Producătorul francez Danone se așteaptă ca 2021 să fie un an de redresare financiară

Producătorul francez Danone se așteaptă ca anul 2021 să fie unul de redresare financiară, vânzările revenind pe creștere din al doilea trimestru și pe o creștere profitabilă în a doua jumătate a anului, după impactul negativ pe care pandemia l-a avut asupra vânzărilor și profitului în 2020.

Rezultatele financiare prezentate de companie arată că marja operațională din 2021 va corespunde, în linii mari, cu cea din 2020, deși a avertizat că primul trimestru va fi în continuare dificil.

Președintele și directorul executiv Emmanuel Faber, care se află sub o presiunea acționarilor pentru a crește randamentele, a admis că prețul acțiunilor Danone „nu este acolo unde ne-am dori să fie” și a declarat că este deschis dialogului cu investitorii.

Danone a raportat că vânzările like for like în 2020 au scăzut cu 1,5%, un rezultat ceva mai bun decât estimaseră analiștii care prognozau un declin de 1,6%.

Producătorul apei Evian a declarat că acest rezultat reflectă o scădere a vânzărilor de apă îmbuteliată către sectorul restaurantelor din cauza lockdownului impus de guverne. Restricțiile de călătorie în Asia au influențat și vânzările de alimente pentru bebeluși.

Marja operațională din 2020 a scăzut cu 150 de puncte de bază pe o bază similară la 14% din vânzări, în conformitate cu așteptările companiei și ale analiștilor.

Fondul investiții Artisan Partners, care are o participație de peste 3% a criticat strategia firmei și prețul acțiunilor, cerându-i executivului Danone Emmanuel Faber să renunțe la unul dintre roluri (director executiv și președinte).
Faber, în cel de-al șaptelea an de exercițiu ca Director Executiv, a urmărit o strategie axată pe diversificarea portofoliului cu produse care conțin probiotice, proteine și ingrediente pe bază de plante, pentru a atenua creșterea mai lentă a produselor lactate.

În conformitate cu această strategie, Danone a declarat că și-a dat acordul pentru a cumpăra brandul american Earth Island, ceea ce ar ajuta grupul să atingă obiectivul de a genera vânzări din produse pe bază de plante de 5 miliarde de euro până în 2025.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here