Nini Sapunaru, Presedintele Comisiei de Agricultura: “Lantul scurt de aprovizionare este un concept functional in toata Europa. Modificarea legii comercializarii alimentelor reflecta o vointa politica comuna membrilor comisiei”

Comisia de agricultura din cadrul Camerei Deputatilor a votat ieri, 19 aprilie 2016, modificarile legislative care se refera la comercializarea alimentelor. Acesta aduce o serie de obligativitati importante pentru toate retelele de retail cu o cifra de afaceri mai mare de 2 milioane de euro. Potrivit raportului votat, comercianţii – persoane juridice autorizate, au obligatia ca pentru categoriile carne, oua, fructe, legume, miere de albine, produse lactate si de panificatie sa achizitioneze aceste produse in proportie de cel putin 51% volum de marfa pe raft, corespunzator fiecarei categorii de produse, din ”lantul scurt de aprovizionare”.

Ce inseamna, potrivit proiectului legii, lantul scurt de aprovizionare: „lant de aprovizionare care implica un numar limitat de operatori economici angajati in activitati de cooperare si de dezvoltare economica la nivel local si regional, precum si relatii stranse intre producatori si comercianti”.
Metodologia de desfasurare a actiunilor privind lantul scurt de aprovizionare se aproba prin hotărâre de Guvern.
“Toti membrii Comisiei pentru agricultura din Camera Deputatilor au votat in favoarea acestui proiect de lege. Avem un Guvern care isi doreste sa sustina agricultura din Romania, iar in ultimele 2-3 luni, noi, cei de la Comisia pentru Agricultura am legiferat si am lansat proiecte de lege mai multe decat in ultimii trei ani. Este o vointa politica comuna. Anul trecut, mai multi deputati din aceasta comisie au fost contactati de foarte multi producatori romani care ne-au semnalat puterea disproportionate de negociere a acestor lanturi de magazine si faptul ca, uneori, circa 40% din pretul de raft al unui produs este format din diverse taxe impuse de retailer”

Modificarile legislative votate de Comisia de Agricultura nu au ramas fara reactie din partea reprezentantilor lanturilor de retail din Romania. vom reveni cu mai multe declaratii pe aceasta tema.

Articolul precedentFlorin Capatana, Vice-Presedinte AMRCR: „Acuzatiile conform carora marile lanturi de retail fac lucruri neoneste conduc la scaderea increderii producatorilor romani, precum si a a clientilor in produsele pe care le achizitioneaza”
Articolul următorUp Romania: „Valoarea unui tichet de masa ar trebui sa fie minim 11 lei”
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.