe sku-uri, atat la livrarile catre marii retaileri cat mai ales catre alte canale de vanzare. Apoi, am mai identificat o categorie de furnizori FMCG care au nevoie de un soi de agilitate pentru a se adapta nevoilor diversilor parteneri din retail, iar aici ma refer in special la companiile care nu au un sistem de distributie foarte bine pus la punct. Romania este una dintre pietele in care estimam ca doar 65% dintre companii au decis sa-si externalizeze serviciul de distributie, restul preferand sa mearga in continuare pe mentinerea in house a acesteia. Sigur, este o chestiune de timp pana ce vom vedea un apetit mai mare catre ideea de externalizare, dar, vreau sa subliniez ca pentru noi, toate aceste fenomene punctate mai sus genereaza oportunitati interesante de business si ne ajuta sa putem veni cu o componenta de inovatie, de diferentiere la nivel de servicii.

Cand ati lansat serviciul Pallet One pe piata romaneasca si ce obiective de crestere aveti pentru 2017?
Am lansat acest serviciu in a doua jumatate a anului 2014, iar la finalul anului 2016 putem spune ca Pallet One are o pondere de 7% din cifra de afaceri a companiei. Avem asteptari mari pentru 2017, cel mai important obiectiv fiind consolidarea unui portofoliu de clienti. Ne-am propus sa venim in 2017 cu un plan comun de comunicare si brand awareness pentru serviciul de curierat si pentru cel de palet, scopul nostru nefiind acela de a separa cele doua business-uri din punct de vedere comercial, al rutelor de transport, al spatiului de depozitare s.a. Pentru urmatorul an, pentru serviciul Pallet One vizam o dublare a cifrei de afaceri, lucru ce ne-ar aduce cu adevarat o consolidare a bazei de clienti si care ne-ar ajuta in acelasi timp sa ne eficientizam si costurile logistice. Cu cat vor exista mai multi utilizatori ai serviciului, cu atat vom intra intr-o zona mai eficienta a costurilor.

Ce ne puteti spune despre obiectivul general de crestere al DPD Romania? Vizati tot o crestere de doua cifre?
Pentru 2017 ne-am propus, intr-adevar, un obiectiv de crestere de 25%.

Revin la serviciul Pallet One pentru ca as dori sa va intreb ce ati simtit nevoia sa optimizati in cei doi ani, pornind de la feed-back-ul oferit de clienti?
Raspunsul e foarte simplu: o nevoie speciala fata de ceea ce ofeream pana acum este returul de documente si, secundar, returul de paleti. Acesta din urma este o problema foarte mare la nivel de industrie, iar clientii care acceseaza serviciul Pallet One ne cer sa le oferim suplimentar cele doua servicii ce nu sunt specifice zonei de coletarie. Cred ca si aici mai putem optimiza un pic lucrurile in 2017.

Care sunt principalii driveri de crestere pentru 2017 si ce alte obiective puteti puncta pentru urmatorul an?
Provocarile sunt mari, iar atunci cand ne fixam obiectivele trebuie sa ne uitam si la prognozele si tendintele de crestere ale pietei interne. De pilda, noi ne asteptam la o crestere de 10% a pietei de coletarie, in 2017, principalul motor de crestere fiind in continuare comertul online. Acesta ramane si pentru noi principalul driver de crestere, cel putin pentru urmatorii doi ani. In schimb, pe zona de paleti, cresterea va fi generata de atragerea de noi clienti si de rezultatele generale ale jucatorilor din segmentul FMCG, insa si aici tendintele sunt imbucuratoare, piata se afla de asemenea pe un trend pozitiv. Si aici, ceea ce urmarim noi este sa optimizam anumite servicii conexe pe care le oferim. Din punct de vedere al investitiilor, in 2017, vom mai deschide inca 6 hub-uri pentru a ne imbunatati in continuare zona de infrastructura. Vrem sa construim, de asemenea, in continuare pe zona de inovatie, diferentiere si comunicare. Nu in ultimul rand, in 2017, vom avea o investitie consistenta si in zona de tehnologie ce se va concretiza si intr-un upgrade de software. In industria noastra, tehnologia este extrem de importanta pentru cresterea calitatii serviciilor.

Estimativ, la cat s-au ridicat investitiile realizate de DPD Romania in 2016 si ce buget de investitii v-ati propus pentru 2017?
Numai in cele doua hub-uri deschise in 2016, la Sibiu si Mogosoaia, am investit 2,5 milioane de euro, deci, per total, tinand cont si de alte directii, putem spune ca in 2016 valoarea investitiilor realizate de DPD Romania depaseste 3 milioane de euro. Pentru 2017, este dificil sa va ofer o astfel de cifra, insa pot sa va spun ca pe langa cele sase hub-uri pe care le vom deschide si care au o dimensiune mai mica in comparatie cu cele inaugurate in 2016, vom pune accent pe implementarea de noi tehnologii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here