Mai mult de jumatate dintre rusi, respectiv 56%, cumpara regulat produse marca proprie din marile lanturi de retail. Potrivit datelor furnizate de Ipsos Comcon si citate de ESM Magazine, produsele marca proprie sunt mai populare in special in marile orase, cum ar fi Moscova, 75% dintre locuitori declarand ca achizitioneaza astfel de produse, sau St. Petersburg, cu un procent de 74% din populatie. Studiul arata ca un numar tot mai mare de gospodarii sunt loiale marcilor proprii, aceste produse fiind preferate de 41% dintre gospodarii in al doilea trimestru din 2016, fata de 36% in primul trimestru al anului. Principalul factor ce a dus la cresterea segmentului de private label il reprezinta scaderea veniturilor populatiei, ce i-a determinat pe consumatori sa caute in mod constant preturi mai mici si oferte mai bune. Cele mai cumparate categorii de produse marca proprie sunt: fainuri de cereale si cereale – 22%, articole din hartie – 21% si produse lactate – 20%. Pe de alta parte, consumatorii sunt mai putin dispusi sa cumpere articole marca proprie in categoriile in care exista o conexiune emotionala cu brandul. Conform datelor Ipsos, in Rusia, marcile proprii detin deja o pondere de 6% din piata bunurilor de larg consum.
Acasă Retail & FMCG Marci Private Obiceiuri de consum in Rusia: Peste 70% din locuitorii marilor orase cumpara...