Fourchette va continua remodelarea unuia din magazine. Proiectul include o cafenea și o zonă pentru servirea prânzului

0
242

Supermarketul Fourchette din Calea Ieșilor Nr. 10 (Chișinău) a trecut în această vară printr-un amplu proces de remodelare și modernizare, care a durat circa o lună și jumătate, însă acesta nu este complet încheiat pentru că managementul companiei vrea să ofere clienților din zonă și posibilitatea de a servi în magazin o cafea, un desert sau chiar o masă de prânz.

“În perioada imediat următoare, vrem să amenajăm într-o parte a supermarketului o cafenea unde clienții pot savura o cafea și un desert. Alături va exista și un sushi bar. Ne-am uitat cu atenție și la alte oportunități și vom amenaja și o zonă de autoservire de tip împinge tava, unde vom oferi câteva variante de meniuri de prânz. În zonă există mai multe clădiri de birouri, iar clienții vor găsi aici o alternativă accesibilă pentru masa de prânz”, a precizat pentru Modern Buyer, Adrian Lăzărencu, Directorul General al rețelei Fourchette din Republica Moldova.

Magazinul de pe Calea Ieșilor, unul dintre cele mai vechi supermarketuri din Chișinău deschis în 2007, are o suprafață comercială de 2.500 de mp, iar în procesul de remodelare managerii companiei au fost atenți la trenduri și la nevoile clienților.

“Oamenii sunt din ce în ce mai grăbiți și vor să găsească cât mai ușor și mai rapid produsele de bază, de strictă necesitate în coșul zilnic de cumpărături. Este și motivul pentru care astăzi, intrarea în magazin nu se mai face prin raionul de non-food. Am adus la intrare raionul dedicat fructelor și legumelor proaspete. În continuarea acestuia, am amenajat o zonă de „târg”, dedicată produselor sezoniere și care se schimbă la câteva săptămâni. Până de Sărbători avem aici un târg de dulciuri și decorațiuni de Crăciun, dar tematica se schimbă în funcție de sezon. Am avut „târg de toamnă” cu fructe și legume, vom avea unul de Mărțișor ș.a.”, explică Adrian Lăzărencu.

Și insulele de gastro au fost aduse mai aproape de intrarea în magazin, fiind la rândul lor modernizate. În 2018, în acest magazin au fost schimbate în totalitate echipamentele de frig.

„Avem astăzi în magazinul din Calea Ieșilor o zonă mult mai frumoasă pentru carne și pește proaspăt, două categorii importante în care am continuat să investim. Din 2018 am făcut raioane de pește proaspăt chiar și în magazinele din regiuni, ultimele fiind Soroca și Bălți. Categoria nu este ușor de gestionat, de aceea am încheiat un parteneriat strategic cu cei de la Ocean Fish și credem că există cu adevărat o colaborare win-win. Dacă împreună vom fi consecvenți în a oferi pește proaspăt vom educa și vom încuraja consumatorul în această direcție. Rezultatele se văd încet, încet și în vânzări”, a mai precizat Directorul General al retelei Fourchette.

Lângă raioanele de carne și produse gata preparate există și o brutărie cu o ofertă largă de produse coapte direct în magazin. Brutarii coc zilnic mai multe sortimente de pâine și încearcă să le prezinte clienților sortimente noi cum ar fi pâinea care nu conține drojdie, pâinea coaptă, din grâu dur bogată în fibre și vitamine, pâinea din secară încolțită ș.a.

Ținând cont de tendințele în alimentație, în magazin va fi amenajat în perioada imediat următoare și un mic raion dedicat produselor pentru diverse diete, produselor bio și în general alimentelor sănătoase care vor fi disponibile inclusiv în sistem vrac.

Raionul de produse congelate a fost ușor extins, de la două la trei insule, intenția fiind aceea de a dezvolta și segmentul de ready to eat.

Rețeaua de magazine Fourchette este și singura din Republica Moldova cu propria enotecă, iar din magazinul recent remodelat nu putea lipsi un raion de vinuri cu o ofertă largă.

“Vrem să le oferim ceea ce-i mai bun clienților, să depunem împreună un efort pentru a crește cultura consumului de vin de calitate aici. Pentru noi, vinurile înseamnă mai mult decât comerț, ele reprezintă o pasiune. De aceea, și în acest magazin am listat la raft vinuri de calitate, pe care nu le poți găsi în alte magazine, care provin și de la vinării mai mici mai vechi mai sau mai noi pe piață. Ponderea vinurilor în total cifră de afaceri per magazin începe să crească. Suntem și primul retailer care a introdus frigidere pentru vinuri, iar la raft, clienții sunt încurajați să descopere anumite produse deja la rece”, a mai declarant interlocutorul nostru.

Tot în acest proces de remodelare, compania a căutat să aducă împreună mai multe produse complementare, “jucându-se” puțin cu categoriile. De pildă, lângă rafturile de făină sau produse de copt au fost amplasate produse complementare din segmentul de non-food, cum ar fi tăvi de copt, accesorii de bucătărie, forme de copt etc iar în raionul de băuturi au fost amplasate pahare și alte accesorii.

Atenția la tendințele în amenajare se regăsește și în alte schimbări implementate. De pildă, în tot magazinul, au fost aduse rafturi noi, mai joase decât cele de dinaintea remodelării – 1.35 m – care oferă senzația de mai mult spațiu și aduc produsele mai aproape de consumator.

Pentru completarea ofertei din raionul de cosmetice și produse de îngrijire personală, Fourchette a făcut un parteneriat cu Viorica Cosmetic, o companie fondată în 1989 ce se poziționează ca cel mai mare producător de produse cosmetice și de parfumerie din Moldova.

În încheierea vizitei de magazin, Adrian Lăzărencu ne-a oferit și câteva comentarii cu privire la anul 2018 și proiectele pentru 2019 ale companiei.

“Nu a fost un an ușor și cred că nici 2019 nu va fi. Vom continua să modernizăm magazinele, să educăm consumatorii, să promovăm produsele de calitate superioară. Pentru 2019 ne-am propus să deschidem un magazin mai mic, la ieșirea din Chișinău, formatul de proximitate fiind unul accesat de consumatori”.

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here