O companie din Suceava a construit o fabrică de sucuri naturale, reușind să încheie parteneriate cu retailul modern

0
1606

O companie din Bocovina a lansat în acest an pe piață o gamă de sucuri naturale din mere, sub brandul Vigo, produse într-o mică fabrică construită de la zero în Mihoveni, o localitate aflată la trei kilometri de Suceava.
Lubest, producătorul sucurilor Vigo, a investit peste 700.000 de euro într-o unitate de producție sucuri de mere prin presare la rece, obținând finanțare europeană pentru 50% din această sumă.

Fabrica a fost deschisă în martie 2018, iar în afară de sucul de mere 100%, sub brandul Vigo sunt disponibile și alte combinații de sucuri: mere și gutui (o premieră pe piața românească după cum susține producătorul), mere și prune, mere, morcov și catina ș.a. „Pentru moment, sucurile ce sunt disponibile într-un ambalaj de tip bag in box de 3 litri, sunt prezente pe rafturile mai multor retaileri, cum ar fi Carrefour, Selgros și Real, dar suntem în negocieri și cu alte rețele internaționale și locale. Avem în plan să producem în total 10 sku-uri, dar anul acesta, am reușit să lansăm opt dintre ele”, a precizat pentru Modern Buyer, Florin Croitoriu, National Sales Manager al companiei producătoare.

Capacitatea de producție a fabricii de la Mihoveni este de 1500 litri de suc / ora, iar cea de stocare de de 300.000 litri, băuturile răcoritoare produse aici având un termen de valabilitate de 12 luni. „Deținem toate certificatele de sănătate solicitate de statul român, inclusiv pentru apa pe care o folosim în curățarea liniei de producție, iar acum Vigo este și un produs certificat IFS”, a mai subliniat sursa citată.

Producătorul sucevean a apelat și la o soluție de diferențiere față de competitorii săi, deloc puțini la număr, menționând pe ambalajul produsului „suc natural extravirgin”, intenția fiind aceea de a comunica faptul că sucurile sunt de „de primă presă”, adică obținute printr-o singură presare. „Pentru sucul de mere extravirgin Vigo folosim doar fructe și/sau legume proaspete, atent culese și selectate, din diferite soiuri. Fiind un produs 100% natural, gustul și culoarea acestuia poate să difere de la un lot la altul. Pentru 1 litru de suc de mere folosim aproximativ 2 kg de fructe”, spune Florin Croitoriu.

Materia primă principală, merele, provin atât din livada proprie cât și de la alți pomicultori din renumitul bazin pomicol bucovinean, o zonă cu tradiție în cultivarea merelor.

Obiectivul companiei pe termen scurt este lansarea produselor în mai multe rețele de magazine. „Suntem în negocieri și cu alți retaileri pentru listarea sucurilor Vigo. Avem deja discuții avansate și pentru parteneriate în vederea producției de mărci proprii”, mai precizează Croitoriu.

Nu în ultimul rând, compania cochetează cu ideea de a lansa aceste sucuri și în ambalaje de sticlă, destinate atât comercianților cât și pieței de HoReCa.