Kaufland deschide în vara 2019 primul magazin în Moldova. Compania se gândește la 20 de magazine și un centru logistic în această țară

0
327

Peste 100 de invitați au sărbătorit alături de reprezentanții Kaufland în Republica Moldova evenimentul Richtfest – sărbătoare în stil nemțesc organizată cu prilejul montării acoperișului primului magazin în Moldova, aflat pe strada Decebal din Capitală. Acesta va fi deschis în vara anului 2019, va avea o suprafață de peste 4.600 de metri pătrați, 288 de locuri de parcare, inclusiv 10 locuri pentru persoanele cu dizabilități și 7 locuri de parcare pentru părinți. Magazinul va avea două căi de acces: una din bulevardul Decebal și una din strada Zelinski.

Evenimentul de ieri, 5 decembrie a.c., a fost organizat pentru partenerii care au fost implicați în realizarea proiectului. Gazda evenimentului, Marco Hößl, director general Kaufland Moldova, România și Cehia a ținut să le mulțumească partenerilor pentru profesionalism și dedicare.

Ideea expansiunii în Republica Moldova s-a născut acum 5 ani. Inițial, am stabilit să începem cu trei magazine la Chișinău, iar apoi să mai deschidem cel mult alte șase magazine pe teritoriul Republicii Moldova. Astăzi ne gândim deja la deschiderea a 20 de magazine în întreaga țară și, mai mult, la construcția unui centru logistic propriu în decursul următorilor zece ani. Acest lucru se datorează și faptului că, pe lângă parteneri de încredere și calitatea extraordinară a construcțiilor, am găsit și un climat investițional extrem de bun și un cadru juridic sigur care este comparabil cu cel al altor state membre UE din Europa de Est” , a declarat Marco Hößl.

Potrivit acestuia, investiția Kaufland în Moldova va ajunge la peste 300 de milioane de Euro și vor fi create pe termen lung peste 2.000 de locuri de muncă.

Prezent la eveniment, premierul Pavel Filip a subliniat deschiderea pe care o are Guvernul în raport cu investitorii străini.

Astăzi participăm la un eveniment care încă o dată demonstrează că faptele și cifrele vorbesc de la sine. Este important faptul că acum investitorii din Moldova se simt liberi în acțiuni, se simt sigur în investițiile pe care le fac în această țară și se simt confortabili în mediul de afaceri. Prin această investiție vorbim despre un pas înainte. Guvernul își dorește să devină un adevărat prieten al mediului de afaceri”, a subliniat premierul Pavel Filip.

La rândul său, Excelența Sa Doamna Angela Ganninger, Ambasadoarea Germaniei în Republica Moldova, a felicitat reprezentații Kaufland: „Este o plăcere pentru mine să fiu astăzi aici. Vreau în primul rând să mulțumesc companiei Kaufland pentru că va investi în Republica Moldova. Odată cu venirea unei astfel de companii, se vor deschide mai multe oportunități, locuri de muncă, odată cu prestarea unor servicii de calitate. Toate aceste ingrediente duc la un beneficiu de ambele părți. Vreau să urez gazdelor mult succes  la finisarea lucrărilor de construcție și aștept cu nerăbdare să merg la cumpărături”, a conchis Angela Ganninger.

Deși nu a reușit să fie prezent fizic la eveniment, șeful Delegației Uniunii Europene la Chișinău, Peter Michalko,a transmis un mesaj prin care a subliniat importanța venirii unui asemenea companii mari europene în Republica Moldova.

Aceasta este o dovadă că Acordul de Asociere și Liber Schimb dintre Uniunea Europeană și Moldova crează condiții pentru extinderea comerțului reciproc, dar și pentru intrarea în Republica Moldova a investitorilor europeni, aducând în acest mod locuri de muncă noi, noi oferte, noi investiții, dar de asemenea și servicii mai bune pentru clienții moldoveni”, a subliniat Peter Michalko.

Magazinele Kaufland din Republica Moldova vor fi încălzite printr-un sistem inteligent eco, de recuperare a căldurii de la vitrinele și camerele de frig ale magazinului, economisind astfel resursele naturale. De asemenea, fiecare magazin va fi dotat cu stații de încărcare pentru mașinile electrice.

Salariul minim brut pentru angajați va porni de la 7.500 lei mdl. În plus, în calitate de angajator de top, compania va oferi o serie de avantaje: înregistrarea corectă a fiecărui minut de lucru și plată corespunzătoare, echipamente de lucru la standard european, din bumbac organic, tichete de masă începând cu deschiderea magazinelor, cursuri de dezvoltare profesională.

Responsabilitatea social-corporativă (CSR) reprezintă o componentă-cheie în strategia Kaufland. Alături de programe educaționale, compania susține proiecte culturale, de promovare a unui mod de viață sănătos, precum și de protecție a mediului înconjurător. Iar în acest sens doar în anul 2018 compania a investit deja o sumă de aproximativ 500 de mii de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here