Producatorul elvetian Eisberg, lider in Europa Centrala si de Est in productia de salate proaspete ready -to-eat, are, de la inceputul lunii februarie 2016, un nou proprietar. Compania a fost preluata de grupul Bell, un important procesator de carne si convenience food din Europa, iar tranzactia asteapta acordul autoritatilor de concurenta din tarile in care opereaza Eisberg. Cu 8.000 de angajati la nivel European si vanzari de 2,8 miliarde de franci elvetieni in 2015, Grupul Bell furnizeaza o gama larga de produse din carne, mezeluri, fructe de mare si convenience food, avand in portofoliu branduri precum Bell, Abraham, Zimbo, Môssieur Polette si Hilcona. Prin achizitia producatorului de salate Eisberg, Grupul Bell a anuntat ca doreste sa-si extinda operatiunile in acest domeniu de activitate.
Eisberg este o companie elvetiana cu o istorie de pese 30 de ani in productia de salate. Cu facilitati de productie in Elvetia, Polonia, Ungaria si Romania, dar si un birou de achizitii in Spania, Eisberg genereaza venituri anuale de peste 55 milioane de franci elvetieni, avand, la randul sau, circa 400 de angajati. Din punct de vedere organizatoric, Eisberg va fuziona cu compania Gastro Star, pentru a forma o filiala independenta a Hilcona. Partile au convenit sa mentina pretul de cumparare confidential. Pentru Grupul Bell, preluarea Eisberg inseamna consolidarea segmentului sau de salate gata preparate. In Elvetia, achizitia va imbunatati capacitatea de productie. Pe plan international, grupul va avea posibilitatea sa fructifice potentialul suplimentar de crestere prin expertiza Hilcona in sectorul alimentelor proaspete gata preparate. Pentru Eisberg, vanzarea catre Grupul Bell ofera acces la noi canale de vanzare si deschide noi oportunitati de crestere.
Lucian Trofin, Eisberg Romania: “Pentru 2016 estimam afaceri de peste 7 mil. euro. In noua configuratie, vom veni cu vesti foarte bune”
Filiala din Romania a companiei elvetiene Eisberg a continuat trendul ascendent din ultimii ani, reusind performanta de a dubla vanzarile in volum, de la 8-10 tone/saptamana in 2014, la o medie de 16-17 tone/saptamana in 2015. “Am incheiat 2015 cu o cifra de afaceri de aproape 6 milioane de euro. In volum, vanzarile Eisberg Romania au atins un prag de circa 860 de tone de salata procesata/an, reusind practic sa dublam aceasta cantitate de la un an la altul. Pentru 2016 ne mentinem la fel de optimisti. Estimam o cifra de afaceri de peste 7 milioane de euro, primul trimestru confirmandu-ne ca este un prag pe care-l vom putea atinge la finalul anului. Pe primele trei uni ale anului in curs, vanzarile au atins deja o medie de 25 de tone/saptamana, pe fondul incheierii de noi parteneriate cu clienti strategici din Romania. Sunt rezultate imbucuratoare pentru noi, dar suntem inca la sub jumatate din potentialul real al pietei interne. Colegii din Ungaria, o tara cu o populatie mult mai mica decat a Romaniei, au atins un prag de 70-80 tone/saptamana, ceea ce ne arata ca potentialul real al pietei din Romania este cu mult mai mare decat cel actual”, a subliniat pentru Modern Buyer, Lucian Trofin, Directorul General al Eisberg Romania.
La capitolul proiecte noi pentru 2016, merita punctat parteneriatul dintre Eisberg Romania cu Gastroexpert, companie ce asigura o mare parte din produsele disponibile in meniul Blue Gourmet Bistro introdus recent de compania aeriana Blue Air. Gastroexpert este detinuta de Chef Jakob Hausmann, proprietarul restaurantului Mica Elvetie din Centrul Vechi al Capitalei. Jacob Hausmann a dezvoltat pentru Blue Air cateva retete de sandwich-uri, precum si trei retete de salata: Feta Fresheta, Mozzarellata si Parmigianata, toate utilizand ca materie prima salatele produse de Eisberg Romania. Gastroexpert si Blue Air estimeaza o vanzare anuala de circa 100.000 unitati de salata.
In ceea ce priveste noii proprietari, managerul Eisberg Romania, Lucian Trofin ne-a confirmat ca tranzactia astepta si avizul Consiliului Concurentei din tara noastra. “Imediat ce vom depasi aceasta etapa, vom putea sa vorbim mai mult despre proiectele din 2016 ale companiei. Pot sa spun insa ca vom avea niste vesti importante si multe suprirze in noua configuratie. Apartinem de un grup mult mai mare, cu o forta financiara pe masura, lucru care se traduce prin proiecte foarte importante si consistente, care inseamna de fapt investitii, parteneriate si cross-promotion mult mai consistente. De pilda, daca pana acum, cu ajutorul lui Chef Jacob Hausmann sau Chef Nicolai Tand, am sugerat retete si variante de gust foarte bune, in noua configuratie vom putea promova salatele noastre sugerand si branduri partenere, pentru combinatii diverse de ready to eat. Din fericire, noii nostri proprietari au o mare expertiza pe partea de carne, dar si branduri solide, de incredere, sinergiile fiind astfel mult mai accesibile”, a mai subliniat general managerul Eisberg Romania.
Magazinele de proximitate reprezinta in acest moment cel mai important canal de distributie pentru Eisberg Romania. De cativa ani, compania a inceput sa dezvolte si segmentul gastro & horeca, avand parteneriate cu cativa operatori majori din aceasta industrie.